Les emocions mouen el món, i les compres
Has sentit un formigueig a la panxa en recordar alguna joguina de la teva infantesa? Les marques busquen diferenciar-se i ser inoblidables. Quan ho fan apel·lant a les emocions i als records, aleshores parlem del màrqueting de la nostàlgia. Ens en fa cinc cèntims l’agent Càrol Rafales.
Més enllà de l’amor, la tristesa, l’empatia o la solidaritat, hi ha un altre sentiment que té un gran poder en la publicitat: la nostàlgia. Les emocions venen i les marques ho saben i en treuen profit. El màrqueting de la nostàlgia recupera icones del passat perquè el consumidor revisqui records feliços. Per Nadal, aquesta mena d’anuncis són el pa de cada dia.
L’estat d’ànim que genera un record és molt positiu i, per aquest motiu, les publicitats que fan servir la nostàlgia connecten emocionalment amb molta intensitat amb els seus clients. Per què? Perquè ens permeten recuperar un anhel, un desig, un ideal; i el nostre cervell arracona els records tristos o dolents. Vols saber què més aconsegueixen les marques amb el màrqueting de la nostàlgia? Recordes algun anunci que et faci reviure moments especials? Mira el vídeo de sota!
👏
Molt interessant, el marketing i el comportament humà.
Gracies, Pere per seguir-nos i per enriquir-te amb tot aquest tipus de contingut. Et desitjo unes Bones Festes!
El marketing te això, buscar i saber trobar aquest punt que ens tocarà
Doncs sí, i d’això es tracta, de seduir de tal manera que acabis comprant-t’ho. Moltes gràcies pel teu comentari, Alícia!!!
Ben cert! Les emocions són activadores de desitjos.
Tota la raó. Moltes gràcies pel teu comentari, Santiago!!!
Les hi inventen totes.
Molt cert, i cada cop costa més trobar coses noves per fer o inventar. Moltes gràcies pel teu comentari, Joaquim!!!
👌
Gràcies, Joan.
Ok 👍
Gràcies, Josep!!!
Tant cert com que el 25 de desembre és Nadal. La gràcia és aquesta, que el cervell arracona els records tristos o dolents . La publicitat és tot un món.
Del tot d’acord, Mercè. Com en saben de fer-nos consumir!