Claus per guanyar-se la vida en el món digital

Creador de continguts digitals o ‘gamer’ són dues de les sortides professionals sorgides arran de l’eclosió d’Internet. La consultora d’estratègia digital Georgia Taglietti visita el programa Territori 17 de La Xarxa per parlar sobre les noves formes de guanyar diners en el món digital i el futur de la indústria musical.

 

Ser nadiu digital no et converteix en un expert en Internet, de la mateixa manera que ser de generacions anteriors no et tanca les portes per consumir i, fins i tot, guanyar-te la vida a través de les plataformes digitals. Aquest és un dels primers punts a tenir en compte si ens plantegem viure d’Internet, segons Georgia Taglietti, experta digital i directora de shesaid.so, una plataforma internacional per a dones del món de la música.

En els darrers anys, la d’influenciador s’ha convertit en una de les professions somiades per a molts i moltes joves. En aquest sentit, Taglietti afirma que l’època dels macroinfluenciadors ha deixat pas a “l’era dels microinfluenciadors”.

L’experta reclama realisme si volem viure d’Internet: més enllà de l’experiència d’usuari a la qual tots tenim accés des dels nostres dispositius electrònics, guanyar-se la vida a través de plataformes com Youtube, Instagram, TikTok o Twitch implica “qualitat” i, sobretot, coneixement de l’entorn digital. A més, Taglietti afirma que, tot i que cada xarxa té les seves peculiaritats, TikTok és actualment “la millor per guanyar diners”.

El sector musical reclama més dones

Des de la producció de música per a plataformes digitals fins a l’audiomàrqueting, Internet ha obert les portes a noves professions en la indústria musical que requereixen més presència femenina. Concretament, Taglietti, que durant 25 anys va ser directora de comunicació i relacions públiques del Sónar, reclama més productores i promotores

Es tracta de dues professions imprescindibles per a la indústria i que tenen un llarg recorregut per endavant. Prova d’això és que ni tan sols la crisi de la covid-19 i els estralls que ha causat al sector musical han pogut aturar la producció musical. Això sí, Taglietti recomana deixar de banda “el monocultiu del directe” en el qual s’havia concentrat la indústria musical abans de la pandèmia.

 

11Onze és la comunitat fintech de Catalunya. Obre un compte descarregant la super app El Canut per Android o iOS. Uneix-te a la revolució!

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Comunitat

Els 11 millors tiktokers catalans

4min lectura

Us presentem un recull dels 11 millors TikTok fets en català.

Cultura

“L’audiovisual català no creu en el talent jove”

4min lectura

Es diu Pol Gise i té centenars de milers de seguidors.

Cultura

‘Booktubers’ catalans que et faran llegir

4min lectura

La pandèmia ha fet néixer nous lectors.



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Jordi MorenoJordi Moreno says:
    Jordi

    Molt bona entrevista molt aclaridora!👍

  2. Jordi FerréJordi Ferré says:
    Jordi

    I jo que pensava que era Instagram la xarxa que podies guanyar més diners…

    • Mònica Cornudella says:

      A La Plaça sempre s’aprenen coses! Gràcies per ser-hi, Jordi😉

      Fa 3 mesos
  3. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Interessant, principalment la primera part. Molt realista.

    • Càrol RafalesCàrol Rafales says:
      Càrol

      Coincideixo amb tu, Mercè. Gràcies per compartir la teva opinió!

      Fa 3 mesos
  4. Manuel Bullich BuenoManuel Bullich Bueno says:
    Manel

    Interesant entrevista

Deixa una resposta

App Store Google Play