Podcast: Defensa’t dels abusos bancaris

11Onze Podcast estrena una sèrie de capítols per saber-ho tot sobre els abusos bancaris, converses amb Arcadi Sala-Planell Cap Legal d’11Onze. Primer capítol: les comissions.

 

“Tota la banca tradicional s’ha apuntat al carro de les comissions per tenir ingressos, perquè els bancs no poden sobreviure”, explica Sala-Planell al primer capítol d’Abusos Bancaris. En diversos capítols l’advocat anirà desgranant els abusos que pateixen més habitualment els usuaris del sistema bancari, en conversa amb el Cap de Continguts d’11Onze Toni Mata.

“Hi ha una regulació de les comissions, el que passa és que les entitats se salten aquesta regulació”, assegura Sala-Planell, que recomana comprovar al web del Banc d’Espanya si les comissions són irregulars o no. “Els bancs abusen de la gent perquè saben que no aniran al jutjat per una comissió”, rebla el CLO d’11Onze.

 

Més 11Onze Podcast


A banda dels capítols sobre abusos bancaris, 11Onze Podcast augmentarà la seva oferta de continguts. Ho farà amb converses sobre temes d’interès al voltant del món dels diners que comptaran amb la presència dels agents 11Onze i alguns dels seus directius.

 

Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram

11Onze 11Onze
  1. Manel LopezManel Lopez says:
  2. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  3. Ramon PuigRamon Puig says:
    Ramon

    Bona nit, tinc 64 anys i espero poder viure el final d’aquesta mala gestió monetària dels estats i bancs centrals, moltes gracies per aquestes informacions, Arcadi i companyia.

  4. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Ja hi han ganes d’11onze etica, transparència i no lladrocini

    • Silvia GranadoSilvia Granado says:
      Silvia

      Alicia, nosaltres també en tenim moltes ganes. Ens veiem ben aviat!

      Fa 3 mesos
  5. Francisco Borja Cardoso SantanaFrancisco Borja Cardoso Santana says:
    Francisco Borja

    Hola buenas!! Tengo muchas ganas de que podamos empezar a operar desde Onze, con plena normalidad como otra aplicación. Tengo muchas esperanzas puestas en Onze, que demuestre que los catalanes sabemos hacer las cosas bien!! Me parece maravilloso la gran familia de empleados que estáis creando, seguir así y no tires la toalla, tenéis muchísima gente detrás ilusionada con lo que estáis haciendo. Ánimo!!! Mi catalán escrito es malísimo lo siento.

    • XavierXavier Esteve says:
      Xavier

      Hola, Francisco, te agradecemos mucho tus palabras y animos. Nos esforzamos y tenemos confianza en trabajar bien. Per il.lusió i treball no serà. Gracias de nuevo.

      Fa 3 mesos
  6. Teresa Del PinoTeresa Del Pino says:
    Teresa

    España está gobernada por el capitalismo y los jueces, por eso los ciudadanos estamos desprotegidos en cuanto a los abusos infringidos por los bancos hacia nosotros, y el Banco de España lamentablemente es un títere que baila al son que le marcan los demás bancos no tiene ninguna potestad sobre ellos. Si realmente gobernara el gobierno de la nación, entonces debería declarar ANTICONSTITUCIONAL el hecho de aplicar comisiones a sus clientes que todavía estamos pagando su RESCATE y lo seguirán pagando nuestros descendientes. Por tanto creo que es una GRAN BURLA Y UN MALTRATO hacia nosotros, los ciudadanos que DESGRACIADAMENTE somos sus clientes y aunque quisiéramos no serlo, no tenemos opción, porque todos los bancos son iguales y no sirve de nada cambiar.
    Yo tengo esperanza de que con ONZE eso cambie, porque creo que tiene un enfoque humanista, es decir tratar al cliente como una persona respetándola e informándola adecuadamente y si puede ser eliminando la letra pequeña de los contratos bancarios que nos viene trayendo de cabeza desde hace décadas al sufrido cliente.

    • Jordi OllerJordi Oller says:
      Jordi

      Muchas gracias por su comentario Teresa, estoy seguro de que desde 11Onze vamos a dar respuesta a todas las personas con ética y absoluta transparencia. Nos vemos por La Plaça.

