Territori 17: té algun sentit el Black Friday?
La creixent conscienciació de la societat per la necessitat de fer un consum sostenible és compatible amb unes rebaixes que promouen les compres compulsives? O qualsevol baixada de preus és benvinguda en el context econòmic actual? Com està resolent el dilema de la sostenibilitat vs. competitivitat la indústria tèxtil? En aquest episodi de La Plaça parlem d’això i més amb Marco Palmero, CEO de Basi Group, i Gemma Vallet, directora d’11Onze District.
Tot té un cost. El consum d’aliments orgànics o de proximitat és més sostenible i possiblement més saludable, però també és cert que moltes vegades la seva producció és més costosa. Podríem dir el mateix de pràcticament qualsevol altre producte de consum, incloent-hi els de la indústria de la moda.
Per una banda, volem roba de qualitat, feta aquí, que, pensant en la conservació del medi ambient, ens permeti deixar enrere la ‘moda ràpida’ i reduir la petjada de carboni. Per l’altra, busquem preus baixos en concordança a la pèrdua de poder adquisitiu provocada per la crisi econòmica que estem patint.
Rebaixes en el context d’una economia circular
Les marques sostenibles eviten les rebaixes sota la premissa que prioritzen la sostenibilitat i la durabilitat enfront del consum massiu i indiscriminat. Què fa la resta de la indústria tèxtil? Com explica Palmero, si depengués d’ell, “eliminaria totes les rebaixes” però reconeix que “en situacions com l’actual, on la gent va molt escurada” s’ha d’oferir la possibilitat, encara que sigui temporalment, “de donar accés a productes a millor preu”.
La sostenibilitat no té per què estar renyida amb els descomptes puntuals, només cal que les empreses actuïn amb responsabilitat dins de les seves possibilitats. Com apunta el CEO de Basi Group, “nosaltres hem treballat la circularitat amb les nostres últimes col·leccions, fent ‘upcycling’, utilitzant teixits existents per fer noves col·leccions”, sense oblidar la producció local, “tallant a Igualada i cosint a Lleida”. Això comporta produccions més petites, però de més qualitat i amb més valor afegit, que s’han de reflectir en un preu just.
11Onze és la fintech comunitària de Catalunya. Obre un compte descarregant la super app El Canut per Android o iOS. Uneix-te a la revolució!
Deixa una resposta
Heu d'iniciar la sessió per escriure un comentari.
Merci per aquest article
👍
Realment he estat pensant i sincerament el Black Friday, si pot ser molt divertit per la gent, tot i que jo penso que molta gent no sap que és realment el black friday, gràcies, cada dia aprenc més!
Gràcies per les teves paraules, Joan! M’alegro que et pugui ser útil 😍
Dir que evites els descomptes perquè ets una marca sostenible és una manera de vendre.
Val més la sinceritat del Marco: Ja hi comptem, que vol dir que han fet números.
Bon apunt Mercè! 👌