Insurtech: el futur de les assegurances
De la mateixa manera que les fintech han provocat un canvi de paradigma en el sector bancari, les startups d’assegurances estan revolucionant el mercat assegurador adoptant el poder de les noves tecnologies per a oferir serveis i productes més centrats en el client, i a preus més assequibles que les companyies asseguradores tradicionals. Jordi Sánchez, responsable de l’equip de producte d’11Onze, ens explica què són i com funcionen les insurtech.
L’imparable procés de digitalització s’estén de manera accelerada a tots els sectors, i ha arribat també al de les assegurances. El terme insurtech neix de la conjunció de dues paraules angleses, ‘insurance’ (assegurança) més ‘technology’ (tecnologia). Com apunta Sánchez, “és la fusió entre el sector assegurador i les estratègies d’innovació tecnològica”, i segueix, “es refereix a totes aquelles companyies d’assegurances, tradicionals i startups, que fan ús de la tecnologia informàtica per a generar solucions i noves maneres d’oferir els seus serveis i productes als clients”.
Entren al mercat amb una nova proposta de valor centrada en la conveniència d’interactuar de manera digital, més àgilment, i oferint una millor experiència d’usuari. A diferència de les companyies tradicionals, concentren les seves operacions exclusivament en els canals electrònics i estan basades en l’ús de les noves tecnologies des del primer moment. Com explica el responsable de l’equip de producte, “tècniques informàtiques com el ‘machine learning’ i l’ús de ‘big data’ permeten crear productes totalment personalitzats segons les necessitats de cada individu o empresa”
Un canvi esperonat per noves generacions
Els nadius digitals, terme que generalment s’aplica a tots aquells que han nascut i crescut envoltats per Internet, els ordinadors, i els telèfons mòbils, són la punta de llança d’un important canvi de mentalitat dels consumidors, també als de les assegurances.
Nous models de negoci emergents, com ara els basats en les xarxes socials, economia col·laborativa, o en la marca personal creen necessitats que requereixen més flexibilitat, agilitat, i menys paperassa, reptes als quals les companyies d’assegurances tradicionals no sempre poden donar una resposta adequada.
Encara que ningú pot preveure amb exactitud com serà el sector de les assegurances en el futur, no hi ha cap dubte que el sector assegurador tradicional s’ha d’espavilar a adaptar-se a les noves tendències basades en les tecnologies digitals, formulant una estratègia per a desenvolupar serveis atractius, agilitant els processos i reduint els costos, si no es volen quedar enrere davant d’una revolució que sembla imparable.
Si vols conèixer una assegurança justa per a la teva llar i per a la societat, descobreix 11Onze Segurs.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
moltes gràcies
Gràcies a tu, Joan, pel teu comentari!!!
Tal i com cabria esperar ,cal facilitar tràmits i temps a les persones i a més assegurances més barates però no oer això amb menys cobertures ens al.contrari
Hi estic totalment d’acord, Alícia, és com hauria de ser… Moltes gràcies pel teu comentari!!!
Moltes gràcies 👍
Gràcies a tu, Jordi, per ser-hi i per seguir-nos!!!
👍
🙌