El preu dels aliments ha pujat un 38% en tres anys

En un estudi realitzat per l’OCU, Carrefour i Alcampo destaquen com les cadenes de supermercats que més s’han encarit, amb un 45% i un 43% respectivament. L’organització de consumidors exigeix que es mantingui la rebaixa de l’IVA més enllà del mes de juny ii que s’apliqui també a la carn i al peix.

 

És evident que omplir la cistella de la compra té un cost més elevat que fa uns anys, tanmateix, en un informe de l’Organització de Consumidors i Usuaris (OCU) on s’han analitzat més d’un centenar de productes de gran consum en set grans cadenes, i que recull més de 55.000 preus, s’avisa que els preus de productes d’alimentació i drogueria als supermercats s’han encarit un 38% de mitjana en tres anys. 

L’estudi recull els preus dels supermercats en línia d’Alcampo, Carrefour, Condis, Dia, El Corte Inglés, Eroski i Mercadona en deu ciutats diferents arreu de l’Estat. Les cadenes que més s’han encarit són Carrefour i Alcampo, concretament amb un 45% i 43% respectivament. Les segueix Mercadona, que se situa just en la mitjana, amb un 38% i El Corte Inglés (que compta amb Supercor, Hipercor i Opencor) amb un 37%.

Eroski està per sota de la mitjana, amb un 34%, i entre les cadenes que menys han apujat els preus hi trobem Condis, amb un 33%, i Dia, amb un 32%. Les úniques grans cadenes que no s’han tingut en compte a l’estudi són Lidl i Aldi, ja que no tenen botiga en línia. 

L’oli d’oliva suau (225%), el sucre blanc (91%), el suc de taronja (81%), els ous (67%) i l’arròs (66%), són els aliments que més han pujat de preu. Mentre que les pujades més moderades, tot i que estan per sobre del 20%, es registren en fruites i verdures i en els productes de drogueria.

 

Més ajudes davant l’augment continuat de preus

L’Organització de Consumidors i Usuaris reconeix que hi ha factors que justifiquen en certa manera aquest increment, com la pujada del cost dels fertilitzants o el combustible, però avisa que els preus en els punts de venda poden multiplicar fins per sis als preus que perceben els agricultors i ramaders. 

Davant d’aquest escenari, l’organització de consumidors exigeix que es prorrogui la rebaixa de l’IVA més enllà del mes de juny i que s’apliqui també a la carn i al peix, ja que el 50% de les famílies tenen dificultats per a adquirir-los.

Per altra banda, demana que s’augmenti de manera substancial el xec de 200 euros per a famílies amb ingressos de menys de 27.000 euros, així com el nombre de beneficiaris, elevant el límit d’ingressos. Així mateix, apunta que s’hauria d’extremar la vigilància del compliment de la Llei de la Cadena Alimentària i que els distribuïdors intentin contenir els seus marges de comercialització per a no alimentar l’espiral de la inflació.

Si vols descobrir la millor opció per protegir els teus estalvis, entra a Preciosos 11Onze. T’ajudarem a comprar al millor preu el valor refugi per excel·lència: l’or físic.

Si t'ha agradat aquest article, et recomanem:

Economia

Com les llars espanyoles afronten la inflació

3min lectura

L’escalada de la inflació dels últims dos anys ha canviat...

Estalvis

L’or de Preciosos 11Onze supera de nou la inflació

3min lectura

Tot i que va experimentar algunes fluctuacions al llarg...

Finances

Per què segueixen apujant-se els preus dels aliments?

3min lectura

Malgrat la reducció d’un 10% del preu de les matèries...



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Manuel Bullich BuenoManuel Bullich Bueno says:

Deixa una resposta

App Store Google Play