La tímida concessió d’Apple al dret a reparar

Apple ha publicat aquest novembre un comunicat on anunciava que posaria a l’abast dels usuaris manuals, eines i peces de recanvi perquè poguessin fer les seves pròpies reparacions. Així, els consumidors podran reparar els seus mòbils i ordinadors a principis del 2022 als Estats Units, i a finals d’any a la Unió Europea.

 

El programa d’autoservei de reparació anunciat per Apple arriba després d’anys de pressió per part de la Federal Trade Comission dels Estats Units, la Unió Europea, i de la plataforma Pel Dret a Reparar. La notícia ha estat celebrada com una petita victòria per al consumidor. Tanmateix, com expliquen els responsables d’iFixit, el portal de manuals de reparació de productes electrònics i un dels principals proponents del dret a reparar, ens hem de fixar en els detalls del comunicat per entendre que no tot són flors i violes

“Apple està modelant aquest servei d’autoreparació seguint les línies del seu restrictiu programa Independent Repair Provider (IRP)”, alerta iFixit. És a dir, només es poden comprar recanvis nous directament a Apple, als preus d’Apple, i no es permet emprar components d’altres aparells o proveïdors, i, per tant, elimina qualsevol incentiu a l’hora de reparar aquests dispositius fora dels serveis oficials d’Apple.

A 11Onze ja pots utilitzar el teu iPhone com si fos la teva targeta 11Onze i fer pagaments segurs, ràpids i còmodes en qualsevol establiment amb TPV amb ‘contactless’. Si encara no tens la teva targeta 11Onze, aquí t’expliquem com demanar-la. De seguida que la tinguis, podràs començar a fer servir el teu mòbil per fer pagaments.

11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Sostenibilitat

Dret a reparar, la insòlita victòria del consum

7min lectura

La legislació de la UE obliga les empreses a proporcionar...

Finances

Perillen els nostres béns i llibertats?

4min lectura

L’avantprojecte per la reforma de llei de seguretat nacional...

Economia

Vivim realment en una democràcia?

2min lectura

La democràcia representativa és el sistema més estès...



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Daniela SimónDaniela Simón says:
  2. Joaquin Lopez ArandaJoaquin Lopez Aranda says:
    Joaquin

    Aixo esta molt be.

  3. Pere SorianoPere Soriano says:
    Pere

    Bona informació. Hem de saber triar per les nostres necessitats. Gran part d’usuaris no treuen rendiment dels productes adquirits, només primen poder lluir-los.

  4. Francesc Estafanell PujolFrancesc Estafanell Pujol says:
    Francesc de Borja

    Apple ven aquesta “exclusivitat” de marca que distingeix als seus usuaris A mi em sembla una marca massa cara però és el. seu sistema de fidelitzar clients

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Doncs sí, és així mateix, i l’avantatge més gran és que qui té Apple s’estalvia anuncis, però com a desavantatge hi veig que estàs molt llimitat en segons quines descàrregues i per exemple, la música, només pot passar per la seva App d’iTunes. Moltes gràcies pel teu comentari, Francesc!!!

      Fa 2 anys
  5. Josep RuaixJosep Ruaix says:
    Josep

    Molt bo 👏👏👏👏

  6. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    Es la manera de fer veure que compleixen la llei enganyifa
    Haurien de penalitzar i amb sancions grans el no compliment

  7. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
  8. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta

App Store Google Play