Cocoro, pionera mundial en higiene femenina

L’empresa Cocoro ha col·locat Catalunya entre les regions pioneres al món en salut femenina. Només amb les vendes del 2021, l’empresa centrada en productes d’higiene menstrual ha aconseguit evitar 50,14 tones de residus. Cocoro és un exemple d’innovació i proximitat.

 

Oferir una alternativa natural i sostenible dins d’un sector marcat per la contaminació i l’alt cost dels productes, que deixen enrere, i fins i tot fora del seu abast, a milions de dones arreu del món. Aquest és el context i l’objectiu amb què va néixer Cocoro. A més, l’empresa catalana ha aconseguit produir de forma local i mantenint l’ètica i la sostenibilitat en tot el procés.

En un nou episodi de Persones, conversem amb Clara Guasch, cofundadora i codirectora de Cocoro, per trencar tabús sobre la menstruació i conèixer l’alternativa que proposen per una menstruació lliure, còmoda i de residu zero. Ens explica Guasch que les 50,14 tones de residus que s’han evitat són una xifra molt significativa, però no prou, si tenim en compte que, a Europa, els residus provinents de productes d’higiene íntima no reutilitzables arriben a les 590.000 tones.

 

Trencar tabús, els deures pendents

Després d’anys en el sector, Guasch es mostra optimista pel que fa a l’educació que reben les joves. Reconeix que queda molta feina per fer i que ni homes ni dones tenim prou coneixements sobre el cos humà, motiu pel qual alimentem tabús davant de processos tan naturals com menstruar o tenir pèrdues d’orina. Conceptes que, amb timidesa, s’han anat socialitzant en els darrers anys. Així i tot, encara estan estigmatitzats i, de rebot, estigmatitzen a tot el col·lectiu femení. 

Entre les adolescents i les dones es parla cada vegada més obertament d’aquest aspecte, i Guasch assenyala que les xarxes socials afavoreixen l’aparició d’aquest tipus de debats. No només tenim més accés a la informació, sinó que compartim més experiències amb altres dones per trobar el mètode d’higiene menstrual que millor s’adapta a cada persona.

Deixant enrere la pobresa menstrual

L’accés als productes d’higiene íntima com compreses i tampons no és global. La imposició d’un IVA que n’encareix substancialment el preu és la principal causa de l’anomenada pobresa menstrual. Alguns països ja han pres mesures per frenar aquesta xacra que, tal com remarca Guasch, ni tan sols hauria d’existir.

De fet, la Comissió Europea va canviar les regles del joc aquest desembre per atorgar més llibertat als països membres per rebaixar l’IVA en certs productes, com els d’higiene íntima. I, en tractar-se d’una necessitat bàsica, fins i tot es podria arribar a l’eliminació total de l’IVA. De moment, la Generalitat compta amb un Decret publicat el juny del 2021 que garanteix el lliure accés de noies i dones a productes menstruals en centres educatius i per a persones en situació de pobresa menstrual. Mesures que, a poc a poc, donen resposta a una necessitat bàsica que afecta la meitat de la població.

 

11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Persones: La roba dels Iaios

1min lectura

IAIOS és una marca de Granollers que aposta per

Benestar

Plantes remeieres

7min lectura

S’anomena fitoteràpia a l’ús de plantes o substàncies vegetals per a prevenir o curar

Cultura

Dones ignorades pels llibres d’història

4min lectura

Al llarg de la nostra educació hem après grans referents que



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Daniela SimónDaniela Simón says:
  2. Josep RuaixJosep Ruaix says:
  3. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Una bona opció

  4. Mònica Llopart RiuMònica Llopart Riu says:
    Mònica

    Ben interessant!

  5. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta

App Store Google Play