“Són les comunitats fintech el futur de la banca?”

The Fintech Times, publicació de referència de notícies per a professionals de la tecnologia financera, ens explica com 11Onze està aportant un sentit de comunitat en el sector de les fintech. Pots llegir l’article sencer a continuació.

 

11Onze: Són les comunitats fintech el futur de la banca?

Tots sabem el ràpid que les marques conegudes poden arribar a ser redundants en el seu sector, ja sigui Nokia i Blackberry en el sector dels telèfons mòbils, o Kodak en el de les càmeres fotogràfiques. La tecnologia ha exercit un paper crucial en aquesta disrupció. James Séne, president de 11Onze, la primera fintech comunitària d’Europa, confia que la tecnologia també sacsejarà els fonaments del nostre actual sistema bancari. En el següent article d’opinió, exposa els seus arguments sobre per què creu que les fintech comunitàries seran el futur de la banca.

Mentre el sector debat la rivalitat entre els neobancs i els bancs tradicionals, podrien les comunitats fintech llevar-los el lloc?

Cada vegada més, estem veient com sorgeixen startups fintech com Chime, Greenpenny, Daylight, Nerve als EUA i 11Onze a Europa per a fer-se un buit en l’espai bancari del futur. No sols s’enfronten als bancs tradicionals, sinó que també aporten un sentit de “comunitat” en l’espai de les tecnologies financeres.

Aquestes start-ups de tecnologia financera ofereixen serveis per a comunitats que tenen valors comuns. Per exemple, Daylight proporciona als consumidors LGBTQ targetes de dèbit amb els seus noms preferits, encara que no coincideixin amb la seva identificació legal. La missió de First Boulevard és tancar la bretxa de riquesa racial i Greenpenny és per a aquells que volen utilitzar la seva cartera per a lluitar contra el canvi climàtic.

Què és el que els motiva?

Pertànyer a una comunitat digital de persones i valors afins.

El mer fet que aquestes empreses de tecnologia financera ofereixin un espai segur per a persones amb una agenda comuna, una necessitat comuna i un accés fàcil, les fa atractives per als clients. En el món actual, en el qual cada vegada són més els que desconfien dels grans bancs i dels responsables polítics, aquestes fintechs ofereixen una sensació de control sobre com gastar els seus diners i amb qui.

Ofertes específiques

El que ofereixen les empreses fintech comunitàries és un servei especialitzat per a un nínxol de clients. Amb la finalitat d’atreure i retenir als clients fidels, aquestes fintechs especialitzades ofereixen ofertes específiques, com First Boulevard ofereix Cash Back for Buying Black™ amb fins a un 5% de devolució de diners en efectiu en les compres amb targeta de dèbit en els ‘Black businesses’ participants, Greenpenny ofereix devolució de diners en efectiu en les compres de les empreses amb polítiques respectuoses amb el medi ambient i les targetes de dèbit fetes de materials renovables o plàstics reciclats, i 11Onze ofereix educació financera als seus “membres” per a donar suport a projectes comunitaris i a la creació de riquesa.

La força dels números

El segon aspecte important i meritori de les comunitats fintech són les seves xarxes i associacions. Un fort sentit de comunitat promou la lleialtat i redueix el desgast. També ajuda a oferir un millor valor dels serveis a mesura que la comunitat creix en número.

El tercer punt és que les fintech són àgils i els resulta més fàcil desenvolupar associacions per a prestar el seu servei, a diferència dels bancs tradicionals. Estan preparades per a passar d’una idea al llançament d’un projecte en qüestió de mesos. Són capaços de vincular-se aviat amb experts i socis operatius, ja sigui per a associacions tecnològiques operatives, per a la banca com a servei o per a la ciberseguretat a tota prova. La subcontractació d’un proveïdor de serveis tecnològics especialitzat significa no haver de tornar a formar al personal ni contractar experts per a la seva gestió, així com un major control pressupostari i transparència.

Desafiaments

No obstant això, també existeixen alguns reptes, com la falta de transparència, l’augment de les expectatives dels clients i la seva retenció. Per no parlar de la pèrdua de contacte amb l’experiència de client.

