“If it’s free, you are the product”
It’s been a month since the launch of El Canut, 11Onze’s super app. In a new episode of ‘Ens interessa’, 11Onze president James Sène assesses the launch and explains to the community where the project is going.
“We are talking about problems, about things that don’t work well in El Canut. And this means, effectively, that we have a Canut, that is, that we have a new Catalan financial institution that is here for the people,” Sène explains in conversation with the head of agents Lara de Castro.
The president of 11Onze is satisfied with the launch, because “any technological company needs between six and eight weeks to stabilise.” “We have done it in four days,” he adds. In this sense, he values very positively the technological effort of the company, which has been able to advance updates of the application to solve problems detected by users.
The costs of 11Onze
One of the topics he spoke to De Castro about is the costs of 11Onze. The fact that the 11Onze account costs 2.95 euros a month, for example, when in other institutions it is free. “Nothing is free,” Sène says: “If it’s free, you or your money are the product.” He refers to the fact that 11Onze directly explains this cost, but other financial institutions say they offer a totally free service, when in fact they charge for it elsewhere, either by forcing you to pay your salary or pension directly into your account or by forcing you to take out their insurance policies.
“We are asking for a change of mentality, an effort, to our community. Services have costs, we explain them to you,” Sène says. 11Onze is a fincom, a community fintech. This means that the community part is as important as the fintech part. We need a trained, empowered community that uses the knowledge transmitted at La Plaça to learn and oversee the work of 11Onze or any other financial institution.
We invite you to listen to this podcast to understand the vision of 11Onze.
I si no és gratuït també som el producte. Només cal mirar la d’informació personal que es demana. O millor dit, no diu enlloc, no existeix cap llei que digui que per cobrar la meva nòmina hagi de tenir un compte bancari, és a dir, podria cobrar en físic o bé en xec, però en canvi, ens “obliguen” a tenir compte bancari i des del compte veieu en què gastem els nostres diners, quants en tenim, on viatgem, quins serveis tenim contractats, etc etc etc. Tant si pagues com si no, el producte és la informació del consumidor… Prou ja de bonismes. Siguem honestos, o millor dit, sigueu honestos.
Tens raó, Miquel, en la teva reflexió, però m’agradaria matisar que el que en James explica aquí com a benefici de serveis suposadament gratuïts, no se circumscriu només a les dades personals (que són usades per moltes organitzacions, i no sempre complint la llei), sinó també als diners que cadascú té. Quan una entitat financera et ven compte, transferències, targetes, etc tot gratuït, però et demana de domiciliar-hi la nòmina, o de contractar una assegurança, o domiciliar rebuts, o traspassar-hi un pla de pensions, per exemple, la gratuïtat l’estan cobrant tot fent negoci amb els teus diners.
Gràcies per la teva reflexió!
Molt d’acord, tots aquells serveis “gratuïts” te’ls cobraran d’altre forma i amb lletra petita.
Un motiu més per fer-se d’Onze.
Gràcies, Jana!
👇🏿 una prova més de que estem liderant el canvi!🙏🏿
https://www.santander.com/es/sala-de-comunicacion/notas-de-prensa/2021/10/santander-consumer-finance-lanza-simplifi-una-plataforma-para-impulsar-la-educacion-financiera-en-espana
Moltes gràcies per l’article, seguim aprenent
Gràcies a tu per ser-hi, Joan!
Totalment d’acord amb l’article.
Gràcies per fer-ho possible.
Gràcies a tu Manel per ser-hi. Ens veiem per la Plaça
👍👌
Felicitats a tots vosaltres . Endavant que som indepents dels pebrots de bancs
Gràcies pel comentari Jordi!
Amb la banca tradicional sempre he estat molt anticomisions, ja tenen els nostres diners i que ells fan treballar per enriquir-se, ara bé, haurem de fer cas a 11onze
Moltes gràcies pel teu comentari Joan! Ens veiem per La Plaça
Moltes gràcies i endavant, a la vida res es gratuït.
Cert, Jesús! Encara que hi hagi gent que s’ho cregui. Ens veiem per La Plaça,
Gràcies per totes les explicacions.
Gràcies, Pere per seguir-nos i llegir-nos. Ens veiem a La Plaça.
Ben definit
Gràcies, Ricard! Seguim a La Plaça.
Ben vist Francesc ,amb la comunitat ens enriquim amb sapiencia,amb valors i això no te preu
Ben vist, Alícia! Seguim a La Plaça.
L’etica estar en la transparencia i el sentit de comunitat creixent amb l’apoderament de les persones que formen part de la comunitat ,i que per aconseguir-ho ens esteu facilitant tota la formacio
Gràcies
Gràcies pel teu comentari Alícia!, ens veiem per La Plaça
Està clar !!! Dingu regala res , no hi ha una millor explicació , “el producte ets tu” es la màxima definició .
Moltes gràcies pel teu comentari, Manel. Ens veiem per la Plaça!
Com diu la dita castellana: “Los números claros y el chocolate espeso”
Vaig dubtar sobre el preu de la subscripció, però repassant els objectius del Canut i l’empoderament que en puc obtenir amb les formacions i articles ja s’ho val. Agraït.
Gràcies Francesc
Estem d’acord, James. Fins i tot afegiria que si un banc és gratuït, llavors té molts numeros de no ser ètic. Fixeu-vos que els bancs ètics com Triodos o Fiare, una de les seves característiques és que pagues per serveis que en altres bancs tindries “gratuïtament” (targetes, comptes, transferències…).
Molt bona Observació Josep.🙏🏿