      Fa 3 mesos
  7. Carles Mateu del Rio i de BatlleCarles Mateu del Rio i de Batlle says:
    Carles Mateu

    Es cert, però si no tenim bancs com vosaltres, no aconseguirem res. D’això s’aprofiten.

    • Albert Chic GiménezAlbert Chic Giménez says:
      Albert

      Ben cert, Carles! Aquest és el nostre compromís; amb les persones i amb el país.

      Fa 4 mesos
  8. montse cabanasmontse cabanas says:
    montse

    Un dels grans errors de la banca ( i de qualsevol empresa ) és crear ressentiment entre els seus clients. En el meu cas , el que han aconseguit és que no en deixi passar ni una, i que esperi amb candeletes treballar amb un banc transparent i legal.

    • Albert Chic GiménezAlbert Chic Giménez says:
      Albert

      Totalment d’acord, Montse! Gràcies per la teva aportació.

      Fa 4 mesos
  9. Laura León AmatLaura León Amat says:
    Laura

    Interessant capítol… El peix gros es menja el petit i indefens (sempre hi hem d’anar al darrera). Perquè jo fan bé les coses abans? Perquè sempre vol enganyar i guanyar La Banca??

    • Albert Chic GiménezAlbert Chic Giménez says:
      Albert

      Sí, Laura. Aquest “voler guanyar sempre” ha estat possible per la impunitat de què han gaudit fins ara. Però això se’ls està acabant… Gràcies per comentar l’article!

      Fa 4 mesos
  10. Xavier BellatriuXavier Bellatriu says:
    Xavier

    A la web del Banc d’Espanya “sanciones impuestas por el Banco de España” aquest any hi ha publicades 3 sancions, 21 el 2020 i 40 el 2019.
    Nomes dues a un dels 3 bancs importants (CaixaBank, B.Santander, BBVA), una de 3.200.000€ i l’altra de 33.250€
    Cap per aplicar comissions indegudes a usuaris, cap per posar clients en fitxers de morositat sense comunicació fefaent, cap per no respondre abans de 60 dies el servei de atenció al client, etc. etc.
    Jo tinc una documentació del Banc d’Espanya “Departamento de Conducta de Mercado y Reclamaciones” en que la resposta a la meva reclamació es “este Departamento considera que la entidad “CaixaBank” ha incurrido en mala práctica bancaria”.
    El document deixa clar que les consideracions del Banc d’Espanya no son vinculants.
    On esta la sanció a CaixaBank per la seva mala practica bancaria?
    Quin mal li ha fet a CaixaBank la meva reclamació?
    Si el 80% de les queixes son favorables al client, on estan les sancions?
    A quants clients, a tota Espanya, posen en fitxers de morositat sense una comunicació fefaent (burofax) i no hi ha cap sanció.
    Quan un banc es salta la llei, (encara que sigui a un usuari petit, per un import de 6€) es salta la llei igualment, però gairebé mai hi ha sanció.

  11. Carme Marin benedictoCarme Marin benedicto says:
    Carme

    Molt interessant

  12. Xavier BellatriuXavier Bellatriu says:
    Xavier

    el problema principal de les reclamacions al Banc d’Espanya, no es que el banc no et torni els calés, es que NO es vinculant, per el que les seves resolucions no afecten el més mínim als Bancs, mes tenint en compta que el Banc d’Espanya es el garant dels clients i el controlador dels Bancs.
    Si les resolucions del Banc d’Espanya fossin vinculants i es sancionés immediatament a la entitat amb les multes establertes, es pensarien dues vegades fer les males praxis que utilitzen normalment.
    No avisen si et canvien les comissions, si no pagues un rebut t’inclouen a fitxérs de morosos sense una comunicació fefaent (burofax), els seus advocats menteixen al Banc d’Espanya en coses fàcilment comprovables i ningú els sanciona, etc.
    El usuari queda en indefensió i nomes li queda la defensa jurídica, que al nostra país es lenta i molt cara, per el que encara que tinguis raó tindràs de gastar un munt de calés i els bancs grans “CaixaBank” poden anar endarrerint el judici anys i panys…

