The economy arising from the use of steam meant that it was obligatory to move at greater speed. Technological innovation and entrepreneurship had to be given a new transport system. It was the railway that provided the main textile production centres in the country with connections to the port of Barcelona, thus providing the backbone of the whole territory.
Sí, l’història es repeteix (almenys amb la corrupció) ja que aquest cop amb el corredor mediterrani finançat per europa per a la costa mediterrania però desviant-se per la burocracia de l’estat espanyol cap a Madrid, que jo sàpiga Madrid no està a la costa mediterrànea.
La història sempre no es repeteix, el comportament de les persones sí!
Tot depèn de com s’entengui la realitat!
Hola Oriol, gràcies per l’article! Com a usuària/patidora de RENFE, crec que hem de recuperar el control dels nostres ferrocarrils per poder modernitzar-los i treure’ls el màxim profit. Cal tornar la dignitat a aquest mitjà de transport a Catalunya i a l’eix mediterrani, per molt que el centre s’entesti en el contrari.
Moltes gràcies, Cristina! Cal recuperar la idea d’August! L’eix mediterrani és la clau de volta per tornar a vertebrar la Confederació. La història tard o d’hora posa les coses a lloc. Ens veiem per La Plaça.
Quina energia Oriol! Aquest tarannà es el que ens cal, i l’explicació del tot entenedora, gràcies, Fantàstic!!!
Gràcies, Rosa! Ens veiem per La Plaça amb més aportacions.
De banda que ho expluques molt entenedor i entretingut,s’apren,si la historia es repeteix
Correcte, Alícia! La història sempre es repeteix. Ens veiem a La Plaça.
Molt interessant. Enganxa.
Història de l´economia o la història de Catalunya fonamentada en l´economia. Indestriable una cosa de l´altra. Gràcies
Moltes gràcies, Mercè! Certament l’economia no es pot desvincular de la Història. És fonamental per projectar el futur. Seguim a La Plaça.
👌
Gràcies, Joan. Ens veiem per La Plaça!
Molt interesant Oriol. Gràcies
Gràcies, Xavier per seguir-nos! Seguim a La Plaça.