La bellesa natural guanya: prohibits els filtres

Noruega prohibeix l’ús de filtres i retocs a les xarxes si no s’avisa prèviament als usuaris. Així, promouen la lluita contra uns estàndards de bellesa allunyats de la realitat.

 

El ministre d’Infància i Igualtat anunciava aquesta fita amb un objectiu molt clar: acabar amb els cànons de bellesa irreals que s’utilitzen tant en publicitat com en xarxes socials. La societat i el col·lectiu d’influencers de Noruega han aplaudit la decisió i s’hi han sumat per a advertir dels perills de la bellesa irreal, que sovint condueix a una publicitat enganyosa.

 

Cànons de bellesa irreals i perjudicials per a la salut

Pells sense porus i sense arrugues, mentó afinat, nas petit, pòmuls alts i marcats, pestanyes infinites i llavis carnosos. Aquest és l’estàndard de bellesa actual que promouen dones de gran influència com les germanes Kardashian. Gràcies als filtres de xarxes socials com Instagram o Snapchat, lluir aquest rostre està a l’abast de qualsevol persona amb només un clic. 

Els retocs surten del món de la publicitat i dels experts en Photoshop per a arribar a les mans dels joves, el col·lectiu més influenciable. El resultat més alarmant: trastorn dissociatiu —identificar-te amb la teva imatge amb filtres més que amb la real— i trastorn dismòrfic —preocupació per defectes físics imaginaris.

A aquestes patologies s’hi sumen múltiples problemes com ara falta d’autoestima, pressió social, trastorns alimentaris, complexos i tants altres aspectes que condueixen els joves, i no tan joves, a sentir-se malament amb la seva imatge simplement perquè els referents de cossos que tenen són retocats i estandarditzats. 

 

La lluita contra els filtres esdevé mundial

Noruega no és l’únic país que s’ha alarmat per aquesta perillosa tendència. A França, des del 2017, és obligatori que qualsevol campanya de moda adverteixi si les imatges estan retocades. Al Regne Unit, per altra banda, s’ha iniciat aquest mateix any la campanya #FilterDrop (fora filtres), promoguda per la maquilladora i model Sasha Pallari, que va en contra de l’ús de filtres. La campanya ha causat tant rebombori que s’hi ha sumat l’ASA, l’organisme de regulació publicitària del país.

Cada vegada són més els països que s’hi sumen, però també són cada vegada més les dones, sobretot actrius i models, que es neguen a aparèixer en campanyes retocades. L’últim cas, i un dels més sonats de l’any, ha sigut el de l’actriu Kate Winslet a la sèrie Mare of Easttown, que va demanar refer el cartell publicitari en dues ocasions per a evitar difondre un rostre irreal i sense arrugues. 

A casa nostra la situació també és alarmant, i avui dia el 50 % de les dones i el 20 % dels homes utilitzen tractaments estètics. Els experts asseguren que cada vegada són més els nois i noies joves que els utilitzen, i assenyalen les xarxes socials com a principal culpable d’aquesta tendència.

Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Cultura

Operació Biquini? No, gràcies!

2min lectura

L’any 1946 l’enginyer francès Louis Réard va dissenyar el

Lideratge femení, reinventem el futur

1min lectura

Les dones ocupen tan sols un 34% dels càrrecs directius a

Cultura

Dones economistes

4min lectura

Al llarg de la nostra educació hem après grans referents que han marcat la història per les



Equip Editorial Equip Editorial
  1. EduMC

    La transparència i la sinceritat per davant de tot la societat ha de ser menys irreal i artificial…..

  2. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  3. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    El cànon de la bellesa que ha fet i fa tan mal,es un invent de la moda , la bellesa es du a dins d’un mateix i surt de dins a fora
    Aquesta és la que cal cuidar
    Gracies per parlar d’aquest tema

  4. Rosa Maria SoléRosa Maria Solé says:
    Rosa Maria

    Crec que ens hem d’acceptar tal com som, i el que no ho fa segur que no és gaire feliç.

    • Pere Saus Marin says:

      Com dirien els avantpassats: “Hi ha de tot a la vinya del Sr.”. Però coincideixo en el fet que si no t’acceptes tal com ets és que tens un problema. ^_^

      Fa 3 anys
  5. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Molt bé.
    Els filtres són una mentida, no es pot viure fent veure el que no ets .
    No s´entén que quan més es lluita per la llibertat de poder fer el que a una li sembla, més s´esclavitza una mateixa pel propi cos,. Dones independents aparentment segures de sí mateixes addictes a la bàscula o a un cos fibrat.
    El nostre cos és la nostra història. Ben trobat

    • Pere Saus Marin says:

      100% d’acord amb el que dius, Mercè. Tot i ser un home comparteixo el que dius tant per dones com per homes. Ben dit.

      Fa 3 anys
  6. Josep RuaixJosep Ruaix says:
    Josep

    Molt be 👏👏👏👏

Deixa una resposta

App Store Google Play