    • Arcadi Sala-PlanellArcadi Sala-Planell says:
      Arcadi

      el problema principal de les reclamacions al Banc d’Espanya, no es que el banc no et torni els calés, es que NO es vinculant, per el que les seves resolucions no afecten el més mínim als Bancs, mes tenint en compta que el Banc d’Espanya es el garant dels clients i el controlador dels Bancs.
      Si les resolucions del Banc d’Espanya fossin vinculants i es sancionés immediatament a la entitat amb les multes establertes, es pensarien dues vegades fer les males praxis que utilitzen normalment.
      EL BANC D’ESPANYA POSA SANCIONS ALS BANCS. MIRA LA QUE HE PENJAT AVUI. AIXO ELS HI FA MOLT DE MAL PERQUE LA SANCIO ES SEMPRE MOLT ELEVADA
      No avisen si et canvien les comissions, si no pagues un rebut t’inclouen a fitxérs de morosos sense una comunicació fefaent (burofax), els seus advocats menteixen al Banc d’Espanya en coses fàcilment comprovables i ningú els sanciona, etc.
      HI HA UNA ESTADISTICA DE QUE EL 80% DE LES QUEIXES AL BdE SON FAVORABLES AL CLIENT
      El usuari queda en indefensió i nomes li queda la defensa jurídica, que al nostra país es lenta i molt cara, per el que encara que tinguis raó tindràs de gastar un munt de calés i els bancs grans “CaixaBank” poden anar endarrerint el judici anys i panys… SI L’ASUMPTE ES GROS GUANYARAS SEGUR. SI ES UN ASUMPTE DE POCA QUANTITAT UNA DENUNCIA AL BdE FA MOLT DE MAL

      Fa 4 mesos
  13. Toni MataToni Mata says:
    Toni

    I tant que podeu fer preguntes a l’Arcadi. Ens l’apunt em.

  14. Laura CarlúsLaura Carlús says:
    Laura

    Thanks👍

  15. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Ens feia falta aquesta informació que habitualment no es dona, més aviat els bancs l’amaguen, i si reclamar sol una infracció bancària es esgotador i malgrat ho facis acaben estafant
    Es allò de la banca siempre gana, per això tb estic a 11Onze un concepte de banca que es l’antitesi de la banca tradicional
    No sé si li podem fer preguntes a l’Arcadi però ho faig per si de cas
    Es legal que els bancs no declarin a hisenda un compte que s’ha tancat al final de l’exercici fiscal?
    Gràcies per awuesta valuosa informació

    • Arcadi Sala-PlanellArcadi Sala-Planell says:
      Arcadi

      Ens feia falta aquesta informació que habitualment no es dona, més aviat els bancs l’amaguen, i si reclamar sol una infracció bancària es esgotador i malgrat ho facis acaben estafant. TOTALMENT D’ACORD . AQUESTA ES LA SEVA ARMA.
      Es allò de la banca siempre gana, per això tb estic a 11Onze un concepte de banca que es l’antitesi de la banca tradicional. FA ANYS PER ESTAN PERDEN MOLTES JUDICIS . FA 15 ANYS NO HI HAVIA NINGU I EM DEIEN QUE ESTAVA BOIG PERO ARA LA MAJORIA DE SENTENCIES SON FAVORABLES
      No sé si li podem fer preguntes a l’Arcadi però ho faig per si de cas
      Es legal que els bancs no declarin a hisenda un compte que s’ha tancat al final de l’exercici fiscal? NO ENTENC BÉ LA PREGUNTA. PERO AIXO ES UN PROBLEMA D’ELLS.
      Gràcies per awuesta valuosa informació

      Fa 4 mesos
  16. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Cert, la gent normal no anirà al jutjat per una comissió ni per res relacionat amb el seu banc si no és una estafa grossa. Gràcies per ensenyar a perdre la por i a ajudar a reclamar.

    • XavierXavier Esteve says:
      Xavier

      Gràcies, la plaça pretén donar eines. El que importa és la transparència i donar tota la informació a les persones.

      Fa 4 mesos
  17. Josep RosJosep Ros says:
    Josep

    Interessantíssim seguir aquest fil

    • Sergi Colell VázquezSergi Colell Vázquez says:
      Sergi

      Moltes gràcies pel teu comentari, i de ben segur que hi haurà més d’interessants.

      Fa 4 mesos
  18. Anna PortabalesAnna Portabales says:
    Anna

    Molt interessant i útil. Gràcies!

Deixa una resposta