Advocating financial education for teenagers
Throughout compulsory education there are many subjects. Some are compulsory and others are optional, but none is as universal as financial education. And, even so, we need much more education so that teenagers know how to manage their money.
The reality is that more than half of Spain’s citizens have little or very little knowledge of financial matters. One in three families arrived at the pandemic with less than 3,500 euros saved. The Contea Foundation and the PricewaterhouseCoopers Foundation periodically publish a study on financial culture in the classroom and have determined that the countries with the best education are the Netherlands, the United Kingdom and Sweden. Spain, on the other hand, is at the bottom of the list.
What is a mortgage, what is a credit card, what is a budget, how do taxes work and what is an investment fund? “A very important part of our activity in society requires financial knowledge. And we must not forget that we all have to pay taxes,” argues Oltra, who is a great advocate of a good financial culture from an early age. “It is a vital necessity,” the agent assures us. If you want to know how to help teenagers learn to get their finances in order, don’t miss the video below.
Bona argumentació, l’educació financera es cada cop més important👍
Totalment d’acord, Jordi, i moltes gràcies pel teu comentari!!!
Estic d’acord falta educacio financera,coneixer els productes que hi han al mercat,saber gestionar els teus ingressos es a dir el que entra i el que surt ,una bona recomanacio el full d’excel .
Gràcies
Coincideixo amb tu Alícia, el full d’Excel, necessari, però per tots.
Fantàstica exposició, Pilar Oltra! L’educació financera és bàsica per poder tenir el control dels teus diners. El que diu en Francesc també es veritat, i l’enginyeria financera de les grans empreses, els governs que els fan les lleis a mida, el gran frau fiscal de la monarquia i d’altres, el que fan és desincentivar a la gent a pagar impostos i a actuar també en negre. Compte perquè aquestes pomés poden fer que tot el cistell és podreixi!
Gràcies, Josep! Coincideixo del tot amb la teva reflexió.
Sobre els impostos en l’actual estat de coses es produeix una disfunció: Els que amb enginyeria financera o bé treballant en negre se’ls estalvien obliguen a la resta “a pagar-los els seus”. O posem fre al frau o qui paga, pagarà més
Sí, Francesc, dissortadament és així. La qüestió és, qui posa el picarol al gat? Vull dir que qui podria evitar l’elusió d’impostos, potser no hi està tan interessat com per posar-s’hi seriosament.
Si les escoles i instituts oferissin aquesta formació, crec que tindríem una sorpresa per la bona acceptació dels alumnes. Conec una professora de batxillerat que pel seu compte fa una classe sobre educació financera i n’està encantada per la bona recepció que té. Bon vídeo per alumnes i per despertar la iniciativa d’ incorporar possibles formadors,
Es tracta d’això, de ficar formació des d’un bon principi, per tal d’involucrar-los i fer-los responsables, així com capacitar-los per la presa de les pròpies decisions. Gràcies, Mercè per la teva observació.
Encara que hi hagi gent que digui que no l’hi agrada pagar impostos, els hem de pagar. Sense impostos no hi hauria sanitat i educació públiques, no hi hauria bombers, agents forestals,etc. Els transports públics serien més cars.
Tot això surt dels impostos que paguem.
Està clar Jordi, es tracta de la col·laboració de la comunitat, que farà que vivim dignament, no podem contemplar si ens agrada o no ens agrada. Gràcies.
👌
Gràcies, Joan.