Freshly, líders en cosmètica sostenible

L’any 2015 tres joves van fundar una start-up de cosmètica natural. Sis anys més tard, la marca es consolida al mercat nacional amb beneficis milionaris. Parlem amb en Salva Marsal d’aquesta història d’èxit que neix del talent jove català.

 

Efectivament, la marca va néixer com a start-up el 2015 de la mà de la Mireia, en Joan i en Miquel, tres enginyers químics de la Universitat Rovira i Virgili. L’educació acadèmica i la seva trajectòria professional avalaven un objectiu clar: produir una cosmètica el més natural possible, però amb una base científica que n’assegurés els beneficis per a la salut. 

Sis anys després, compten amb més d’un centenar de productes al mercat i un creixement exponencial que els ha portat a tancar el 2020 amb xifres de facturació de 30 milions d’euros. En aquest nou capítol del podcast ‘Persones’, el cap de comunicació de Freshly Cosmetics, Salva Marsal, ens dona les claus per a entendre la fórmula d’èxit de la marca.

 

Compromís mediambiental 

Amb la filosofia de què cada acció compta, des dels envasos que es fan servir fins a la producció local dels productes, contribueixen a fer que la petjada mediambiental de la marca sigui la més baixa possible. La missió de l’empresa es basa en el compromís amb els seus clients, amb l’objectiu de cuidar la seva salut a partir de productes d’higiene personal i d’estètica. 

Però més enllà de cuidar els clients, també aposten per cuidar el planeta. Dues cares de la mateixa moneda que els porten a mesurar al mil·límetre cada pas del procés, començant pels ingredients naturals que es fan servir. “Es tracta de fer fórmules que siguin un equilibri entre sostenibilitat, amb aquest percentatge de més de 99% de productes naturals, i amb un gran nivell de funcionalitat, que al final és el que busca el client”. 

 

Créixer en valors

Tot i haver nascut com un canal de venda en línia, la marca compta amb botigues físiques a Barcelona i Madrid, i ara també a València. “Volem trepitjar el carrer”, explica en Salva. Per això, ofereixen als ‘Freshly fans’ un assessorament personalitzat que aporti un valor afegit a la compra en línia. Una relació de proximitat que situa els clients al centre des d’un punt de vista estratègic però, sobretot, com a filosofia de marca. Ara, a més de consolidar-se en el mercat nacional, Freshly estudia el creixement internacional per als pròxims anys. 

 

11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Economia

Alongside: roba sostenible

8min lectura

Alongside aterra a la indústria de la moda per a canviar-ne les

Benestar

Les empreses felices són més rendibles

5min lectura

L'actiu més important i rendible de qualsevol empresa són els

Comunitat

Cooperativa de Vins CEVIPE

6min lectura

En aquests moments, més que mai, cal apostar pels productes



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Daniela SimónDaniela Simón says:
  2. Gabriel JosidGabriel Josid says:
    Gabriel

    M’ha agradat la noticia, gràcies, i ja he comprat el meu primer producte natural de Freshly Cosmetics.
    Però, mira per on, el primer email promocional que rebo de Freshly és, (com és habitual) en Castellà. Tot i que vaig fer tot el procés de compra online en Català. Que més hem de fer per viure la nostra llengua amb normalitat?

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Doncs vaja! Potser haurem de tenir una mica més de paciència i esperar que passin coses més endavant… Moltes gràcies pel teu comentari, Gabriel!

      Fa 9 mesos
  3. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Una gran idea un gran projecte i una manera de creuxer respectant el nostre planeta
    Gràcies

  4. Xavier Obradó BarrilXavier Obradó Barril says:
    Xavier

    L’emprenedoria en la joventut ha de ser el puntal del país, si es vol ser capdevanters i tenir una economia forta i amb un bon potencial.
    I sobretot pensar en l’expansió internacional.

  5. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Idees clares, amb gent jove així és pot fer un gran país.

  6. Santiago AlcoverroSantiago Alcoverro says:
    Santiago

    Excel.lent exemple d’empresa. Cal conèixer la història d’emprenedoria d’aquests tres joves. Cal explicar-la molt als joves estudiants.

  7. Josep RuaixJosep Ruaix says:
    Josep

    Fantastic 👏👏👏👏

  8. Manel Miquel MartinezManel Miquel Martinez says:
    Manel Miquel

    Teníem a Catalunya uns joves espectaculars i ara una eina “bancària” que segur que els emprenedors joves del nostre país sabran aprofitar .🥰

  9. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta

App Store Google Play