L’Automobile Barcelona impulsa l’electrificació

El Saló Internacional de l’Automòbil de Barcelona acull 23 marques i presenta 18 novetats, amb el cotxe elèctric com a gran protagonista. A 11Onze us proposem un recorregut pels estands que no us podeu perdre.

 

Malgrat la crisi econòmica que ha marcat el sector i els dos ajornaments a causa del confinament, fins al pròxim 10 d’octubre es pot visitar l’Automobile, el certamen biennal dedicat a l’automòbil de Barcelona. El saló és un dels primers d’Europa que es pot visitar presencialment després de la pandèmia i l’interès que ha aixecat entre els visitants justifica amb escreix el lema d’enguany: “Torna la il·lusió”.

 

Cupra Born, una de les sensacions de la fira

Un dels vehicles més esperats de l’esdeveniment és el nou Cupra Born, un model 100% elèctric de la firma de Martorell pertanyent a Seat, i que ja s’ha començat a fabricar a la planta de Zwickau (Alemanya). Comparteix la mateixa plataforma que el Volkswagen ID.3, però amb un plantejament més esportiu, enfocat a les prestacions, i una estètica més agressiva.

A l’estand de Cupra també s’hi pot veure l’UrbanRebel Concept, un prototip elèctric de cotxe urbà de competició, un estudi de disseny que serveix d’inspiració de com pot ser el model final que sortirà el 2025. Tampoc ens podem perdre l’espectacular Tavascan Extreme E Concept, que ens avança el disseny del Cupra Tavascan previst per al 2024.

 

L’ofensiva sud-coreana

Kia ens presenta dues novetats que també impulsen les noves motoritzacions: l’EV6, el seu primer crossover 100% elèctric que, no només estrena un nou logo, sinó que marca tendència de disseny dels futurs productes de la marca; i la cinquena generació del Sportage, en versió híbrid endollable.

Per part de Hyundai, es pot veure l’Ioniq 5, que estrena la  mateixa plataforma en què està basat l’EV6. Un disseny retrofuturista, hereu del Pony, però que recorda a un Integrale, i que enganya a primera vista, perquè sembla del segment de quatre metres, però té una mida d’un segment superior.

 

Tendència SUV i CUV 100% elèctrics

Nissan ha fet la presentació a Europa de l’Ariya, un SUV totalment electrificat, i del nou Qashqai MHEV, un híbrid. Ford hi exposa el ja conegut Mustang Mach-E GT, mentre que a l’estand de Renault hi trobem el nou Megane E-Tech, més curt, però més espaiós que el Megane de combustió actual.

Un conjunt de novetats que reforcen el cicle actual, en què el disseny tipus SUV i crossover o CUV s’ha establert plenament en el mercat europeu, i que, agradi o no, és poc probable que canviï en els anys vinents, si es té en compte l’arquitectura de les plataformes modulars elèctriques amb les bateries a la part més baixa del xassís.

 

Els eterns rivals: BMW i Mercedes-Benz

La rivalitat entre BMW i Mercedes-Benz continua amb el nou paradigma del mercat elèctric. 

BMW presenta  l’i4, bàsicament un Serie4 elèctric amb el mateix disseny de Gran Cupè amb tecnologia eDrive de cinquena generació, i l’iX, un SUV de prop de cinc metres de llarg, amb una autonomia de quasi 600 quilòmetres.

Ja coneixíem el Mercedes-Benz EQC, un SUV, i l’EQS, l’equivalent elèctric de la Classe-S, però ara es pot veure la versió definitiva, juntament amb el “Classe-E” electrificat EQE. I sí, els amants del motor de combustió també tenen una novetat, l’AMG GT Black Series, un superesportiu de més de 700 cavalls de potència que sembla que desbanca a tots els seus companys electrificats.

 

Fet a Catalunya

No podem concloure aquest recorregut sense parlar del Baltasar Revolt, un superesportiu elèctric de només 700 quilos, pensat per als circuits, però que també pot circular per carretera. Dissenyat i fabricat a Cerdanyola del Vallès, i amb bateries també de fabricació pròpia. 

