Per què cal avançar les compres nadalenques?
Ho ha advertit fins i tot Google. El 2021, el primer any comercial després de la pandèmia, ve marcat per tres tendències: l’entusiasme consumista, els retards en les entregues i el suport als comerços de proximitat. Analitzem per què els experts creuen que hem d’avançar les compres de Nadal.
Google publica sovint informació d’interès per als seus clients, empreses que es volen publicitar a través de la seva plataforma de cerques, i enguany ja els ha advertit que la temporada de Nadal s’ha avançat. Després del 2020, que va ser l’any que va batre rècords de despesa digital, aquest 2021, amb l’aixecament de les restriccions, el mercat espera un entusiasme consumista.
D’aquesta manera, Google adverteix que el 21% dels consumidors ha començat les seves compres nadalenques al juny i el 37% creu que començarà a organitzar els regals abans que l’any passat. Precisament el mateix percentatge (37%) creu que la pandèmia encara afectarà d’alguna manera les seves compres nadalenques. Això, és clar, ha fet augmentar la competència entre les empreses.
Els problemes de subministraments
Un dels motius pels quals els consumidors avançaran les compres de Nadal és que s’estan produint, a causa de la crisi energètica i l’augment del preu de la gasolina, problemes en la cadena de subministraments. Això, al seu torn, pot provocar retards en les entregues i falta de estoc.
Per aquest motiu, la majoria d’usuaris confien en les compres en línia, perquè poden comparar millor el producte, triar entre diverses botigues i conèixer la disponibilitat del estoc. Amb aquesta previsió sobre la taula, els comerços, de fet, ja han omplert els seus magatzems, sobretot dels articles més populars d’aquest any.
La confiança en la proximitat
Alhora que augmenten les compres virtuals, també ho fa la confiança en les botigues de proximitat. Les petites empreses ho han tingut difícil durant la pandèmia i, ara, segons Google, el 56% dels consumidors assegura que donarà suport al petit comerç durant aquestes festes nadalenques.
I, malgrat tot, els experts alerten que, tot i que han augmentat els estalvis per la pandèmia, perquè la ciutadania ha gastat menys, la incertesa per la represa dels negocis fa que una gran majoria (46%) esperin a comprar regals fins que estiguin d’oferta.
11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Sí, sempre es bò ser previsor en nadal per evitar costos d’últim hora👍
Molt be 👍
Gràcies ,Josep!
Ja ho farem i sinó j’arribara
I tant que sí! Bona reflexió.
Jo, no he començat a comprar. El què estic fent és una previsió de gastos carregant el moneder. Esperaré a darrera hora per aprofitar possibles ofertes
Genial Francesc. Seguim endavant!
👌
Gràcies, Joan!!!