Marketplace, el centre comercial a casa teva

Igual que un centre comercial, un marketplace descriu la plataforma, en aquest cas digital, on empreses i consumidors intercanvien productes i diners. Un vell concepte que pren nous aires gràcies a les noves tecnologies.

 

Pràcticament tots els consumidors s’han familiaritzat amb la compra en línia, especialment arran de la pandèmia. I la majoria ho fan a través de plataformes marketplace on l’oferta de productes és més àmplia i, per tant, poden filtrar per preu, millor relació qualitat-preu, o fins i tot poden guiar-se per l’opinió dels usuaris.

El concepte marketplace va més enllà dels centres comercials: les marques es multipliquen, la competència de preus és més ferotge i els productes de mala qualitat tenen els dies comptats, ja que els consumidors són la principal veu de la plataforma.

Què ofereix el marketplace?

El creixement i la consolidació d’aquestes plataformes ha trobat el seu punt àlgid durant la pandèmia. Els usuaris valoren, especialment, la possibilitat de comprar des de casa, poder-ho fer a qualsevol hora, sense desplaçament i evitant aglomeracions, un punt clau en el moment actual. 

Però més enllà de les causes de la pandèmia, per què el sistema de compra a través de marketplace ha augmentat tan significativament? Quins avantatges aporta pel client i per a les empreses? En coneixem els riscos? L’agent Jordi Sánchez ens ho explica en el següent vídeo.

L’auge del marketplace en xifres

L’agència Elogia, especialista en comerç digital, va concloure en el seu estudi anual que el marketplace va ser el mitjà de compra més utilitzat del 2020, i la tendència segueix a l’alça:

  • El 72% dels internautes entre 16 i 70 anys compren en línia, especialment en la franja entre 35 i 44 anys.
  • El 70% de consumidors en línia s’informen i comparen productes a través de marketplaces.
  • 8 de cada 10 usuaris acaban comprant a la plataforma.
  • Compren una mitjana de 3,5 vegades al mes.
  • La despesa és de 68€ de mitjana, tot i que durant la pandèmia va augmentar un 51%.
  • L’ordinador (83%) i els mòbils (55%) són els principals dispositius de compra.
  • Dispositius mòbils, electrodomèstics i tecnologia són els productes més venuts.

Tot i que algunes d’aquestes plataformes són criticades per qüestions ètiques o de condicions laborals, el seu volum de facturació segueix creixent, a l’espera de les xifres que recullin quina ha sigut la tendència de compres d’aquest any.

 

Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Finances

És segur pagar en línia?

5min lectura

Les compres en línia estan cada cop més esteses

Tecnologia

Targetes virtuals per a compres segures

4min lectura

Principal mètode de pagament en línia

Finances

La digitalització

5min lectura

El repte més gran de les PIMES



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Ramon PuigRamon Puig says:
    Ramon

    Cada cop se que fins ara estava molt mal informat, trobo que la tasca que esteu fent tots plegats es estupenda i ens ajuda molt a persones com jo, moltes gracies.

    • Sergi Colell VázquezSergi Colell Vázquez says:
      Sergi

      A tu Ramon per haver entrat a la plaça! Estigui atent a les noves novetats!

      Fa 1 mes
  2. Joan BulauJoan Bulau says:
    Joan

    Aquí estem! Fa més d’ un any que treballem en Amazcat. Centenars de comerços catalans ja s’estan registrant i pujant els seus productes. Aviat, podreu fer les vostres compres al marketplace de proximitat català.

  3. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
    Joan

    Gracies per la informació

    • Oriol Garcia FarréOriol Garcia Farré says:
      Oriol

      Gràcies a tu, Joan per seguir-nos. Ens veiem per La Plaça.

      Fa 2 mesos
  4. Josep RuaixJosep Ruaix says:
    Josep

    Molt entenedor 👍

    • Jordi OllerJordi Oller says:
      Jordi

      Perfecte Josep, ens encanta que ho vegis així, aquesta és la intenció. Ens veiem a La Plaça.

      Fa 2 mesos
  5. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Aprendre que es el marketpkace i com funciona ha estat bé, jo l’utilizo pero he d’admetre que no sabia el concepte
    Li trobo una pega cal que estiguis a casa per rebre el producte, hi haurien d’haver més llocs fisics on anar-lo a buscar i/o rebre’l, no sempre estàs a casa
    Gràcies Jordi

    • Jordi OllerJordi Oller says:
      Jordi

      Tota la raó Alícia, fora bo que hi hagués més punts de recollida, ens apuntem aquest bon consell. Ens veiem a La Plaça.

      Fa 2 mesos

Deixa una resposta