Els serveis financers del futur, en un clic

A 11Onze comencem a revelar les condicions dels serveis que oferirem l’1 d’octubre als primers 5.000 clients. I detallem, amb l’ajuda de la cap de producte junior Sara Casals, què podrem trobar properament a El Canut, la super app que ve a revolucionar la banca tradicional.

 

“L’1 d’octubre sortim amb un compte d’11Onze per a particulars. Un cop contractis aquest compte amb el codi d’accés, hi podrem anar afegint nous serveis”, detalla Casals. El compte inicial serà per a persones majors d’edat i només s’hi acceptarà un titular. Quan el client entri a la super app d’11Onze, El Canut, hi tindrà el compte de la fincom, però hi podrà afegir, a més, comptes d’altres entitats financeres amb qui tingui contractat algun servei.

L’objectiu és poder gestionar tots els comptes des de El Canut, de manera que el client tindrà un major control financer dels seus diners. Dins el mateix paquet inicial, més enllà del compte 11Onze i de la super app, es participa a La Plaça, una comunitat financera activa. Aquesta comunitat genera continguts al voltant del món del diner, promou la formació amb lliçons i audiovisuals, i té al seu servei l’atenció 24 hores de l’equip d’agents 11Onze. “Cobrem el que cobrem per poder cobrir els costos mínims. En pocs mesos oferirem un ventall molt ampli de serveis. Cal tenir paciència i endinsar-s’hi a poc a poc”, revela Casals. 

Els productes que ens faran créixer

  • Un mail xifrat: protegir les comunicacions. Un dels serveis no financers que oferirem a 11Onze, però que ens pot servir per gestionar i organitzar les nostres finances, és un compte de correu electrònic amb domini d’11Onze “completament xifrat”, ens explica Casals. Això suposa que podrem mantenir les comunicacions amb proveïdors, clients o usuaris amb total seguretat, perquè el correu permetrà xifrar tant l’emissor com el receptor i el missatge.
  • Els paquets ETF, aprendre a invertir. Pel que fa als serveis financers, un dels puntals seran els paquets ETF, és a dir, fons que cotitzen en borsa. “Els paquets ETF et permeten invertir en participacions. Cada participació representa una cartera d’accions, que treu rendiment, no mitjançant gestors que compren i venen en el mercat bursàtil, amb el risc que això comporta, sinó que fluctua segons l’índex dins del qual s’emmarca aquesta cartera. Així, estàs diversificant els diners i és més difícil que els posis en risc. Sense tenir uns coneixements molt profunds sobre el món de la borsa, els nostres clients hi podran accedir”, detalla la nostra cap de producte junior. Evidentment, gràcies a La Plaça i als agents 11Onze, la comunitat anirà aprenent de mica en mica com es cotitza en borsa. “Configurarem el producte segons les necessitats del client i dels seus coneixements”, tranquil·litza Casals. Una de les peculiaritats d’aquests paquets serà que no caldrà invertir-hi una gran quantitat, com acostuma a passar en la banca tradicional. L’altra característica és que es podrà escollir entre diverses carteres i l’usuari podrà consultar quines empreses en formen part, així que tots els paquets permetran invertir “sense tenir conflictes ètics i morals”. “Tindrem paquets eco, per exemple, amb empreses que són sostenibles. Promourem una inversió socialment responsable”, afirma la cap de producte junior.
  • Serveis de préstec arreu d’Europa. “A 11Onze també podrem oferir préstecs amb les quotes més competitives que trobem al mercat europeu”, segueix Casals. De fet, precisament, la xarxa que ha creat la nostra fintech comunitària arreu de la Unió Europea, gràcies a la normativa PSD2, permet gaudir i triar entre un gran ventall de serveis de diverses financeres europees. Aquest avantatge no és possible a la banca tradicional, que t’obliga a adquirir els seus serveis a un preu tancat. A més, a 11Onze “no oferirem mai préstecs que ofeguin els nostres clients amb interessos inassumibles”. “Si un client té un bon historial, però hi ha un mes que no arriba a tot, es pot buscar un respir amb préstecs amb un interès molt baix”, assegura la cap de producte junior. 
  • El criptomoneder, l’eina definitiva. “Si parlem de serveis d’inversió, cal esmentar que tindrem la nostra criptomoneda, les Peles, i oferirem una crypto wallet dins El Canut, amb la qual podrem comprar, vendre i guardar criptomonedes”, explica Casals. Per això diem que El Canut ha de permetre crear un hub financer, perquè totes les nostres finances estaran protegides dins una mateixa aplicació. Així és com podrem oferir més rendibilitat als nostres estalvis. “Quan la moneda és inestable, en èpoques d’hiperinflació, t’assegures que el valor dels teus diners no es perd. L’or, per exemple, tendeix a pujar quan la moneda baixa”, detalla la cap de producte junior. Per aprendre a moure els estalvis d’una moneda a una altra hi haurà, és clar, La Plaça i els agents 11Onze.
  • Targetes de dèbit, un estalvi assegurat. Casals també revela que no s’oferiran targetes de crèdit, però sí de dèbit. “Una targeta de crèdit promou un ús poc responsable dels diners. Quan pagues amb uns diners que no tens, et pot trobar amb un problema a l’hora de retornar-los, perquè els interessos van en augment”, argumenta. Per això, a 11Onze es posaran totes les eines a l’abast dels clients perquè s’apoderin de les seves finances i aprenguin a estalviar. “Si aconseguim que el client tingui coneixements financers, estem segurs que serà capaç d’estalviar”, rebla. 
  • Comptes a mida, personalitzar les finances. A mesura que la comunitat d’11Onze vagi creixent, també hi haurà comptes diversos, per a autònoms, empreses, famílies, gent gran, persones menors d’edat, comptes compartits o subcomptes. En concret, Casals desvetlla que, per exemple, els comptes per a autònoms i empreses s’estan dissenyant perquè tinguin serveis associats de facturatge digital, factoring i renting. És a dir, a través de El Canut es podran dur els comptes d’un negoci i generar factures, però també avançar pagaments a proveïdors quan no es disposi de líquid o gestionar el lloguer d’oficines, de tecnologia o cotxes d’empresa, entre d’altres.

