

Palo Alto: exemple de turisme responsable i segur
La crisi sanitària de la Covid-19 ha afectat, sobretot, el sector turístic. En el cas concret de Barcelona, s’ha passat de 8.500.000 turistes el 2019 a gairebé 2.000.000 el 2020. En data de maig de 2021 aquesta xifra tan sols arribava a 155.000 persones.
Tot i les bones perspectives de l’estiu, l’onada de contagis ha frenat l’activitat turística les darreres setmanes. Però, tot i les noves mesures, són molts els exemples que confirmen que es poden seguir fent activitats que mantinguin la seguretat requerida des de sanitat, i alhora ser fidels a l’experiència de l’usuari. El Palo Alto Market Fest n’és un dels exemples, sent una activitat turística de referència tant per a locals com internacionals.
La guia de Palo Alto Market Fest per viure un estiu sense renunciar a l’oci
- Mascareta i gel hidroalcohòlic
Les principals mesures que s’han adoptat, i que s’ha comprovat que no suposen un inconvenient destacable en dur a terme activitats turístiques, són la mascareta, que en el cas del Market era obligatòria en tot el recinte, i l’ús de gel hidroalcohòlic per a desinfectar-se en qualsevol espai. Fins i tot es va restringir l’ús de moneda física, fent la venda d’entrades a través d’una aplicació i recomanant el pagament amb targeta física o virtual.
- Evitar aglomeracions
Per a assegurar la correcta realització de les mesures, es va marcar un recorregut unidireccional que pogués evitar aglomeracions, i es recordava constantment la importància de mantenir la distància de seguretat, un factor que, més enllà de les normes, depèn de la responsabilitat individual. Això, juntament amb la realització d’activitats a l’exterior, configuren un panorama prou segur per a poder realitzar esdeveniments amb garanties.
En el seu cas, fins i tot van dividir els músics en diferents escenaris individuals per a minimitzar riscos. Creativitat i seguretat aconsegueixen garantir una experiència plena als usuaris.
- Espai per a menjar i beure
En el cas d’esdeveniments com el Market, on s’ofereix una àmplia oferta gastronòmica, cal habilitar una zona amb taules i cadires on poder seure, i amb una distància mínima entre si. Un requisit que l’espai excepcional de la fàbrica Gal i Puigsech va superar amb èxit.
Aquest i altres esdeveniments han corroborat que l’activitat d’oci i cultural no està renyida amb la seguretat sanitària. De fet, al llarg d’aquests mesos s’ha comprovat que sortir de casa i poder fer activitats amb certa normalitat redueix l’esgotament tant físic com mental, sempre que es facin amb mesures i garanties.
Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Es tornarà a recuperar el nombre de visitants
👍
Turisme responsable 👏👏👏👏
Moltes gràcies, Josep!
Hi vaig ser més d’un cop. Tot i tenir reserva, recordo que anava amb invitacions el tema, és cert que estava massificat. Coincideixo amb el que dius Laura. ^_^
Ostres 155mil persones al maig d’enguany!! Sembla que sigui una broma aquest número, ni fet expressament…
Bromes a part, el Pablo Alto és un lloc encantador, potser ara serà més agradable amb aforament limitat, ja que es feien llargues curs per entrar i un cop dins era agobiant, per morir d’èxit. Així que celebro les normes restriccions i poder seguir gaudint d’un espai i activitats estupendes per a no perdre’s-ho
No són poques, no. ^_^
^_^