Com desenvolupar una idea de negoci

Per transformar una idea de negoci en una empresa és essencial tenir una visió global del projecte empresarial. El Business Model Canvas és una eina de gestió estratègica que permet ordenar i visualitzar tots els aspectes clau d’una empresa. Xavi Viñolas, Content Manager d’11Onze, ens explica com fer-la servir.

 

A l’hora de crear una empresa no n’hi ha prou amb tenir una idea de negoci i un esperit emprenedor. Per saber si un projecte empresarial és factible cal fer un pla de negoci que tingui en compte tots els àmbits de l’empresa durant un llarg període de temps amb el propòsit d’analitzar la viabilitat del projecte, definint els objectius i considerant els inconvenients.

 

Què és el Business Model Canvas

El Business Model Canvas és una plantilla que permet analitzar i visualitzar de forma clara, àgil i senzilla una proposta de negoci o les opacitats d’una empresa ja existent. Això ens permetrà evitar que els objectius de l’empresa siguin poc clars, poc realistes o inadequats. 

També és una eina ideal per a crear models innovadors amb l’objectiu de generar valor per als clients. Com explica Xavi Viñolas, “És una eina molt útil per explicar a possibles inversors o socis, com el nostre negoci proporciona valor al consumidor i, a la vegada, com aquest consumidor crea valor per al nostre negoci”.

Els 9 elements clau de la plantilla

Alexander Osterwalder, el creador del Business Model Canvas, explica el concepte: “La millor manera de descriure un model de negoci és dividir-lo en nou mòduls bàsics que reflecteixin la lògica que segueix una empresa per aconseguir ingressos. Aquests nou mòduls cobreixen les quatre àrees principals d’un negoci: clients, oferta, infraestructures i viabilitat econòmica”.

  1. SEGMENT DE CLIENTS. És a dir, a qui va dirigit aquest negoci? Qui és el nostre client? Quin és el nostre segment de mercat?
  2. PROPOSTA DE VALOR. Molt senzillament, quins productes o serveis ofereixes que creen valor pels teus clients. Què ens fa diferents?
  3. CANALS. Com es distribueix aquest producte o aquest servei? És un producte o servei intangible que el vens a través d’una app o d’una web? És un producte o servei que s’ha de vendre o proporcionar a través d’una botiga o oficina física?
  4. RELACIONS AMB CLIENTS. Aquí descrivim quin tipus de relacions tenim amb els nostres clients. Ens adrecem a un client que només ens comprarà una vegada? O tenim un negoci que busca un client recurrent, com una subscripció?
  5. FONTS D’INGRESSOS. Com monetitzem el negoci? És una proposta de venda directa o un model de subscripció recurrent? Com fixem el preu del nostre producte?
  6. RECURSOS CLAU. Aquests poden ser la teva fàbrica, els teus empleats, propietat intel·lectual, coses o persones que són imprescindibles pel teu negoci.
  7. ACTIVITATS CLAU. Activitats que fas amb els recursos clau i que són necessàries per portar a terme la proposta de valor: màrqueting, producció, vendes.
  8. SOCIS CLAU. La gent o organitzacions que necessites per executar el teu model de negoci i produir valor pels teus clients.
  9. ESTRUCTURA DE COSTOS. I finalment, tot això et costarà diners, oi? Quins costos fixos i variables determinen el nostre model de negoci? És un model escalable?

Si vols descobrir com aconseguir guanys pels teus estalvis amb un producte de justícia social, 11Onze Recomana Finança Litigis.

Si t'ha agradat aquest article, et recomanem:

Economia

Direcció d’empresa: entre la confiança cega i la desconfiança total

4min lectura

El valor de les coses es troba en el seu just equilibri entre...

Economia

L’èxit empresarial, compartir responsabilitats

6min lectura

Hem escoltat moltes vegades que els sous dels directius...

Management

Ets emprenedor? Et donem consells per engegar!

5min lectura

Les idees innovadores són vitals per a fer evolucionar...



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Manuel Bullich BuenoManuel Bullich Bueno says:

Deixa una resposta

App Store Google Play