T’ajudem contra les traves financeres

A 11Onze protegim tots els clients que se senten maltractats en la seva gestió financera, sigui per entitats bancàries o empreses. Per això, hem activat un protocol de reclamacions i hem engegat un assessorament jurídic gratuït. Ens ho explica Aina Ansó, del departament legal d’11Onze.

 

Des que es pot descarregar El Canut i els primers clients han començat a activar els seus comptes a 11Onze, la fincom ha detectat com algunes entitats financeres estan posant algunes dificultats a l’hora de permetre transferències als comptes d’11Onze i altres operacions financeres. Aquestes traves poden constituir una vulneració de la Llei de consumidors i usuaris i, per això, el departament legal d’11Onze ha posat fil a l’agulla i ha impulsat un protocol de reclamacions.

“El nostre protocol està pensat per a situacions en què un client considera que l’antiga entitat financera o una empresa amb qui té tractes pot estar incorrent en una mala praxi”, detalla Ansó. L’assessora legal argumenta que, en aquest punt, la normativa és clara: si el client creu que se li està vulnerant algun dret, té dret a interposar una reclamació extrajudicial, per tal que es valori el seu cas

“Sempre són casos en què les entitats o les empreses no justifiquen els motius d’aquest entorpiment. No són transparents amb les raons per les quals ho fan”, assegura. Ansó també assenyala que, en el cas que les entitats financeres posin dificultats amb l’IBAN, cal emprendre altres mesures legals, tal com hem explicat a 11Onze. 

Un procés “fàcil i àgil”

I en què consisteix aquest protocol? Ansó explica que el departament legal d’11Onze ha organitzat tot el procediment perquè sigui “fàcil, àgil i que el client no hagi de fer pràcticament res”. D’aquesta manera, s’ha establert un protocol en quatre passos:

 

  • Primer pas: l’avís del client. De seguida que el client senti vulnerat el seu dret com a consumidor, ho ha de comunicar al seu agent 11Onze. L’agent 11Onze li remetrà un formulari bàsic, que serà analitzat pel gabinet jurídic posteriorment.
  • Segon pas: el formulari, omplert. Un cop el client hagi rebut el formulari, l’haurà d’emplenar amb les seves dades personals, el motiu de la reclamació, l’import de la reclamació si s’escau, les dades de l’entitat que creu que ha pogut incórrer en una mala praxi i altra informació referent a altres possibles queixes que hagi pogut interposar amb anterioritat. “Un cop el client hagi emplenat el document, el remetrà al seu agent 11Onze, i l’agent el trametrà al gabinet jurídic”, resumeix Ansó.
  • Tercer pas: el formulari, al departament legal d’11Onze. Amb el formulari a les mans, el departament legal d’11Onze començarà a treballar amb la queixa i elaborarà un informe. Tot aquest assessorament es farà de forma gratuïta. “Al gabinet legal validarem tota la informació i prendrem les mesures que considerem convenients. Per exemple, la redacció d’un escrit de reclamació, amb tots els fonaments legals que corresponguin”, assenyala l’assessora jurídica. 
  • Quart pas: el client envia la reclamació. Un cop el gabinet hagi donat forma jurídica a la queixa, es trametrà la documentació pertinent a l’agent 11Onze, que ho farà arribar al client. El client només haurà d’enviar aquesta documentació a l’entitat financera o l’empresa que considera que li ha vulnerat els drets perquè prengui les mesures oportunes. 

 

11Onze s’està convertint en un fenomen com a primera comunitat fintech de Catalunya. Ara, llança la primera versió d’El Canut, la super app d’11Onze, per a Android i Apple. Des d’El Canut es pot obrir el primer compte universal al territori català.

 

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

11Onze

El procés de verificació, ara més fàcil

1min lectura

En activar El Canut ja no cal fer fotografies de factures

Economia

La llibertat de triar l’IBAN

5min lectura

La super app d’11Onze permetrà als usuaris obrir comptes a altres països

Economia

El govern espanyol em pot embargar els estalvis?

5min lectura

El nou projecte de Llei de Seguretat Nacional obre la possibilitat...



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Daniel CreusDaniel Creus says:

    Molt bona iniciativa. Gràcies!

  2. Anònim says:

    Considero algo “perfecte” aquet departament legal d’11Onze i necesari , tots sabem ( o ho trindiam que saber” que tot el que sigui una iniciativa que vingui de Catalunya ens posaran problemas ( pals a les rodes ) per entendre’s millor . 💪

  3. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  4. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
  5. Cristian Palau BatistaCristian Palau Batista says:
    Cristian

    Bon día, molt bona iniciativa per part d’onze, tot això es degut a les entitats bancàries espanyoles que vulneren un dret que tenim tots el ciutadans europeus, com exemple la domiciliació bancària de rebuts en entitats amb IBAN extranger, en un altre article de la plaça ho explica molt bé, i que Onze amb el canut puguin defensar els nostres drets com a consumidors es un gran avenç cap a les bones praxis financeres. Salut i republica.

  6. Francesc Estafanell PujolFrancesc Estafanell Pujol says:
    Francesc de Borja

    Va bé saber què em podré trobar quan enllaci els meus comptes. Mentrestant, seguiré atent les novetats que van sorgint al Canut. Salut i força al Canut

    • Oriol Garcia FarréOriol Garcia Farré says:
      Oriol

      Gràcies, Francesc. Efectivament, La Plaça és l’espai on aprendre i compartir coneixement!

      Fa 2 anys
  7. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    Quina guia més bona gràcies 11

  8. Miquel Pérez CorralMiquel Pérez Corral says:
    Miquel

    Gràcies per assumir la defensa jurídica devant l’abús bancari!

    • Oriol Garcia FarréOriol Garcia Farré says:
      Oriol

      Gràcies, Miquel! El secret està a empoderar a la comunitat!

      Fa 2 anys

Deixa una resposta

App Store Google Play