Per què Revolut obliga a fer servir l’IBAN ES?
Un dels avantatges que molts clients troben a certes fintechs és la llibertat de triar IBAN, fet que permet diversificar els riscos i decidir quin Banc Central vols que supervisi els teus comptes. En una decisió polèmica, Revolut ha anunciat als seus usuaris de l’estat espanyol que no podran seguir fent servir l’IBAN de Lituània com fins ara i que hauran de passar a l’IBAN espanyol.
Revolut és un neobanc amb seu a Anglaterra, impulsat per directius russos i que ofereix comptes amb IBAN de Lituània. Però el 9 de maig de 2023, el BOE va anunciar la inscripció de l’entitat al Registre d’Entitats de Crèdit del Banc d’Espanya. Això vol dir que poden començar a oferir comptes amb IBAN espanyol, que estaran sota la supervisió del Banc d’Espanya. Dos mesos i mig després, Revolut s’ha posat mans a l’obra.
L’entitat ha enviat un missatge als seus usuaris de l’estat espanyol avisant-los que hauran de canviar el seu compte a l’IBAN espanyol o tancar-lo. No se’ls dona, per tant, l’opció de mantenir el compte lituà. Fa uns anys una altra entitat de referència, N26, va començar a oferir també l’IBAN espanyol però, en el seu cas, permetien als usuaris que ho desitgessin conservar el seu IBAN alemany.
Revolut no, o caixa o faixa. O acceptes l’IBAN espanyol o tanca el compte. Això pot ser un problema per a molta gent, perquè la diversitat d’IBAN és una manera de diversificar els riscos pel que fa als estalvis. La mesura no significa, de manera pràctica, cap millora tangible per als usuaris perquè Revolut ha confirmat que els fons dels dipositants estaran garantits no pel fons de garantia del Banc d’Espanya sinó del Banc Central de Lituània, que és on té la seu el banc matriu. L’únic possible punt a favor és evitar la discriminació d’IBAN, és a dir, que a Espanya no puguis domiciliar pagaments amb un IBAN d’un altre país, un fet controvertit perquè contravé la normativa SEPA i que es pot denunciar.
Els avantatges de l’IBAN búlgar
Per aquest motiu, es preveu que alguns usuaris busquin noves opcions per traslladar els estalvis a comptes amb IBAN que no sigui espanyol. En aquest sentit, 11Onze ofereix IBAN de Bulgària, principalment per la seva solvència i perquè permet operar amb normalitat a la zona SEPA. Des d’El Canut d’11Onze es poden fer transferències instantànies, gestionar diversos comptes d’altres entitats, demanar targetes de dèbit i accedir a tots els serveis i continguts que ofereix La Plaça. Des de la compra d’or a les assegurances, passant per la informació i els continguts formatius. Tot es pot fer des d’El Canut.
“L’únic possible punt a favor és evitar la discriminació d’IBAN, és a dir, que a Espanya no puguis domiciliar pagaments amb un IBAN d’un altre país” –> Aixo es podria solucionar oferint l’opcio de canviar a ES o mantenir LT actual. Aixi doncs, no sembla que pugui ser aquesta la rao.
Mes aviat sembla una obligacio encoberta de l’estat espanyol (d’aquestes que tant li agrada practicar). Que es pot esperar d’un pais que contrave la normativa SEPA voluntariament?
Sí, Carles. Tot fa pensar que la cosa va per aquí.
Gràcies per la teva reflexió!
Fa anys que utilitzo Revolut. El problema amb el Compte d’onze principal és la multidivisa, el fet de esta lligat a utilitzar una única moneda me dificulta molt el poder funcionar amb vosaltres
Tant de bo s’incorpori això i moltes de les funcionalitats de Revolut 🤞
També uso Revolut i encara des del Canut està un pèl lluny de tot el que es pot fer.
Certament, encara tenim un rang molt ampli de millora, Laura! I t’assegurem que hi estem treballant intensament! Persistirem i no defallirem. Seguim per La Plaça.
Per quant una app funcional com la de Revolut. El Canut està molt lluny de Revolut. Poseu-vos les piles.
Hi treballem intensament Jose Maria, però les coses de vegades no són tan fàcils com semblen! Seguim per La Plaça.
gràcies
Gràcies a tu, Joan!!!
Bé, estic segur, doncs a Bulgaria
Si, Guillem!
Bona info.
Merci
Gràcies, Manel! Seguim a La Plaça.
Doncs als de Revolut els haurem de fer una Revolutció a la soviètica, i començar a cloure comptes. Quan vegin què el nombre de clients els cau en picat, s’ho pensaran dues vegades.
👌 gràcies per l’info. Esperem que ven aviat veiem novetats.
Gràcies a tu, Carles, per ser-hi i per seguir-nos!!!
Molt interessat i és una pena que Revolut obligui a tenir l’Iban espanyol donat que té una de les apps més completes. En el vostre cas, quan veurem millores dins a el canut? Estic mantenint el compte esperant aquesta “super” app que fa temps veniu anunciant i que de moment no arriba. Quan es podran fer cerques de moviments? Quan activareu les notificacions push notificant qualsevol moviment? Aquestes dues funcions em semblen essencials per poder operar en una app d’un banc. Aviat farà dos anys del llançament de l’app i en aquest temps no s’ha afegit cap altra funcionalitat. Serieu tan amables de donar alguna informació una mica més consisa de la que heu donar fins al moment? Moltes gràcies!
Parlant d’informació, tampoc veig cap transparència amb els comptes d’ONZE. Dos anys i encara no tenim cap estat comptable ni informació sobre nombre de clients ni activitat que estant fent
El famós Revolut, segur que poca gent sap que està impulsat per directius russos. Han donat alguna explicació d’ aquest “caixa o faixa”?
Doncs jo no tinc cap constància de qui hi ha al darrera de Revolut, de ben segur que diferents accionistes, i m’imagino que de diverses nacionalitats, però de ben segur que entre ells hi deuen haver russos… Moltes gràcies pel teu comentari, Mercè!!!