La Banca Comunitària

Costos? És clar, però molt competitius

  • Tenir un compte com qui té una subscripció. “Tindrem una tarifa mensual de 2,95 euros, que és el preu d’un diari el diumenge. Serà un cost mensual, no et cobrarem una comissió anual. Així, si en algun moment vols donar-te de baixa, ho podràs fer sense lligams”, explica Casals. En total, doncs, per mantenir un compte per a particulars amb 11Onze no caldrà pagar més de 35,40 euros l’any, una quota de subscripció força més competitiva que les que, ara per ara, ofereix la banca tradicional, que van dels 50 als 200 euros anuals. A més, amb aquest preu s’ofereix l’app de nova generació, El Canut, l’atenció personalitzada dels agents les 24 hores del dia i la participació en la comunitat a La Plaça. “Això no ho trobaràs a cap fintech ni a cap banc”, sentencia la nostra cap de producte junior. “Creiem que és un preu més que just. Alguns bancs convencionals t’ofereixen el compte gratuït, però, a canvi, t’obliguen a domiciliar la nòmina o tenir un balanç mínim amb certa quantitat”, argumenta. 
  • El preu de la targeta el pagues un sol cop. A banda dels 2,95 euros mensuals de quota de subscripció es cobrarà, en un pagament únic, el cost de la targeta de dèbit, si se n’ha demanat una, que “tindrà un disseny únic, totalment ecofriendly”. “No fem com la banca tradicional, en què has de pagar cada any per una targeta que t’entreguen un sol cop. El preu inclou el cost de la targeta i les despeses d’enviament, 14,95 euros”, assenyala Casals.
  • Les transferències, en evolució. Les transferències entre comptes d’11Onze seran gratuïtes i instantànies. “Per fer transferències a altres entitats, sí que s’aplicarà una comissió, però, de seguida que es pugui oferir de forma gratuïta, ho farem”, sentencia la cap de producte junior. Així, rebre les transferències serà gratuït, però enviar-ne tindrà un cost de 0,75 cèntims. “Quan tinguem comptes d’empresa actius, és probable que hàgim d’adaptar-nos a les necessitats d’aquestes empreses. I sabem que necessiten fer transferències i dipositar efectiu”, amplia.
  • I les retirades en caixers? “Per últim, estem treballant per crear una xarxa pròpia on puguis fer compres i, alhora, enretirar i dipositar efectiu”, explica Casals. De moment, si les persones volen fer retirades en caixers amb el compte d’11Onze, però, el preu és d’1,10 euros, més un 1% de l’import. Així i tot, la nostra cap de producte junior recorda que “no s’està demanant als clients que tanquin els seus comptes corrents en altres bancs i, per tant, si cal fer retirades en caixers, es poden fer des d’aquests altres comptes”. A més, també cal tenir present que, en un futur no molt llunyà, és probable que la moneda en metàl·lic acabi desapareixent.

