Carles Juanico: “Vull que m’atenguin com una persona, no com un número”
Darrere d’11Onze hi ha 148 impulsors i impulsores que han apostat per crear una primera comunitat fintech digital que revolucioni la manera com ens relacionem amb els diners. En Carles Juanico és assessor immobiliari d’IAD i és una de les persones que ha ajudat a posar en marxa 11Onze.
Per què creus que és necessari un projecte comunitari com aquest?
Jo crec que falta molt coneixement financer en aquest país. Tenim un nivell financer molt baix pel que fa a coneixements, i estic segur que aquesta comunitat ens ajudarà a conèixer molt millor aquest món. I si a sobre és d’una forma ètica, en col·laboració i amb gent del nostre país, millor que millor. Al darrere hi ha gent amb ganes de fer les coses de forma col·laborativa, ètica i de país.
Què esperes de La Plaça, la comunitat d’11Onze?
Jo espero que se satisfacin les expectatives. Que això sigui una comunitat on puguem aprendre els uns dels altres i que se’ns escolti. Que és el que la gent vol. No només fer el que és rendible, que és el que passa actualment, sinó que tots arribem a tenir beneficis. I tinc molta esperança, perquè la competència és molt baixa, en aquest sentit. A Catalunya hi ha prou talent i ho estem demostrant dia a dia amb empreses punteres en tots els sectors. Moltes empreses estan venint al nostre país per emprendre en temes digitals, per tant estic segur que ho farem bé.
Com creus que se senten els clients de les entitats financeres?
Molt desatesos, cada dia ens tracten pitjor. Només ens intenten col·locar alarmes, telèfons i coses. Per aconseguir cita has de trucar, canvien el personal contínuament, no coneixes al teu gestor… l’únic bo és que tecnològicament alguns d’ells sí que han evolucionat molt. Però el que és el servei personal, un desastre. Jo espero tenir un banc que em recolzi. Que quan demani una hipoteca estigui allà per ajudar-me, que no em mati a comissions i que em faciliti el dia a dia. Que jo pugui fer les meves transferències, pugui mirar els meus saldos i pugui fer el meu dia a dia d’una forma ràpida, àgil i que quan necessiti parlar amb algú que tingui algú al darrere, que em pugui respondre i que m’atengui com una persona, no com un número. I que no m’intenti col·locar allò que al banc li interessa.
Com creus que canviarà el sector immobiliari després de la Covid?
Veient altres països com França, el tema digital s’imposarà. El factor humà sempre hi serà, però el contacte, la forma d’arribar serà totalment digital. Això farà que les agències tradicionals perdin pes. La gent ja no va a la botiga igual que ja no va al colmado. I amb el sector immobiliari passarà el mateix. Jo pertanyo a una organització, IAD immobiliària, que és una proptech. Hi crec molt en el món digital, en la col·laboració. Avui en dia totes les compres les fem per internet, ens comuniquem per internet. El món s’ha fet global i les comunicacions ens permeten estar més a prop que mai.
Quin és el teu punt fort com a empresari?
Sempre m’ha agradat emprendre, tenir iniciativa, buscar amb la creativitat… jo soc publicista de formació i la creativitat sempre ha estat el meu objectiu. Soc d’una generació que no som digitals. Vam aprendre amb el llapis i el paper i ens hem hagut de posar les piles. I jo ho he fet amb molt de gust, perquè hi crec molt, veig que és la tendència, que les noves generacions, són digitals, treballen a gran velocitat i aprenen molt ràpidament. Jo des del primer dia he intentat seguir el ritme, que no sempre és fàcil!
Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram
👏
Un habitatge l’has de veure un situ. Suposo que quan es parla de digitalització, és refereix al tema gestió de la compra/venda.
tothom volem això
N’estic del tot segur, Manel… La bona atenció al públic ja fa temps que s’ha perdut…
👍
Gràcies, Joan! Ens veiem per La Plaça!
Crec que hi ha una questió d’ètica, i que no s’hauria d’oblidar una cosa: és el client qui porta els diners al banc. Ara mateix, sembla que el meu banc hagi oblidat que ell és un depositari, que em te que donar un servei, i que ha d’estar a la meva disposició. En aqeusts moments, i en el futur, la banca és i serà digital, però el client ha de tenir facilitat per accedir als serveis, i per contactar amb algú que t’atengui si cal. I aqeust algú ha de generar confiança.. Està molt bé que ens ensenyin finances, una cosa que sempre he dit que s’haruia de fer des de les escoles. Però al darrera de tots els bancs, els bancs centrasl, els governs, i la societat, hi ha el treball i la riquesa de la gent que, individualment, aporta cada dia el seu temps per que els diners arribin.
Moltes gràcies pel teu comentari, des d’11Onze creiem que l’educació financera és important per donar transparència i coneixement.
Són necessàries les dues coses; combinació del digital i presencial, perquè una vivenda al final l’has de veure en directe. Però amb els tramits, les consultes encara que no siguin presencials, cal un tracte proper, himà, sincer, perdonal… res d’utimatismes, ni respostes tancades estanques… on siguis escoltada, on poguis sincerar-te amb les teves necessitats i tothom hi guanyi
Tinc ganes de conèixer un banc que com a principi tingui clar evitar les males pràctiques en que ens te acostumats la banca tradicional. Que no et faci xantatge a l’hora de contractar un préstec. Que no intenti colocar-me productes a tota hora encara que no els necessiti o no siguin adequats per mi. Que no em vengui productes dels quals no en don especialistes i que una vegada venuts se’n despreocupen (assegurances, alarmes, electrodomèstics…) etc., etc.
Onze banc es compromet a no fer res del que acabo de relacionar?
Gràcies, Carles pel teu comentari, a 11Onze, volem ser ètics i sostenibles i això forma part dels nostres principis. Nosaltres informem i tu decideixes. Espero que segueixis gaudint de la Plaça
Bé, personalment no compraría mai un pis per internet. Hi ha coses que no surten als videos (humitats, etc.
Gràcies pel comentari, Jordi. Ens agrada i ens interessa molt disposar de les teves opinions, moltes gràcies.