Una informació que ampliarem pròximament amb una entrevista a Baltasar López, CEO de la marca.

 

Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Sostenibilitat

Cotxes d’hidrogen

6min lectura

És possible que un cotxe no només no contamini, sinó que purifiqui l’ambient? Els vehicles

Finances

El pla Moves III

4min lectura

Des del 10 d’abril de 2021 estan disponibles les ajudes del Pla MOVES III (o Pla Moves 2021)

Sostenibilitat

Micromobilitat

5min lectura

Desplaçar-se per la ciutat amb un vehicle des de fa temps és un mal de cap, sobretot si es va



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Jordi MorenoJordi Moreno says:
    Jordi

    👏👏👏L’electrificació es més important del que tots ens pensem. Es importantíssima, caldria promoure-la a tots els nivells

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Bé, hi ha altres sistemes com l’hidrogen i fins i tot l’aigua, que també ens ajudarien a viure en un món més ecològic… La pega del cotxe elèctric és la bateria, que fer-la i un cop ja no serveix, desfer-la, contamina molt, més del que ens podem pensar. Moltes gràcies pel teu comentari, Jordi!!!

      Fa 2 anys
  2. Pere SorianoPere Soriano says:
    Pere

    Gràcies. Poc a poc a la transició elèctrica.

  3. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  4. Anònim says:

    A mi m’agradaria saber quin es el impacta ambiental del cotxe elèctric , per que nonesta masa clar una una cosa, el que no es contamina a la ciutat es contamirana en un altre lloc del planeta , jo soc conductor d’un híbrid quan el baig comprar pensaba en el planeta però amb el tems també emb plantejo un grapat de dubtes.

    • Xavier Vinolas EscodaXavier Vinolas Escoda says:
      Xavier

      Correcte, i també seria interessant veure un estudi sobre l’impacte mediambiental de fabricar un vehicle nou vs conservar un vehicle que ja tenim.

      Fa 3 anys
    • Elisabet Porqueras Garcia says:

      És cert que encara hi ha coses no resoltes Manel Miquel, cal deixar passar el temps per veure com evolucionen. Gràcies pel teu comentari, ens veiem per La Plaça

      Fa 3 anys
  5. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
    Ricard

    Falta el impuls dels carregadors elèctric a benzineres

    • Elisabet Porqueras Garcia says:

      A poc a poc tot arribarà Ricard!. Gràcies pel teu comentari, ens veiem per La Plaça

      Fa 3 anys
    • Jordi Oller says:

      Completament d’acord Ricard, a veure si de mica en mica va millorant. Ens trobem a La Plaça.

      Fa 3 anys
  6. David MateosDavid Mateos says:
    David

    Seguwix preocupant els pocs punts de càrrega existents avui en dia. Encara estem a la cua d’Europa.
    Els preus dels electrics…, massa cars encara amb ajuds molt inferiors a la resta d’Europa.
    I deficiències en els transports publics. Un coctel bastant…’explosiu’ per a una transició ecològica i de mobilitat bastant… caòtica encara.

    • Elisabet Porqueras Garcia says:

      Ens queda molta feina a fer David… però esperem que en un futur no massa llunyà això sigui possible. Gràcies pel teu comentari, en veiem per La Plaça

      Fa 3 anys
  7. Francesc Estafanell PujolFrancesc Estafanell Pujol says:
    Francesc de Borja

    Mica en mica, la substitució de les energies basades en el carboni, és deixen enrere. Ja era hora!

    • Jordi Oller says:

      Així és Francesc, cada cop tenim més consciència ambiental. Ens veiem a La Plaça.

      Fa 3 anys
  8. Josep RuaixJosep Ruaix says:
  9. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    Ganes de saber mes del baltasar revolt ,gracies per aquesta informaciio

    • Xavier Vinolas EscodaXavier Vinolas Escoda says:
      Xavier

      Jo també, un projecte molt interessant. Vaig poder conversar amb en Baltasar López al Saló, i hem quedat per fer una entrevista/podcast.

      Fa 3 anys
    • Jordi Oller says:

      Ben aviat Alícia. Gràcies.

      Fa 3 anys

Deixa una resposta

App Store Google Play