Eslògans nadalencs que sempre triomfen

Un dia et lleves i garlandes lluminoses decoren carrers i botigues, et regalen un pernil, tens un sopar d’empresa i has de fer compres d’última hora. Arriben les festes nadalenques i, amb elles, els espots publicitaris que apel·len a les emocions. Fem un repàs dels eslògans més memorables.

 

L’emoció és el camí creatiu més efectiu en la publicitat, i les festes de Nadal són l’època que més es presta als sentiments. La importància de crear un eslògan que reculli i evoqui els conceptes de nostàlgia, alegria, il·lusió i amor és l’essència del missatge amb què publicistes volen captar una audiència cada vegada més fragmentada.

Les dues grans marques de cava més populars sembla que han deixat de fer eslògans específics de Nadal i s’han passat a fer campanyes més generalistes, que estan pensades, més aviat, per ser emeses en qualsevol moment de l’any i en multitud de països.

El canvi de tendència d’aquest any ens deixa eslògans com el de Freixenet, “La vida és com la celebres” i el de Codorníu, “Viu una vida que vulguis celebrar amb Codorníu”, que semblen haver sortit de la mateixa agència publicitaria. Tanmateix, durant molts anys, la rivalitat entre Freixenet i Codorníu era un moment esperat dels tradicionals anuncis nadalencs

 

  • No donem Nadal per fet. Tanmateix, un dels espots més memorables de Codorníu segur que no el recordem per la rivalitat entre ambdues marques, sinó per la polèmica que va aixecar, per com ens va tocar la fibra. Enmig d’una pandèmia, l’anunci és un bon recordatori de la importància dels vincles comunitaris.

 

  • Per quan tornem a casa? Els anys 60 en Charles Brown ens suplicava que tornéssim a casa per Nadal. I, deu anys més tard, en Chris Rea ho feia en cotxe. La idea no és nova. Així i tot, pocs eslògans han quedat tan arrelats a la consciència popular d’ençà que, als anys 80, els torrons ‘El Almendro’ van decidir que sempre “Tornen a casa per Nadal”.

 

  • Potser no és el més car, però… L’any 1880 es va escriure la recepta d’aquest famosíssim torró, el 1880. Certament, el recordarem per aquest eslògan que es va repetir fins al 2016.

 

  • Que la sort t’acompanyi. Pocs espots publicitaris són tan esperats o apel·len tant a les emocions com els anuncis de loteria estatal de Nadal. La llista d’espots populars, sota l’eslògan “Loteria de Navidad, el mayor premio es compartirlo”, és llarga, però en destaquem un per les excel·lents animacions.

 

  • La solidaritat també se celebra. La Marató de TV3 no només és un clàssic d’aquestes festes, sinó que ens ha brindat tot un seguit d’eslògans amb impacte: “La Marató diu molt de tu” (2018), “Minories que fan una majoria” (2019) i “Aquesta Marató toca a tothom” (2020), entre altres. Enguany, han fet fins i tot un curtmetratge sobre la salut mental amb l’eslògan “La Marató que trenca murs”.

 

11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.

 

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Cultura

L’origen del ‘jingle’: quan la música ven

4min lectura

Els cantem sense voler, i serveixen per vendre productes...

Management

Les emocions mouen el món, i les compres

2min lectura

Has sentit un formigueig a la panxa en recordar alguna joguina...

Cultura

Tornar a casa per Nadal en l’era covid

4min lectura

De tant que ho hem repetit sembla un tòpic. El cert és que segur...



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Joaquin Lopez ArandaJoaquin Lopez Aranda says:
  2. Francesc Estafanell PujolFrancesc Estafanell Pujol says:
    Francesc

    Un repàs d’història. Bo, molt bo

  3. Josep RuaixJosep Ruaix says:
  4. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Està bé aquesta recopilació, porta records .Gràcies

  5. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta

App Store Google Play