Por una educación financiera para los adolescentes
A lo largo de la educación obligatoria hay muchas asignaturas. Algunas son obligatorias y otras son optativas, pero ninguna es tan universal como la educación financiera. Y, aun así, nos hace falta mucha más pedagogía para que los adolescentes sepan cómo gestionar su dinero.
La realidad es que más de la mitad de la ciudadanía del Estado español tiene un conocimiento bajo o muy bajo de los asuntos financieros. Una de cada tres familias llegó a la pandemia con menos de 3.500 euros ahorrados. La Fundación Contea y la Fundación PricewaterhouseCoopers publican periódicamente un estudio sobre cultura financiera en las aulas y han determinado que los países con mejor formación son Países Bajos, Reino Unido y Suecia. El Estado español, en cambio, se encuentra a la cola.
¿Qué es una hipoteca? ¿Qué es una tarjeta de crédito? ¿Y un presupuesto? ¿Cómo funcionan los impuestos y qué es un fondo de inversión? “Una parte muy importante de nuestra actividad en sociedad requiere conocimientos financieros. Y no hay que olvidar que todos tenemos que pagar impuestos”, argumenta Oltra, que es una gran defensora de una buena cultura financiera desde edades tempranas. “¡Es de vital necesidad!”, asegura el agente. Si quieres saber cómo ayudar a los adolescentes a aprender a sanear sus finanzas, no te pierdas el video de abajo.
Bona argumentació, l’educació financera es cada cop més important👍
Totalment d’acord, Jordi, i moltes gràcies pel teu comentari!!!
Estic d’acord falta educacio financera,coneixer els productes que hi han al mercat,saber gestionar els teus ingressos es a dir el que entra i el que surt ,una bona recomanacio el full d’excel .
Gràcies
Coincideixo amb tu Alícia, el full d’Excel, necessari, però per tots.
Fantàstica exposició, Pilar Oltra! L’educació financera és bàsica per poder tenir el control dels teus diners. El que diu en Francesc també es veritat, i l’enginyeria financera de les grans empreses, els governs que els fan les lleis a mida, el gran frau fiscal de la monarquia i d’altres, el que fan és desincentivar a la gent a pagar impostos i a actuar també en negre. Compte perquè aquestes pomés poden fer que tot el cistell és podreixi!
Gràcies, Josep! Coincideixo del tot amb la teva reflexió.
Sobre els impostos en l’actual estat de coses es produeix una disfunció: Els que amb enginyeria financera o bé treballant en negre se’ls estalvien obliguen a la resta «a pagar-los els seus». O posem fre al frau o qui paga, pagarà més
Sí, Francesc, dissortadament és així. La qüestió és, qui posa el picarol al gat? Vull dir que qui podria evitar l’elusió d’impostos, potser no hi està tan interessat com per posar-s’hi seriosament.
Si les escoles i instituts oferissin aquesta formació, crec que tindríem una sorpresa per la bona acceptació dels alumnes. Conec una professora de batxillerat que pel seu compte fa una classe sobre educació financera i n’està encantada per la bona recepció que té. Bon vídeo per alumnes i per despertar la iniciativa d’ incorporar possibles formadors,
Es tracta d’això, de ficar formació des d’un bon principi, per tal d’involucrar-los i fer-los responsables, així com capacitar-los per la presa de les pròpies decisions. Gràcies, Mercè per la teva observació.
Encara que hi hagi gent que digui que no l’hi agrada pagar impostos, els hem de pagar. Sense impostos no hi hauria sanitat i educació públiques, no hi hauria bombers, agents forestals,etc. Els transports públics serien més cars.
Tot això surt dels impostos que paguem.
Està clar Jordi, es tracta de la col·laboració de la comunitat, que farà que vivim dignament, no podem contemplar si ens agrada o no ens agrada. Gràcies.
👌
Gràcies, Joan.