Vols un compte d’11Onze? Demana tanda a Fem Cua. Amb el codi que et donarem, podràs obrir un compte l’1 d’octubre.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Economia

Tots els comptes en un sol lloc i més segurs

5min lectura

La PSD2 és la directiva europea que regula els serveis de

Economia

La llibertat de triar l’IBAN

5min lectura

La super app d’11Onze permetrà als usuaris obrir comptes a

Economia

‘Universal bank account’

4min lectura

Amb una comunitat forta, una estructura compartida i una tecnologia capdavantera



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Pere Maria EstremPere Maria Estrem says:
    Pere Maria

    Amb ganes de conèixer nous productes. A veure si surten aviat.

  2. Gabriel JosidGabriel Josid says:
    Gabriel

    Si un establiment (botiga) tingués un compte a 11Onze, es podrà fer pagament mitjançant transferència entre comptes d’11Onze, és a dir, entre el meu compte cap al de la botiga? Fent servir el Canut. Per dir-ho d’un altre manera, com si es fes un bizum però entre comptes d’11Onze.

    • Pilar Oltra ViguerasPilar Oltra Vigueras says:
      Pilar

      Hola Gabriel, el servei d’enviar i rebre transferències entre comptes 11Onze serà instantani. Gràcies per ser-hi a La Plaça.

      Fa 2 setmanes
  3. Joan HernándezJoan Hernández says:
    Joan

    L’app de El Canut està ja disponible per iOS? No la he localitzada a la App Store del iPhone.

    • AlbertAlbert says:
      Albert

      Sí, Joan. El Canut està disponible per iOS i Android. Això no vol dir, però, que sigui pública ara per ara, perquè s’està fent el procés d’incorporació a l’app de manera controlada.

      Fa 2 setmanes
  4. Carme Dalmau PlanasCarme Dalmau Planas says:
    Carme

    Considero molt important i impensable per mi, que trobo correcte el que cobreu. Vull dir tot el que esteu fent

  5. Marc MonforteMarc Monforte says:
    Marc

    Els 2,95 euros mensuals no em semblen malament. Haver de pagar 1,10 euros + 1% de la quantitat al retirar diners en un caixer em sembla un xic massa. Tot i això estic esperant a la cua a poder obrir el compte i provar-lo durant un temps. Salut i força el Canut!!

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Hola, Marc… D’aquí a poc temps estarà disponible una nova funció anomenada TopUp, amb la qual podràs posar diners al teu compte corrent de 11Onze sense haver de fer una transferència i per tant et podràs estalviar les despeses esmentades. Es tracta d’una forma molt senzilla i gratuïta de carregar el teu compte corrent de 11Onze de forma instantània i sense haver de pagar res de res. Moltes gràcies pel teu comentari.

