Les emocions mouen el món, i les compres

Has sentit un formigueig a la panxa en recordar alguna joguina de la teva infantesa? Les marques busquen diferenciar-se i ser inoblidables. Quan ho fan apel·lant a les emocions i als records, aleshores parlem del màrqueting de la nostàlgia. Ens en fa cinc cèntims l’agent Càrol Rafales.

 

Més enllà de l’amor, la tristesa, l’empatia o la solidaritat, hi ha un altre sentiment que té un gran poder en la publicitat: la nostàlgia. Les emocions venen i les marques ho saben i en treuen profit. El màrqueting de la nostàlgia recupera icones del passat perquè el consumidor revisqui records feliços. Per Nadal, aquesta mena d’anuncis són el pa de cada dia.

L’estat d’ànim que genera un record és molt positiu i, per aquest motiu, les publicitats que fan servir la nostàlgia connecten emocionalment amb molta intensitat amb els seus clients. Per què? Perquè ens permeten recuperar un anhel, un desig, un ideal; i el nostre cervell arracona els records tristos o dolents. Vols saber què més aconsegueixen les marques amb el màrqueting de la nostàlgia? Recordes algun anunci que et faci reviure moments especials? Mira el vídeo de sota!

11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Cultura

L’origen del ‘jingle’: quan la música ven

4min lectura

Els cantem sense voler, i serveixen per vendre...

Cultura

La millor publicitat de la nostra història

6min lectura

Catalunya és un país amb una sòlida tradició publicitària...

Cultura

Les cinc fires de Nadal que no et pots perdre

3min lectura

En un tancar i obrir d’ulls, ens hem plantat a Nadal...



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Daniela SimónDaniela Simón says:
  2. Pere SorianoPere Soriano says:
    Pere

    Molt interessant, el marketing i el comportament humà.

    • Silvia Granado says:

      Gracies, Pere per seguir-nos i per enriquir-te amb tot aquest tipus de contingut. Et desitjo unes Bones Festes!

      Fa 2 anys
  3. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    El marketing te això, buscar i saber trobar aquest punt que ens tocarà

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Doncs sí, i d’això es tracta, de seduir de tal manera que acabis comprant-t’ho. Moltes gràcies pel teu comentari, Alícia!!!

      Fa 2 anys
  4. Santiago AlcoverroSantiago Alcoverro says:
    Santiago

    Ben cert! Les emocions són activadores de desitjos.

  5. Joaquin Lopez ArandaJoaquin Lopez Aranda says:
    Joaquin

    Les hi inventen totes.

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Molt cert, i cada cop costa més trobar coses noves per fer o inventar. Moltes gràcies pel teu comentari, Joaquim!!!

      Fa 2 anys
  6. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  7. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Tant cert com que el 25 de desembre és Nadal. La gràcia és aquesta, que el cervell arracona els records tristos o dolents . La publicitat és tot un món.

Deixa una resposta

App Store Google Play