Com seran les pròximes rebaixes?

El món de la moda ha sofert una de les caigudes més importants de la seva història. La pandèmia ha fet canviar hàbits de consum i les marques han hagut de canviar les seves estratègies: benvinguts a la nova era de la reducció dels estocs. Les rebaixes arrencaran el 23 de juny, un motiu per a alegrar els consumidors i recuperar les butxaques de moltes marques.

 

Durant la pandèmia, les marques de moda s’han vist molt afectades, la gent no podia sortir al carrer i per tant no es podia comprar. Tots els establiments estaven tancats i, han estat així, fins fa poques setmanes quan progressivament han anat obrint les seves portes. Primer les botigues amb espais petits i gradualment, i seguint les mesures de seguretat, les botigues amb dimensions més grans.

Quan comencen les rebaixes d’estiu? Oficialment a Catalunya se celebren de l’1 de juliol al 31 d’agost, però les grans marques del sector han anunciat que començaran abans les rebaixes dels seus productes. Mango les comença el 18 de juny, H&M el dia 20 i Inditex comença el 23 de juny en la venda en línia i el 24 a les botigues.

  • Creixements de fins al 300% en venda en línia

Yerse, empresa fundada a Barcelona en 1964,” ho ha viscut bastant bé”, ens comenta Íngrid Tarragó, directora de màrqueting i comunicació. “Adaptant-nos a les restriccions, canviant coses i prenent decisions ràpidament per adaptar la venda a les necessitats del consumidor. Les vendes de la botiga en línia de Yerse, han augmentat un 300%”.

Tarragó ens afirma que “la moda es viu de diferent manera, la gent que continua tenint diners i no els ha gastat, es nota que consumeix més en moda, els imports del tiquet mitjà, augmenten. També hi ha qui necessita emocionalment comprar-se un capritx. Es valora molt més la part d’atenció al client, personalitzada, i la gent està molt sensibilitzada amb el medi ambient”.

Quant a les rebaixes, Íngrid ens diu: “la previsió és bona, sempre ho són. A més en aquesta ocasió, coincideix amb la fi de les restriccions i de l’estat d’alarma. Les rebaixes d’estiu seran amb els millors preus. En resum, tot és una paradoxa: sostenible, compra duradora, però al final ens movem per preu i oportunitat”.

  • Sostenibilitat, “slow fashion” i col·leccions curtes

Es parla de noves tendències, el nou slow fashion i la sostenibilitat, aquesta sotragada ha fet que les marques no fabriquin com ho han fet fins ara, han après a tenir un estoc més reduït i col·leccions més petites, el “fast fashion” va en reculada.

Les rebaixes estan molt a la vora i el seu pronòstic és molt favorable. La gent porta molts mesos sense gastar. La proximitat de l’estiu està pujant els nivells d’adrenalina i es respira ambient animat i amb ganes de deixar enrere un any i mig dels pitjors viscuts en la història recent de la humanitat.

Les marques han d’aprofitar aquests moments per a treure les seves millors armes i vendre d’una manera atractiva totes aquestes peces que porten mesos sense poder ser tocades i emprovades.

Els preus hauran de ser amb majors descomptes, cal tenir en compte la crisi econòmica que estem vivint, per la qual cosa si volen que acabi la temporada amb uns nombres positius cal abaixar el marge de venda i ajudar els consumidors al fet que puguin tornar a canviar els seus armaris.

 

  • Què ha passat durant aquests mesos?

Les marques que prèviament ja havien fet el treball d’obrir una “e-commerce”, cosa que és el mateix que una botiga en línia, han pogut sufragar les despeses amb l’entrada de vendes per aquesta línia. El món en línia ha augmentat un percentatge altíssim les vendes i es preveu que continuarà creixent.

Ara bé, les marques que havien apostat per botigues físiques la seva caiguda ha estat més ràpida, els mesos de tancament han provocat ERTEs, ICOs i en molts casos tancaments de botigues. Hi ha una gran llista de marques amb anys de trajectòria que no han superat aquest moment.

Si parlem del consumidor, podem confirmar que ha canviat la seva mentalitat, la seva manera de gastar. Durant les setmanes de confinament, es parlava que la gent havia endreçat els seus armaris i s’havien sorprès de la quantitat de roba que tenien i no es posaven. Aquesta reflexió ha comportat que a partir d’aquest moment la seva impulsió de compra serà diferent. Ara, abans de passar per caixa, molta gent es preguntarà: ho necessito?

Ara toca tornar a començar. Probablement, les marques de moda han après moltíssim d’aquesta pandèmia. Tenen clar que no pot haver-hi grans aprovisionaments. És un gran moment per a pensar en moda sostenible i per a tornar a acaronar al client. Alguna cosa que, a partir de 2022 a Barcelona podrà fer-se també els diumenges i festius.

De moment, de l’1 de juliol al 31 d’agost els comerços tindran una bona oportunitat per a incentivar les vendes i que retorni a la gent les ganes de comprar els últims “looks” per a lluir-los aquest estiu.

 

Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Finances

Pagar en línia

5min lectura

És segur?

Economia

Banca comunitària

5min lectura

Per ajudar a fer sostenible l'economia de Catalunya

Economia

Història catalana

5min lectura

La història de la banca catalana



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  2. James SeneJames Sene says:
    James

    Genial @Marifé 👍🏿👏🏿

    • Marifé FariñasMarifé Fariñas says:
      Marifé

      Moltes gràcies!!!! Tots podem contribuir a la sostenibilidad drl planeta amb petits gestos.

      Fa 4 mesos
  3. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Es cert que la pandèmia ha fet palés que alguns teniem armaris mintruosament plens i que en poca cosa passem, més val com ha dit Marife pic i de qualitat
    També m’agradat que els fabricants de roba es posen les piles de la sostenibilitat, i pel que fa al e-comerç lifalta encara millorar el tema talles
    Gràcies Marife

    • Marifé FariñasMarifé Fariñas says:
      Marifé

      Gràcies Alicia! Cal que tots prenguim consciencia de la sostenibilidat amb petits gestos com mirar com s’ha fet la roba que portem.

      Fa 4 mesos
  4. Jordi FerréJordi Ferré says:
    Jordi

    Veig que parleu de un munt de temes. Que bo.

    • Albert Chic GiménezAlbert Chic Giménez says:
      Albert

      Sí, Jordi; i espera’t a veure tots els que tenim “coent-se” a la rerebotiga!
      Gràcies pel teu comentari.

      Fa 4 mesos
  5. Josep RuaixJosep Ruaix says:

Deixa una resposta