La innovació és una eina de dos talls. És la innovació la que ha fet possible la creació de comunitats digitals, però és la innovació la que també porta a perdre el toc comunitari o humà. Per tant, les empreses fintech comunitàries han de mantenir un equilibri entre la innovació, l’aprenentatge automàtic i la garantia que els seus membres i clients no perdin el toc humà. Diverses fintech que han crescut ràpidament corren el risc de perdre l’essencial toc “humà”.

En segon lloc, amb la ciberdelinqüència i les filtracions de dades en auge a tot el món, es tem que les tecnologies avançades i els models de negoci puguin augmentar el risc cibernètic si els controls no segueixen el ritme del canvi.

Finalment, la gestió del risc normatiu i el compliment de les normes és un repte en un ecosistema fluid. Les empreses fintech han d’anar amb compte amb els paranys del blanqueig de diners i han de crear sistemes de seguretat sòlids. Fer que l’oferta sigui transparent, conforme i segura costa diners.

Els clients a vegades es pregunten per què no poden tenir un servei fintech comunitari de manera gratuïta. La raó és senzilla: construir i posar en marxa un sistema sòlid i segur que no abusi de les seves dades i els protegeixi del frau és car. Molts bancs ofereixen serveis gratuïts amb costos i compromisos ocults que els clients no perceben, com els costos de les assegurances, l’exigència que ingressin el seu xec de la pensió en el compte cada mes, etc.

Per això, en el món actual, és important adquirir coneixements financers. La gent ha d’aprendre a prendre decisions amb coneixement de causa. Si no té coneixements, no pot saber si 2,95 euros és car, barat o si ha de ser gratis.

Amb un nombre creixent de clients que han de decidir d’on obtenir el seu préstec i on dipositar diners per a obtenir la millor rendibilitat, necessitem accedir a fonts d’informació segures i creïbles, una cosa que ofereixen les fintechs comunitàries amb visió de futur.

Les comunitats són un aspecte fonamental de la vida humana, les comunitats digitals que ofereixen i donen suport a la creació de riquesa es convertiran en una part inevitable del nostre futur bancari. A més, si s’acull a les persones perquè es converteixin en accionistes financers d’una fintech comunitària, es reforçarà l’esperit i la sostenibilitat de l’empresa.

Polly Jean Harrison

 

Llegeix la notícia original de The Fintech Times en anglès aquí

 

11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

11Onze

La premsa celebra el llançament d’El Canut

1min lectura

Els mitjans especialitzats en fintech i nova banca segueixen...

Premsa

“La Plaça d’11Onze atreu a més de 10.000 membres”

4min lectura

Fintech & Finance News explica com La Plaça, la plataforma de...

Premsa

Marqeta: “Tot en 11Onze és extraordinari”

5min lectura

La plataforma líder en el sector del processament de pagaments...



11Onze 11Onze
  1. Daniela SimónDaniela Simón says:
    • Laura Bunyol BartrinaLaura Bunyol Bartrina says:
      Laura

      Sense la comunitat poc faríem Daniela!! Així que a treure’n el suc!

      Fa 4 mesos
  2. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
    Ricard

    Ben definit

  3. Jesus Manuel Nuňez TizadoJesus Manuel Nuňez Tizado says:
    Jesus Manuel

    Moltes gràcies per aquestes explicacions i bon any nou a tothom

  4. Joaquin Lopez ArandaJoaquin Lopez Aranda says:
    • Mònica CornudellaMònica Cornudella says:
      Mònica

      Gràcies per ser-hi, Joaquin! Ens veiem a La Plaça!

      Fa 6 mesos
  5. Francesc Estafanell PujolFrancesc Estafanell Pujol says:
    Francesc

    La confiança, la transparència i una mateixa direcció en els objectius això fa per mi.

    • Eve Doña says:

      Aquest són els valors que volem transmetre als nostres clients i usuaris. Gràcies pel teu comentari Francesc!

      Fa 6 mesos
  6. Pere Maria EstremPere Maria Estrem says:
    Pere Maria

    Molt bé.

  7. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta

App Store Google Play