      Fa 3 setmanes
    • Elisabet Porqueras GarciaElisabet Porqueras Garcia says:
      Elisabet

      Gràcies pel teu comentari Marc, ens veiem per La Plaça

      Fa 3 setmanes
  6. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
    Ricard

    Restem a la espera

  7. Josefina PicasJosefina Picas says:
    Josefina

    Com a consumidora i ciutadana potser em surt més a compte a la llarga pagar una subscripció que asseguri la viabilitat d’una banca ètica i comunitària, que no pas continuar engreixant els beneficis de grans corporacions bancàries amb qui no puc confiar.

    • AlbertAlbert says:
      Albert

      Sí, Josefina, aquest és l’esperit d’11Onze i ens complau moltíssim que el copsis amb tanta claredat. Gràcies pel teu comentari!

      Fa 3 setmanes
  8. Carles Gonzàlez NoguésCarles Gonzàlez Nogués says:
    Carles

    Ara coneixem els costos per subscripcions, transferències, etc. Però hi haurà alguna retribució pels estalvis? Algun incentiu que compensi els costos? Quines opcions d’inversió hi ha?

    • Silvia GarrigaSilvia Garriga says:
      Silvia

      Hi ha previsió d’oferir molts més productes i serveis, del que anirem informant a mida que estiguin disponibles. Gràcies per seguir-nos Carles, i segueix atent.

      Fa 3 setmanes
  9. Joaquim EstebanellJoaquim Estebanell says:
    Joaquim

    El mateix que jo, per…

  10. David MateosDavid Mateos says:
    David

    Dieu:
    per mantenir un compte per a particulars amb 11Onze no caldrà pagar més de 35,40 euros l’any, una quota de subscripció força més competitiva que les que, ara per ara, ofereix la banca tradicional, que van dels 50 als 200 euros anuals.
    No obstant, alguna banca tradicional no cobra comissions, ni requereix minims exagerats pels manteniment del compte.
    Em surtirà mes car Onze que la resta de bancs, a no ser que trengui rendiment econòmic de moure els diners d’Onze mitjançant inversions, (cosa gens trivial)

    • Silvia GarrigaSilvia Garriga says:
      Silvia

      Anirem oferint més serveis i productes de mica en mica, dels que us tindrem informats des de La Plaça, com sempre. La gratuïtat no sempre és del tot certa, ja que a vegades hi ha obligacions de contractar o de permanència, però en qualsevol cas, esperem que el que oferim acabi sent del teu interès. Gràcies per seguir-nos David

      Fa 3 setmanes
  11. Roberto LorenteRoberto Lorente says:
    Roberto

    Ja tinc l’app però no em puc registrar perquè soc resident a Suïssa 🙁

    • AlbertAlbert says:
      Albert

      Cert, Roberto. Per ara, aquest és un requisit obligatori. Gràcies per exposar el teu cas i et convido a que segueixis gaudint de La Plaça. Salut!

      Fa 3 setmanes
  12. Elisa MallofréElisa Mallofré says:
    Elisa

    Les alttes entitats et diuen que el servei no té comissions, si compleixes un seguit de requisits: domiciliar nòmina o pensió, contractar assegurances, tenir uns ingressos mínims i una operativa mínima al mes, i tot i així constantment et trobes sorpreses a l’extracte, quan reclames et diuen que han canviat condicions i ara si vols el servei gratuït has de complir no sé quina altra cosa. Jo m’estimo més pagar pel servei i no tenir sorpreses i enrabiades sincerament. La banca tradicional és molt deshonesta amb la gent.
    Però tothom de seguida té la sensació que no paga res amb el seu banc, realment els funciona l’estratègia.

