“La comunitat pot vèncer la gran banca”

La ciutadania, sobretot la més vulnerable, sent que les entitats financeres han deixat de comptar-hi. Des del 2008, hem passat de tenir 62.000 caixers a tot l’Estat a prop de 49.000. I l’any passat la gran banca va acomiadar més de 19.000 treballadors. Per això, el govern espanyol exigeix als bancs mesures contundents contra l’exclusió financera. Però ho faran? I, per contra, què proposa 11Onze? Ho respon la cap d’agents d’11Onze, Lara de Castro, en un nou episodi de L’Estat de la Nació.

 

Les entitats tradicionals estan tancant oficines, estan reduint la plantilla de treballadorsI, òbviament, l’atenció no pot ser la que era”, explica Lara de Castro. Aquesta situació, alerta, està provocant un “descontentament” entre tota una part de la ciutadania que “els bancs han decidit que ja no serveix”, perquè ja no la considera “tecnològicament intel·ligent”. “La gent gran se sent abandonada, evidentment”, adverteix la cap d’agents.

Contra aquest menyspreu, De Castro defensa la proposta d’11Onze per la comunitat. “Vivim en una societat que ens divideix tant que oblidem que la comunitat té molta força. I la força de la comunitat és la que pot fer vèncer totes aquestes objeccions de la gran banca”, rebla. I afegeix: “No podem oblidar que els més joves han d’ajudar els més grans, i a la inversa. Si no ens ajudem entre nosaltres, què ens queda?”.

Per això, 11Onze treballa per teixir vincles forts dins de la seva comunitat. És així com neix el servei ‘11Onze a Casa’. “A banda de l’atenció telefònica que fem 24/7, i on t’atén una persona, i no un robot que et fa passar per un munt de fases, ara també atenem per videotrucada”, explica De Castro. “Si la persona rep l’ajuda d’un familiar per col·locar-se davant de la pantalla, nosaltres fem de guies amb molta agilitat. I està funcionant molt bé”, detalla la cap d’agents.

De fet, ‘11Onze a Casa’ és un servei que la fincom va posar en marxa avançant-se a la normativa espanyola que obliga les entitats financeres a oferir un servei més pròxim les 24 hores del dia. “I ja era hora! Si la gran banca, que va ser rescatada per l’Estat, no ho ha fet encara és perquè no vol. Aquest any passat ha tingut beneficis extraordinaris en plena pandèmia”, denuncia Lara de Castro. Perquè, efectivament, no hi ha excuses contra l’exclusió financera.

11Onze és la comunitat fintech de Catalunya. Obre un compte descarregant la super app El Canut per Android i Apple. Uneix-te a la revolució!

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

11Onze

Atenció personal en temps de la Covid

2min lectura

Vivim temps complexos: els clients necessiten i mereixen un

11Onze

Servei d’atenció 24h

3min lectura

Les entitats bancàries hauran d’atendre de manera personalitzada als clients les 24

11Onze

“11Onze és un projecte transcendental”

2min lectura

La criptomoneda i els NFT, el metavers, la intel·ligència



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Pere SorianoPere Soriano says:
    Pere

    Bona implementació. Totes les facilitats son molt importants.

  2. Daniela SimónDaniela Simón says:
  3. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    La Covid ha accelerat la comunicació i interaccio digital ,ecs cert que no.tothom pot fer-ho de vegades per no tenir mitjans i d’altres per por a no saber
    Realment el servei 11Onze d’atenció a casa mitjançant videoconferencia es acertadissim per aquests casos
    11Onze sempre endavant

  4. Jordi FerréJordi Ferré says:
    Jordi

    Jo fa temps que he deixat de tenir els meus diners en els bancs de l’Ibex35. Son els pitjors.

    • Lara de Castro says:

      Ningú que tracti malament a qualsevol persona val la pena tenir-nos de clients, oi? Penso igual. Gràcies Jordi!

      Fa 2 anys
  5. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  6. Francesc Estafanell PujolFrancesc Estafanell Pujol says:
    Francesc de Borja

    Són temps de canvi i com molt bé diu l’article la comunitat ha de fer que el canvi sigui més just

    • Lara de Castro says:

      Absolutament d’acord Francesc. Som-hi doncs, a crear la xarxa 🙂

      Fa 2 anys
  7. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Com en tot s’ha de perdre la por. (No en sabré), i demanar ajuda, a vegades costa més demanar que donar.
    També passa que qui ha de donar no sap que se´l necessita.

    • Lara de Castro says:

      Això que dius, Mercè, és molt important. Saber demanar ajuda costa molt però crec que si som capaços de demanar-la a qui pertoqui, rebre’m l’ajuda i l’acompanyament que necessitem. Jo tinc confiança en què sabrem respondre com a comunitat a qui ens necessita, els joves tenim aquest deute amb els nostres grans, és un deute al qual hem de respondre amb amor i humilitat (penso jo). Gràcies per ser-hi!

      Fa 2 anys

Deixa una resposta

App Store Google Play