Fintech Talks: t’expliquem què són els NFT
Els NFT són part de la nova revolució digital que està canviant el món de l’art. Un model de negoci basat en la tecnologia ‘blockchain’ que elimina els intermediaris i garanteix el control de la propietat per part de l’inversor. Gemma Vallet, directora d’11Onze District, va protagonitzar la tercera xerrada de les Fintech Talks parlant dels NFT, amb la col·laboració de Raul Arribas, CTO d’11Onze.
L’art digital encriptat, conegut en anglès com a ‘crypto art’, té la mateixa consideració que l’art físic gràcies a la capacitat de poder verificar la propietat de la peça original. Els NFT, sigles de ‘Non Fungible Token’, han nascut d’aquesta necessitat. Es tracta de certificats digitals basats en la tecnologia ‘blockchain’ que tenen una unitat de referència única, irreemplaçable, que no es pot duplicar i que acredita a l’autor i al propietari de l’obra.
“L’art encaixa molt bé amb els NFT. Un artista genera un arxiu a través de l’ecosistema de ‘blockchain’ i el puja en un metavers, on puc entrar i fer una compra d’aquest arxiu digital amb una criptomoneda”, explica Vallet. Una realitat digital, paral·lela al món físic, que combina aspectes de les xarxes socials, els jocs en línia, la realitat virtual (VR) i les criptomonedes per permetre als usuaris interactuar virtualment.
La irrupció de les marques en el món dels NFT
Els NFT obren a les marques noves possibilitats de comunicació i interacció amb clients, i fins i tot representen una nova forma de generar ingressos. “Les marques han trobat una nova forma de protegir el seu copyright dins dels NFT i mostrar la seva nova col·lecció en èpoques com la de la covid, en la qual no era possible entrar i tenir l’experiència dins d’una botiga”, apunta la directora d’11Onze District.
El sector de la moda i la indústria automobilística s’han mostrat capdavanters en adaptar-se a aquest nou model de negoci. Els NFT revolucionen la manera en què les marques interactuen, a través d’una modalitat virtual, amb les noves generacions de nadius digitals que “s’han acostumat als videojocs, i, per tant, a adquirir marques pels seus avatars a dins dels videojocs”.
Si en vols saber més, pots veure la Fintech Talks completa aquí.
Si vols conèixer opcions superiors per rendibilitzar els teus diners entra a Fons Garantits. Des d’11Onze Recomana et proposem les millors opcions del mercat.
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Gràcies
Gràcies a tu, Joan!!!
Les noves tecnologies, es el q tenen. Aquest és un món del tot desconegut per a mí. Però amb aquest article, així com la xerrada, si més no m’heu obert aquest món
Gràcies per valorar-ho tan bé, Manuel!