Creatius, emprenedors i 11Onze a Palo Market
11Onze, la primera fintech dels Països Catalans, va fer el seu primer acte públic al Palo Market Fest, convertint-se en la primera empresa de serveis en participar dins d’aquest conegut festival d’artesania, disseny i gastronomia. En aquesta crònica, us expliquem com va anar aquest cap de setmana tan especial.
Toni Mata
El d’11Onze és l’últim estand abans de sortir de la Concept Gallery de Palo Alto. Al costat hi ha la parada de Reliqium, una start-up que et permet guardar records en un penjoll. Enfront hi ha un orfebre i, una mica més enllà, una dissenyadora que ven unes ulleres de sol dignes de Mad Max, amb punxes metàl·liques com de jupa punk. A fora, un DJ punxa bosanova mentre alguns joves prenen còctels amb tòniques de sabors. La música arriba esmorteïda i dins de la Gallery es barreja amb el so de les converses.
Enmig d’aquest ambient festiu i bohemi, la riuada de gent arriba passejant fins a l’estand d’11Onze. Allà, el Joan i la Mireia dissabte, i en Pol i la Sara diumenge, els esperen amb una tauleta per ensenyar 11Onze a tots aquells que no ens coneguin. Un senyor amb camisa de colors assenyala el cartell d’11Onze a la seva dona i li diu alguna cosa. Agafa una targeta i se l’endú.
L’equip de màrqueting té clar a què ha vingut 11Onze al Palo Market Fest: “Venim a fer nous amics”, explica la CMO Gemma Vallet. I això ha fet l’empresa durant tot el cap de setmana. Presentar-se a gent que potser encara no ens coneixia, establir llaços amb la Gen Z que omple el festival, i descobrir les històries dels emprenedors que estan posant en marxa la seva empresa.
Aquest últim punt ha estat clau: com s’aixeca una empresa? Quan t’adones que la idea t’apassiona? Què cal fer perquè vagi bé? A l’estand d’11Onze vam estar parlant d’això amb els emprenedors que hi havia al Palo Market. Per conèixer les seves experiències i compartir-les pròximament en vídeos a La Plaça. Per donar difusió a aquests emprenedors que intenten aixecar una idea. D’això tracta el projecte Stories d’Amor, una sèrie de converses on descobrirem com pensa aquesta gent capaç de tenir una idea i dur-la a terme, encara que en algun moment pugui semblar una bogeria.
Per l’estand d’11Onze hi han passat persones que ja coneixien 11Onze i demanaven detalls sobre en quin punt està el test de l’aplicació, hem vist impulsors com Carles Juanico i molts treballadors d’11Onze (en Xevi, la Sandra, la Miriam, la Pilar… i tants altres), il·lusionats per la recta final de llançament de l’empresa.
I la gent que no coneixia 11Onze i que ens descobria al festival, què deien? Que ja era hora. Que cal una fintech. Que fa falta agilitat. Que quan estarà disponible. I a cada persona que tenia pressa per operar amb nosaltres els explicàvem el que ens va dir en Ramon dissabte a la tarda. En Ramon és un usuari de La Plaça, jubilat, veí de Barcelona. En saber que 11Onze feia el seu primer acte presencial va venir a veure què fèiem. A saludar-nos. A explicar que espera que 11Onze obri per dur-hi els seus estalvis. Però que no tinguem pressa: “que els roures creixen més a poc a poc que els pins, però són més forts”. Quan va dir això li vaig dir que ens havíem de fer una foto. “Però no la pengis a internet”, va dir. Ens la vam fer i em va demanar que li passés per WhatsApp. Quan va tenir la foto es va guardar el meu número i va dir: “Jo ja tinc un contacte. Ja he fet prou”. Ens va donar les gràcies i va marxar.
La música seguia i la gent continuava gaudint del festival. La Mireia i en Joan seguien parlant amb clients, més gent amb roba acolorida passava per la Concept Gallery. I jo encara pensava en el Ramon, que ja devia haver tornat a casa feia estona i que em trucarà quan vegi que ja es poden obrir comptes.
La GenZ amb 11Onze al Palo Market Fest
El festival és el lloc de trobada de referència de la GenZ a Barcelona. Diumenge l’estand d’11Onze ho va reflectir amb l’entrevista que l’expert en youth culture Jordi Chicletol, va fer a la cantant Keyne. Durant l’entrevista la cantant va explicar que la seva generació mai ha pensat en la banca com un recolzament financer que pot ajudar a emprenedors, marques, empreses, o artistes. Per això vol donar veu a 11Onze, que pot recolzar projectes de gent de la seva generació.
També vam parlar a l’estand d’11Onze amb el dissenyador de moda emergent Ugo Boulard, els dissenys del qual són tendència entre celebritats barcelonines de la Gen Z.
L’event va tenir repercussió LE COOL magazine Barcelona, una guia clau per descobrir iniciatives innovadores a la ciutat de Barcelona, una revista de culte de la cultura emergent.
11Onze es caracteritza com a marca pel seu disseny actual, minimalista i al mateix temps amb una gran personalitat, gràcies a la seva paleta de colors i la seva aposta pel groc. Els agents, en línia amb la marca, a l’estand del Palo Alto Market Fest van vestir un estil sporty chic, amb marques com COLE HAAN, i Nautica, del Grup BASI.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Jo vaig fer tard, no tenia entrades. Un altre any serà.
Un altre any, Carles . ^_^
Una bona posada en escena.
Desitjant una nova edició ben aviat!.
Salut
Gràcies David! A la pròxima t’hi esperem 😉
No hi vaig poder anar ho repetireu?
Hola de nou, Alícia! Si ens segueixes per la Plaça, estaràs al dia de qualsevol novetat sobre 11Onze. Gràcies per passejar per la Plaça!
M’ho vaig perdre aquest cop….
Bona tarda, Laura! Esperem que ja que no has pogut anar-hi, t’agradi l’article. Que passis molt bona tarda!
👍