

La tímida concessió d’Apple al dret a reparar
Apple ha publicat aquest novembre un comunicat on anunciava que posaria a l’abast dels usuaris manuals, eines i peces de recanvi perquè poguessin fer les seves pròpies reparacions. Així, els consumidors podran reparar els seus mòbils i ordinadors a principis del 2022 als Estats Units, i a finals d’any a la Unió Europea.
El programa d’autoservei de reparació anunciat per Apple arriba després d’anys de pressió per part de la Federal Trade Comission dels Estats Units, la Unió Europea, i de la plataforma Pel Dret a Reparar. La notícia ha estat celebrada com una petita victòria per al consumidor. Tanmateix, com expliquen els responsables d’iFixit, el portal de manuals de reparació de productes electrònics i un dels principals proponents del dret a reparar, ens hem de fixar en els detalls del comunicat per entendre que no tot són flors i violes.
“Apple està modelant aquest servei d’autoreparació seguint les línies del seu restrictiu programa Independent Repair Provider (IRP)”, alerta iFixit. És a dir, només es poden comprar recanvis nous directament a Apple, als preus d’Apple, i no es permet emprar components d’altres aparells o proveïdors, i, per tant, elimina qualsevol incentiu a l’hora de reparar aquests dispositius fora dels serveis oficials d’Apple.
A 11Onze ja pots utilitzar el teu iPhone com si fos la teva targeta 11Onze i fer pagaments segurs, ràpids i còmodes en qualsevol establiment amb TPV amb ‘contactless’. Si encara no tens la teva targeta 11Onze, aquí t’expliquem com demanar-la. De seguida que la tinguis, podràs començar a fer servir el teu mòbil per fer pagaments.
Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Dret a reparar, la insòlita victòria del consum
7min lecturaLa legislació de la UE obliga les empreses a proporcionar...
👏
Aixo esta molt be.
Bona informació. Hem de saber triar per les nostres necessitats. Gran part d’usuaris no treuen rendiment dels productes adquirits, només primen poder lluir-los.
Gràcies, Pere, si una gran notícia!
Apple ven aquesta “exclusivitat” de marca que distingeix als seus usuaris A mi em sembla una marca massa cara però és el. seu sistema de fidelitzar clients
Doncs sí, és així mateix, i l’avantatge més gran és que qui té Apple s’estalvia anuncis, però com a desavantatge hi veig que estàs molt llimitat en segons quines descàrregues i per exemple, la música, només pot passar per la seva App d’iTunes. Moltes gràcies pel teu comentari, Francesc!!!
Molt bo 👏👏👏👏
Gràcies, Josep!!!
Es la manera de fer veure que compleixen la llei enganyifa
Haurien de penalitzar i amb sancions grans el no compliment
Totalment d’acord!
Moltes gràcies pel teu comentari, Alícia!!!
Ben explicat
Gràcies Ricard i Bones Festes!
👌
Gràcies, Joan!!!