“La banca estalvia diners en atenció al client”
La digitalització dels serveis financers ha vingut acompanyada del tancament massiu de sucursals bancàries i caixers. Està fent prou la banca per evitar l’exclusió financera? Gemma Vallet, directora d’11Onze District, ens ho explica en un nou episodi de Territori 17 de “La Xarxa”.
El sector financer segueix un procés de transformació digital ineludible. La digitalització dels serveis financers és una de les macrotendències econòmiques que s’han implantat amb la Indústria 4.0. Tanmateix, aquesta nova tendència que sembla imparable planteja nous reptes. Com apunta Vallet, la tendència va a més i “hi haurà cada cop menys oficines d’atenció al client, això està claríssim”.
Caixers automàtics que es troben en procés d’extinció i el tancament d’oficines bancàries han comportat una major digitalització de les relacions entre els bancs i els seus clients. Això ha suposat un canvi de mentalitat i costums que no tota la població ha assumit amb la mateixa facilitat.
El risc d’exclusió financera és real i, tot i les directives del Govern, les mesures de la banca per pal·liar-la han resultat clarament insuficients. “Segurament la banca, a la qual les persones han atorgat tota la confiança per donar un servei, que ha deixat de donar i estalvia diners en atenció al client, té una responsabilitat ètica i moral”, resumeix Vallet.
Una solució híbrida
En aquest context, existeixen alternatives que combinen la inexorable digitalització amb la voluntat de servei, sense oblidar la importància de l’atenció presencial. Com explica Vallet, “a finals del 2021 vàrem posar en funcionament un servei, 11Onze a Casa, amb el qual pots reservar hora a través de la nostra web i parlar amb una persona cara a cara”.
Al cap i a la fi, es tracta d’aturar la deshumanització del sistema bancari i que les noves tecnologies serveixin com a eines per apropar els serveis financers de la gent, no per allunyar-los, evitant així que una part de la població se senti menyspreada per la banca.
Si vols saber més sobre els reptes econòmics que venen i com ens podem preparar per afrontar-los, pots escoltar la conversa sencera a sota!
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
gràcies
Gràcies a tu, Joan!!!
👍
Gràcies, Alícia!!!
Es ben cert q la banca tradicional s’ha deshumanitzat, i entre d’altres motius, es per això q estem a 11Onze.
Gracies per ser-hi ✊✊
Gràcies a tu, Manuel, per formar part d’aquest meravellós projecte!