    • Jennifer Roca CivitJennifer Roca Civit says:
      Jennifer

      Bon dia, Elisa, moltes gràcies pel teu comentari i per mostrar interès en el nostre projecte. Nosaltres no ens volem comprar amb ningú, ho fem el millor que podem en tots els sentits, i el més important, sempre aportant transparència a vosaltres, les persones. Que tinguis molt bon dia!

      Fa 3 setmanes
  13. Pere

    Porto tants anys sense pagar cap cost, comissió o “subscripció” a un banc que fer-ho ara em sembla inversemblant. Estic encantat amb el projecte. Continuaré atent aviam com evolucioneu.

    • Jennifer Roca CivitJennifer Roca Civit says:
      Jennifer

      Moltes gràcies, Pere. Una fintech ètica, no significa que sigui gratuïta, el que implica és que el client en tot moment serà informat de quins costos té. Esperem veure’t per La Plaça!

      Fa 3 setmanes
  14. Joan Vilà CastroJoan Vilà Castro says:
    Joan

    Em sap molt greu però no podré obrir el compte com fa mesos que desitjo. Sóc estudiant i no puc dedicar els pocs estalvis que tinc en pagar una subscripció per a un servei i unes transferències que actualment tinc sense comissions. Per altra banda, els meus pares tenen un compte conjunt amb nòmina domiciliada i per a ells tampoc hi ha cap tipus de comissions, quan els hi he explicat com funcionarà (de moment) el compte d’11Onze, m’han posat cara de què m’estas dient. Sóc conscient que algú em dirà que són molts pocs diners al mes però per algunes families és important fins a l’últim cèntim i no es poden “perdre” en subscripcions que ara mateix tenim sense pagar en altres entitats. Salut i força a ‘El Canut’!

    • Pere Saus MarinPere Saus Marin says:
      Pere

      Gràcies per la teva sinceritat, Joan. Nosaltres cobrem els costs i no fem pagar comissions ni obliguem a contractar serveis per tenir un compte, no som venedors. De totes maneres anirem ampliant la nostra cartera de productes perquè ben aviat us pugueu afegir a la nostra comunitat i gaudiu de tots els avantatges, que hi aportem. Salutacions.

      Fa 3 setmanes
  15. Ramon Vidal ViñalsRamon Vidal Viñals says:
    Ramon

    Be. Quan poguem accedir-hi, ens registrarem i veurem com funciona el tema.

    • Jennifer Roca CivitJennifer Roca Civit says:
      Jennifer

      Bon dia, Ramon, esperem i desitgem que t’agradi l’aplicació “El Canut”. Ens veiem per La Plaça!

      Fa 3 setmanes
  16. Ramon Vidal ViñalsRamon Vidal Viñals says:
    Ramon

    De moment no hi veig prous ventatjes per subscriure-ho. Pot ser mes endevant.

    • Jennifer Roca CivitJennifer Roca Civit says:
      Jennifer

      Bon dia, Ramon. Pensa-ho tant com vulguis, aquí t’esperem amb el nostre millor somriure i el millor de nosaltres. Mentrestant, esperem veure’t per La Plaça.

      Fa 3 setmanes
  17. J.Carles PlanasJ.Carles Planas says:
    Josep Carles

    Vinc a donar un cop de ma

    • Jennifer Roca CivitJennifer Roca Civit says:
      Jennifer

      Bon dia i moltes gràcies, J.Carles. Ens veiem per La Plaça!

      Fa 3 setmanes
  18. Carles Gonzàlez NoguésCarles Gonzàlez Nogués says:
    Carles

    No m’acaba d’agradar. Treballo amb diverses entitats i amb totes elles tinc transferències i caixers gratuïts. I sense comissions. D’acord en pagar una comissió mensual (anomenada subscripció), però veig que no hi haurà manera gratuïta de treure diners d’11onze?

