

La Gen Z trobarà feina gràcies a TikTok
La famosa aplicació de vídeos està provant d’introduir una eina per sol·licitar feina que permetrà als usuaris presentar directament els seus currículums en vídeo a empreses. La plataforma ja ha finalitzat el pla pilot, i ara s’espera que vegi la llum oficialment.
Els currículums en vídeo són comuns en alguns sectors, com en el món audiovisual o del periodisme. A través de les xarxes socials, creadors de continguts ens tenen acostumats a Catalunya a demanar feina amb fils i vídeos originals. Alguns fins i tot s’han fet virals, com el cas del periodista Enzo Vizcaíno. Ara, TikTok estaria fent un pas més perquè aquesta tendència sigui una realitat en tot l’àmbit laboral.
Tot i que TikTok té per finalitat que els usuaris comparteixin vídeos de curta durada enfocats a l’entreteniment, la repercussió que ha guanyat els darrers anys com a xarxa social està fent que els seus creadors es replantegin les funcions de l’aplicació. Amb aquest objectiu, van llançar el juny una prova pilot de TikTok Resumes, una nova plataforma que hauria de posar en contacte ocupadors i treballadors a través de currículums visuals i originals.
De fet, la idea va sorgir arran del hashtag #CareerTok que circula de fa temps per la xarxa social, i per la demanda de les empreses, que veuen en el jovent que és usuari de la plataforma una oportunitat per ampliar les seves plantilles amb perfils creatius. A la prova pilot de TikTok s’hi van inscriure més de 30 empreses, com Chipotle, Target i Shopify.
L’‘influencer’, el perfil més buscat
En el vídeo que TikTok va fer circular durant la prova pilot, la plataforma recomanava als usuaris que fessin un audiovisual de poc més de tres minuts que resumís passions i interessos, però que no inclogués cap dada de contacte. “Aquests són alguns dels motius pels quals m’has de contractar…”, “Deixa’m que t’expliqui algunes coses sobre mi…” o “Aquestes són algunes de les coses gràcies a les quals puc millorar la teva empresa…” eren les frases d’inici que proposaven.
El cert és que les empreses van buscar sobretot perfils d’usuaris que fossin capaços de generar continguts corporatius dins del mateix TikTok. I tot plegat fa sospitar que l’interès de les marques és trobar ‘influencers’ experimentats que els ajudin a connectar amb el públic més jove. De fet, són moltes les empreses que ja contracten aquestes superestrelles per promocionar-se. Caldrà esperar per veure si realment TikTok es converteix en el nou LinkedIn de la Gen Z.
11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
👏
M’ha agradat.
Fantàstic Joaquin!!
Sóc de la generació Z 💪💪
Genial, Joan, gràcies pel teu comentari!
Per canviar cal fer coses diferents ,es l’utilitzacio en ple del mon dogital
M’agradat saber d”aquesta noa prestacio d’aquesta eina
Cert!!! Fa forces anys que estem en l’era digital i no para d’haver-hi novetats o innovacions tecnològiques al respecte… Millor estar ben al dia, és molt útil per saber exactament en quin món vivim. Moltes gràcies pel teu comentari, Alícia!!!
Nous temps, nous camins. Una xarxa que ha estat criticada per l’ús que podia fer del seus continguts (també facebook….) Veurem què en surt de tot plegat. Article interessant que ens situa una vegada més en l’actualitat del món virtual
Tota la raó, Francesc. Gràcies pel teu comentari!!!