El teletreball vist per les empreses

La COVID-19 ha produït canvis en les nostres vides i ningú sap si tornarem a la normalitat d’abans; potser aquesta serà la nova normalitat. Sigui el que sigui, ens hem reinventat i acostumat al teletreball, al format híbrid i a evitar el contacte social. 

 

Parlem amb quatre empreses catalanes per a saber com s’han adaptat a la pandèmia.

  1. Abans de la pandèmia, havíeu teletreballat?
  2. Com va ser la comunicació i relació entre el personal durant la pandèmia?
  3. Vau haver de cercar mètodes alternatius com ara plataformes per a treballar en equip en línia?
  4. I ara, com ho esteu vivint? Heu tornat a les oficines o feu format híbrid?

Luis Rodríguez, director de màrqueting i comercial | Bella Aurora 

 

  1. No. Majoritàriament treballem en l’oficina amb certa flexibilitat per a poder treballar a casa en moments puntuals, com ara situacions familiars o gestions personals, però de forma molt esporàdica.
  2. Molt bé, va haver-hi molta comunicació constant i molt sentiment d’equip. Les persones es van bolcar a ajudar amb la situació i això ens va permetre continuar amb l’activitat amb molt poca incidència. Tot i que la relació al principi va costar una mica més per la manca de contacte directe, es van buscar motius i formes complementàries per a compensar aquesta falta de contacte presencial.
  3. El primer que es va fer és dotar totes les persones que no en tenien d’equipament informàtic portàtil i connexions remotes per a treballar des de casa. Ja havíem començat a utilitzar algunes eines informàtiques per a treball col·laboratiu remot i amb la pandèmia n’accelerem l’ús. Majoritàriament utilitzem les aplicacions de Microsoft i en concret fem servir de manera molt intensa Teams i Planner.
  4. Encara no hem tornat, perquè la situació encara no està del tot solucionada. Tenim previst tornar a principi de setembre quan esperem que puguem estar ja tots vacunats.

Gina Solé, Marketing Manager | Storytel Spain

 

  1. Abans de la pandèmia he teletreballat en moments molt puntuals. Si un dia no et trobes del tot bé, o tens metge, etc. Però mai hi ha hagut una flexibilitat total.
  2. En el meu cas, jo vaig entrar a Storytel el novembre de 2020 i fins fa dues setmanes, no vaig conèixer en persona l’equip! Va ser una barreja estranya, ens coneixíem, però alhora era estrany veure’s de cos sencer. La comunicació en pandèmia es redueix a moltes (potser massa) videotrucades.
  3. Sí, hem buscat la manera de poder organitzar tots els projectes que tenim damunt de la taula i reunions setmanals, 1-to-1.
  4. De moment no hem tornat. Sí que hi ha opció lliure d’anar a l’oficina quan vulguis, però Storytel és molt conscient de la situació actual en tots els països on està present i estem tots teletreballant. A més, ja han implementat una estratègia superflexible de teletreball postpandèmia. Cosa que veig genial.

Almudena Cara, People Manager | Buff

 

  1. Sí, teníem política de Home Office des de feia any i mig, d’un dia a la setmana per a totes les persones que havien de desplaçar-se més de 30 km o havien de treballar en projectes. Just al febrer, havíem realitzat enquesta de valoració tant a les persones que treballaven des de casa com als seus mànagers per a ampliar col·lectius i dies millorant aspectes.
  2. La comunicació interna es va afermar com un element indispensable per a poder gestionar la situació. En les primeres setmanes de pandèmia la comunicació gairebé va ser diària via email i intranet. En tot moment, les persones sabien en quina situació ens trobàvem i com havíem d’actuar. Així mateix, intensifiquem la utilització de la intranet per a posar veu a totes les persones de l’empresa compartint tant missatges operatius (enfocats a la seguretat i la salut dels treballadors), estratègics (evolució de les vendes i situació de companyia) com missatges amb contingut més humà. Llancem una sèrie d’entrevistes personals «Un dia confinat amb…» on una persona de l’equip ens parlava de com vivia el seu dia a dia, recomanava activitats a fer en confinament, llibres… Fins i tot vam celebrar des de la notícia d’un embaràs fins a un naixement, passant per celebrar el dia de Sant Jordi amb un Jordi i una Jordina. Va haver-hi molt de suport emocional per a ajudar a l’adaptació del treball a casa per a aquelles persones que no l’havien viscut fins al moment, ja que no era el mateix teletreballar per opció personal que per obligació forçada com era el cas.
  3. Sí, vam començar a fer ús de Teams. Totes les reunions, tant internes com externes, van passar a realitzar-se de manera en línia. En aquest sentit, no vam tenir barreres per a poder continuar desenvolupant la nostra activitat diària. Totes les persones a casa disposaven dels mateixos equips que teníem a les oficines (dobles pantalles, elevadors, teclats, cascos i portàtils), cosa que facilitava estar connectats en tot moment.
  4. Avui seguim teletreballant, amb possibilitat de venir un dia a la setmana per a qui així ho vol, sense superar una ocupació màxima que hem establert mentre estiguem en situació Covid. En aquest període hem aprofitat per a revisar la política de teletreball que teníem ampliant-ne l’aplicació a totes les persones d’oficines i establint un model híbrid de tres dies casa i 2 oficines. Aquest model és del tot flexible, amb un horari comú de 6 hores (10 a 16) i la resta flexible a gestionar individualment. S’ha estès la realització de reunions híbrides, per a la qual cosa hem dotat de sistemes diferents sales de la companyia que ens proporcionen la possibilitat de fer una reunió presencial de més d’una persona amb persones situades en altres localitzacions. També estem amb un projecte en curs de reformular les oficines per a impulsar el treball col·laboratiu i el hot desking, fent desaparèixer els despatxos i prioritzant els espais oberts de diferents usos per a quan puguem tornar de manera habitual.

Neus Rodríguez, Visitadora Mèdica Hospitalària | Laboratoris Rovi 

 

  1. No, mai havíem fet teletreball.  
  2. Bé, adaptant-nos al mitjà a marxes forçades. La comunicació dins l’empresa la vam adaptar amb molta rapidesa, el que va ser i és més complicat són les reunions als hospitals amb els metges. Vam haver de buscar i pensar en opcions que mai abans s’havien posat en marxa. 
  3. Sí, utilitzem Teams i Zoom per a poder fer reunions d’equip. 
  4. En el meu cas, estic fent format híbrid, és a dir, meitat presencial i meitat teletreball. En el cas de Catalunya, la visita mèdica només està permesa en hospitals privats.

 

Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram

Equip Editorial Equip Editorial
  1. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  2. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Crecque es un avenç una eina més una forma més, pebso que el més ideales combinar les dues formes

  3. Rosa Maria SoléRosa Maria Solé says:
    Rosa Maria

    Crec que el teletreball és bo però no a diari, uns dies a la setmana anar a la feina estar bé

  4. Laura León AmatLaura León Amat says:
    Laura

    El teletreball a vingut per quedar-se i tothom hem hagut de fer malabars, adaptacions i nous hàbits, tenint en compte que no s’aconsegueix per igual. La part social emotiva de comunicació no verbal l’hem perduda molt i som una societat de terennà efectiu que ens cal força tocar i sentir a prop a la gent i companys de feina

Deixa una resposta