    • Pere Saus MarinPere Saus Marin says:
      Pere

      Hola, Carles. Sí que hi haurà manera de treure o obtenir diners sense haver de pagar costos amb nosaltres. Estigues atent a La Plaça per estar informat i al dia de les novetats que anirem aportant. ^_^

      Fa 3 setmanes
  19. Carles Mesegué riusCarles Mesegué rius says:
    Carles

    De moment,a dia d’avui no entenc per què tinc que pagar a 11onze per serveis que tinc totalment gratuïts a l’entitat amb la que treballo. La notícia de pagar per a “tot” a 11onze no l’entenc, i suposo que no sóc l’únic.

  20. Cristian Palau BatistaCristian Palau Batista says:
    Cristian

    Interessant els serveis i els preus. Tindrém que anar provant la operativa. I esperem creixin com a entitat i puguin oferir mes serveis a preus competitius. Com diem a Catalunya “poc a poc”

  21. Josep RuaixJosep Ruaix says:
  22. Gemma RAMON I PUIGGemma RAMON I PUIG says:
    • Jennifer Roca CivitJennifer Roca Civit says:
      Jennifer

      Bon dia, Gemma! Avui és el gran dia! Ens veiem per la Plaça, que tinguis molt bon divendres!

      Fa 3 setmanes
  23. Joan BringuesJoan Bringues says:
    Joan

    Comissions com casi tothom, malament.

    • Pere Saus MarinPere Saus Marin says:
      Pere

      Nosaltres no cobrem comissions, Joan. De moment apliquem el cost dels nostres productes i serveis.

      Fa 3 setmanes
  24. Pere SorianoPere Soriano says:
    Pere

    Poc a poc arriba l’hora. Esperant comprovar les opcions i el funcionament. Endavant.

    • Jennifer Roca CivitJennifer Roca Civit says:
      Jennifer

      Bon dia, Pere! Avui és el gran dia, moltes gràcies pel teu comentari, esperem que t’agradi l’APP “El Canut”, ens veiem per la Plaça!

      Fa 3 setmanes
  25. Cristian Domínguez ValeroCristian Domínguez Valero says:
    Cristian

    Es a dir, un compte 2,95€/ mes i una tarja de dèbit 14,95€ un cop ( no es cobra 2,95€/mes un altre cop), oi?

    • AlbertAlbert says:
      Albert

      Exacte, Cristian. El cost del compte és mensual; el cost de la targeta és un sol cop, i inclou l’enviament. Salut!

      Fa 3 setmanes
  26. Vicenç ClascàVicenç Clascà says:
    Vicenç

    Quines ganes de començar.

  27. Josep GimbernatJosep Gimbernat says:
    Josep

    Encara no som dema??? quines ànsies, jeje

  28. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
    Ricard

    Esperant a demà

  29. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Ja en tinc ganes,esperaré com diu Sara a fer coses mica en mica de moment tenir tots els comptes a 11Onze ja es un gran que
    Mica en mica creixerem més encara del que ja estem fent
    Gràcies per aquesta feina tan ben feta

  30. Sergi HuescaSergi Huesca says:
    Sergi

    Tic tac tic tac….ja queda poc!!!!
    Salut a tothom

  31. juan carlos maturana perezjuan carlos maturana perez says:
    juan carlos

    👏🏻👏🏻👏🏻

  32. Pere Maria EstremPere Maria Estrem says:
    Pere Maria

    A veure quins productes encaixen en el meu perfil. Estaré amatent.

  33. Marc PadrósMarc Padrós says:
  34. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  35. Xavier TarridaXavier Tarrida says:
    Xavier

    Les tarifes anunciades les podrem valorar a partir de que s’activin els diferents serveis d’11ONZE i El Canut.
    Pagar un preu just per un servei excel·lent es un win-win per a tots.
    Les expectatives son elevades, aviat ho veurem.

    • Laura Bunyol BartrinaLaura Bunyol Bartrina says:
      Laura

      Gràcies, Xavier, esperem satisfer les teves demandes. Un plaer estar a la vostra atenció.

      Fa 3 setmanes

Deixa una resposta