Banco Sabadell reté diners d’11Onze il·legalment
L’entitat alacantina, sense dir-ne el motiu, reté durant més d’una setmana una transferència entre empreses d’11Onze. Des d’11Onze s’interpreta com una maniobra desesperada per intentar boicotejar els progressos de la fintech comunitària catalana.
El darrer dimecres 6 de juliol, 11Onze va fer un moviment de diners entre empreses del grup per tirar endavant les seves tasques ordinàries. Una operació habitual que s’ha realitzat moltes vegades en els darrers mesos sense cap problema. Però aquesta vegada, el Banco Sabadell va bloquejar l’arribada dels diners, sense ni tan sols notificar-ho a 11Onze.
Requerits pel director financer d’11Onze, Oriol Tafanell, Banco Sabadell no ha justificat en cap moment el motiu pel qual s’han bloquejat diners d’11Onze. Divendres 8 de juliol, 11Onze va acreditar l’origen dels diners, però han seguit bloquejats. “No té cap sentit perquè hem fet aquesta mateixa transacció moltes altres vegades per imports superiors. Saben perfectament d’on venen els diners i què en fem”, assegurava Tafanell.
El 14 de juliol els diners seguien bloquejats, de manera indiscutiblement il·legal i sense motiu acreditat. Així doncs, Tafanell es va personar a l’oficina del Banco Sabadell a Terrassa dipositària del compte en qüestió.
Mala fe i falta de coneixements
Un cop allà hi ha una nova sorpresa: des de la seu central (Alacant) han comunicat als treballadors de l’oficina que es poden desbloquejar els diners d’11Onze sempre que siguin per pagar nòmines o impostos. Un abús més. “Banco Sabadell no pot dir a 11Onze com ha de fer servir els seus diners que, a més, tenen bloquejats sense motiu acreditat, cosa que és una flagrant il·legalitat”, explicava Tafanell. A ulls d’11Onze resulta evident la voluntat de causar un perjudici a l’entitat, a un competidor que els fa nosa. “Porten mesos veient els moviments de diners, veient la fuga de capitals de clients seus cap a 11Onze. I no els fa cap gràcia. Però que no els agradi, no vol dir que ho puguin aturar”, reblava Tafanell.
El director que no dirigeix
Arribats a aquest punt, 11Onze va forçar una reunió urgent amb el director de l’oficina en qüestió. Una reunió infructuosa perquè, tal com va reconèixer el director a Tafanell, tot es decideix des d’Alacant i a les oficines són purs intermediaris. Insistint en la il·legalitat del bloqueig, Tafanell va exigir saber-ne el motiu basat en alguna normativa o llei. “Per part nostra no hi ha cap incompliment de la llei contra la prevenció del blanqueig de capitals i finançament del terrorisme, que és el que normalment es vigila en moviments internacionals de tants diners”, explicava Tafanell. Respecte a això, el director de l’oficina va reconèixer que desconeixia la llei perquè era llarga i complexa. Així les coses, després de més 4 hores a l’oficina, 11Onze va considerar necessari fer saber als treballadors del Banco Sabadell que amb el bloqueig dels fons de la comunitat 11Onze la seva entitat estava cometent una il·legalitat.
La situació del Banco Sabadell
En absència de cap motiu real per realitzar el bloqueig de diners d’11Onze, l’explicació més plausible és la voluntat indissimulada de perjudicar una entitat que, de manera creixent, competeix amb l’entitat alacantina. A més, no és cap secret la delicada situació del Banco Sabadell, ho vam explicar a 11Onze Check. En les darreres setmanes l’entitat ha tingut fortes caigudes a borsa pels dubtes que genera i perquè sempre se l’ha vist com el més dèbil dels grans bancs. L’emergent crisi econòmica podria ser el cop de gràcia per a l’entitat i potser ha encès les alarmes al Banco Sabadell. Fins ara, aquesta és l’única hipòtesi veraç per a les estranyes maniobres de l’entitat contra 11Onze.
I els diners?
El Banco Sabadell haurà de desbloquejar els diners al seu compte de destí o retornar-los al seu compte d’origen. Hauran retardat algunes operacions, però no podran, en cap cas, aturar el progrés d’11Onze. Evidentment, l’entitat alacantina haurà de respondre d’aquest abús davant de les autoritats competents.
11Onze és la fintech comunitària de Catalunya. Obre un compte descarregant la super app El Canut per Android o iOS. Uneix-te a la revolució!
Anims a tot l’equip d’11onze! No defallim!! I gràcies per la feinada!
Gràcies, Jordi, realment és necessari donar suport!
Jo. conec a gent que quan van marxar de Catalunya ja van tancar contes, que vagin fent a veure que els hi passa. ONZE vosaltres endavant a seguir lluitant.
Moltes gràcies Rosa
A la meva mare de 91 anys, li han informat de que cobrarien 240 € any de comissions, però donat que hi té la pensió, i algun rebut li perdonen la vida i sols li cobraran 80 € any Aquest és e tracte digne a una persona gran? Però ja ho he solucionat, compte tancat i el nostre també, evidentment també el fons d’inversió les targetes… Molt males cares, ho sento ja està bé d’abusar de la gent.
Realment és una vergonya i abusen massa de la gent, especialment de la gent gran! Gràcies per la teva aportació i esperem poder aturar aquesta situació perquè no es repeteixi més.
Realment sembla mentida que fets com aquests a més quedin impunes i sense cap mena de sanció per part de l’autoritat competent en aquest cas el vergonyós país el que pertanyen
S’han fet i es faran les gestions pertinents perquè aquest tipus d’accions no quedin impunes Miguel. Tots estem exposats als abusos i és el que no es pot permetre.
Són uns usurers de primera!, i els que manen una colla de incompetents.
De fet tenen el que es mereixen, abans de setembre els hi cancel.leré tot el que hi tinc accions de l’entitat incloses.
Això si, penso cobrar-lis comissions d’administració i manteniment.
Hola, vols dir que no estas tardant?
Gràcies pel comentari Pere! Creiem que no és molt demanar el compliment de la legalitat vigent i que no hi hagi abusos per part de ningú.
Molt bé fet 👏👏
Gràcies Jesus, esperem que no sigui necessari fer gaire més, i que atenguin a la legislació i al respecte. Gràcies pel suport!
No m’estranya. Quan vaig tancar els
meus comptes em van posar tants problemes com van poder. Uns miserables!!
Seguim Santi! Bon exemple, prou d’abús!
Poc a poc, un gran banc no pot dissimular que comença a patir per una gestió molts cops tèrbola des del punt de vista dels seus clients.
Endavant 11Onze!
Gràcies pel teu suport, Francesc!
Com és que treballeu amb Banc Sabadell? Realment els necessiteu?
Algunes de les operacions locals les hem de fer per normativa amb un banc amb seu espanyola. Hem trobat una solució i ja no ens caldran els seus serveis de moment.
Quina barra…
Totalment d’acord, Pere! Creuen que sempre podran actuar amb tota la impunitat, però els demostrarem que no és així.
Imagino q haureu presentat la corresponent denúncia a Consum, Banc d’Espanya,…
Això és intolerable, desconec si jurídicament es pot cursar o si val la pena, pels costos q això pugui ocasionar, tramitar una querella contra els seus directius.
Hola Manuel. La de Consum ja esta cursada i estem preparant les corresponent al Banc central Espanyol i als mecanismes de finestra única que preveu el BCE. Seguim
De què va aquesta gent? Acostumats a tapar-se les vergonyes entre ells, es creuen immunes a tot. Doncs prou! Molt ben fet💪
Gràcies pel suport, Mercè!