Tot el que cal saber sobre la nova banca

Encara et preguntes què és, ben bé, una fintech? Què la diferencia de la banca tradicional? Què hi guanya el client? Recopilem tota la informació clau per entendre com funciona la banca del futur.

 

En els últims mesos, a 11Onze Magazine hem publicat diversos articles sobre les fintech i les noves tendències bancàries. L’univers al voltant d’aquests conceptes és complex, però La Plaça ha aconseguit apropar-nos a termes econòmics que ni tan sols sabíem que existien. Recopilem els conceptes clau del món fintech per recordar sobre quines bases es construeix l’anomenada banca del futur.

  • Fintech

El terme està compost per dos conceptes clau: finances i tecnologia. El resultat d’aquesta unió es materialitza en entitats financeres que, a través d’aplicacions mòbil o operativa en línia, permeten gestionar les finances particulars amb un sol clic. El ventall de productes que pot oferir una fintech és igual o superior al dels bancs tradicionals, des de comptes corrents, targetes o transferències fins a productes d’inversió o operacions de crèdit. 

  • Tecnologia al servei de les persones

En general, la digitalització busca facilitar l’experiència del client i, fer servir intel·ligència artificial ens ajuda a predir i organitzar les finances personals. En el cas d’11Onze, a aquest factor se’n suma un altre igual d’important: empoderar l’usuari per oferir-li el control de les seves finances, tot aportant-li tot el coneixement necessari per ajudar-lo a prendre la decisió que més s’adapti a les seves necessitats. 

  • Flexibilitat i agilitat

Aquests són dos dels requisits indispensables per als clients de banca. I aquests són dos pilars bàsics en l’experiència del client per a les fintech. La tecnologia facilita part d’aquesta feina gràcies a una metodologia a partir de la qual operar esdevé d’allò més senzill.

  • L’atenció personalitzada

Però què passa si no me’n surto amb les noves tecnologies? O si necessito assessorament personalitzat? En aquest punt no existeix una resposta uniforme del sector, i caldrà investigar què ofereix cada entitat quant a experiència d’usuari. En el cas d’11Onze, la fintech traspassa la pantalla per arribar a l’usuari de la forma més personalitzada i propera possible. Des del xat fins a l’atenció telefònica, l’atenció al client serà de tu a tu. A l’11Onze marcarem un precedent poc comú en el sector fintech. 

  • Un món de possibilitats

Les fintech trenquen amb les fronteres territorials per oferir una plataforma financera d’abast pràcticament mundial. En el cas d’Europa, apareixen diversos sistemes generalitzats, com la SEPA (la zona única de pagaments en euros), que permet fer transferències, domiciliacions i pagaments amb targeta a qualsevol país membre de forma ràpida i senzilla. Actualment, tenir comptes corrents en altres països membres no afecta la ciutadania a l’hora de fer les seves gestions diàries o contractacions, ja que les fintech permeten fer-ho de forma segura i amb un sol clic.

  • Valors i compromís social

És una tendència a gairebé tots els sectors econòmics: creix l’interès dels clients per les empreses amb valors. Contribuir al desenvolupament social, prendre consciència i actuar per frenar l’impacte mediambiental o aportar transparència sobre on van a parar els ingressos que genera una empresa són alguns dels aspectes que valoren els usuaris. La nova banca, entenent-la com aquella que evoluciona a partir del sistema bancari tradicional, haurà de tenir en compte aquest compromís que exigeixen els usuaris si vol esdevenir l’alternativa i no limitar-se a continuar el llegat dels bancs tradicionals.

 

Vols un compte d’11Onze? Demana tanda a Fem Cua. Amb el codi que et donarem, podràs obrir un compte l’1 d’octubre.

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Finances

Primer “round”

3min lectura

La revolució Fintech, esperonada per la crisi del 2008 i la pandèmia global de la

Fintech vs Banca Tradicional

1min lectura

En aquest vídeo expliquem què són les Fintech i com es

Economia

Les fintech, el futur de la banca és ara

4min lectura

Cada vegada són més les empreses que fusionen



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Vicenç ClascàVicenç Clascà says:
    Vicenç

    Cada dia tenim més ganes que arribi el 1-O.

  2. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  3. Faust CardielFaust Cardiel says:
    Faust

    Això és el que necessitem, si senyor ✊

  4. J.Carles PlanasJ.Carles Planas says:
    Josep Carles

    Doncs farem el fintech

  5. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
    Ricard

    Important no perdre el contacta personal i telemàtic

    • Mireia Sitjà LópezMireia Sitjà López says:
      Mireia

      Doncs sí Ricard, s’ha de poder combinar les dues coses , ens veiem per la Plaça!!

      Fa 1 mes
  6. Josep RosJosep Ros says:
    Josep

    L,Important és no perdre mai el tracte de persona a persona per les persones. Perquè ja sabem que l’important no és començar bé, sinó al llarg del temps seguir igual que al principi, O millor.Perque ja sabeu que tots tenim dubtes i ens agrada una atenció i solució en qualsevol moment, avui i d’aquí 3 anys.

    • Mireia Sitjà LópezMireia Sitjà López says:
      Mireia

      totalment d´acord Josep , nosaltres som una comunitat feta per persones i volem ajudar a les persones , gràcies per la teva confiança!! Ens veiem per la Plaça

      Fa 1 mes
  7. Miquel VendrellMiquel Vendrell says:
    Miquel

    Il·lusio personal i de pais !!!

    • Mireia Sitjà LópezMireia Sitjà López says:
      Mireia

      gràcies, Miquel per la teva confiança, ens veiem per la Plaça

      Fa 1 mes
  8. Jordi Grabolosa VilaJordi Grabolosa Vila says:
    Jordi

    Això pinta molt bé! moltes gràcies i enhorabona per la iniciativa!

  9. Joan Carles Negro RodríguezJoan Carles Negro Rodríguez says:
    Joan Carles

    Estic molt il·lusionat esperant l’1 d’octubre

    • Mònica CornudellaMònica Cornudella says:
      Mònica

      La il·lusió és mútua, Joan Carles. Gràcies per la confiança!😉

      Fa 1 mes
  10. Josep RuaixJosep Ruaix says:
  11. Josep ColomerJosep Colomer says:
    Josep

    Per fi, la banca que volia, valors ètics, bona tecnologia i totalment catalana fora de l’ abast d’ Espanya

  12. Jordi FerréJordi Ferré says:
    Jordi

    I si volem treure diners en efectiu d’un caixer, podrem fer-ho? Heu fet algun acord amb 4B o Caixers 6000?

    • James SeneJames Sene says:
      James

      Dispondrem d’accés a tots els caixers i altres punts com ara benzineres, supermercats etc. L’accessibilitat al diner és un pilar d’11onze. I no deixarem els pobles sense accés fàcil com és el cas ara mateix.

      Fa 1 mes
  13. Francesc Estafanell PujolFrancesc Estafanell Pujol says:
    Francesc

    Empoderament i agilitat en la gestió dos conceptes que m’interesen. Per això, ja faig cua.

  14. EduMC

    Més que una Fintech/Banc sembla un somni….

  15. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    El fet de saber que es pot contactar amb un agent en un moment donat,dona tranquilitat

  16. Lluís UrpíLluís Urpí says:
    Lluís

    Encara em pregunto: per pagar a un comerç, a través de targeta, mòbil o altres, el comerç necessita un receptor o datàfon. Onze en disposarà? Onze cobrirà aquest servei al comerç?

  17. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta