Tot el que cal saber sobre la nova banca
Encara et preguntes què és, ben bé, una fintech? Què la diferencia de la banca tradicional? Què hi guanya el client? Recopilem tota la informació clau per entendre com funciona la banca del futur.
En els últims mesos, a 11Onze Magazine hem publicat diversos articles sobre les fintech i les noves tendències bancàries. L’univers al voltant d’aquests conceptes és complex, però La Plaça ha aconseguit apropar-nos a termes econòmics que ni tan sols sabíem que existien. Recopilem els conceptes clau del món fintech per recordar sobre quines bases es construeix l’anomenada banca del futur.
- Fintech. El terme està compost per dos conceptes clau: finances i tecnologia. El resultat d’aquesta unió es materialitza en entitats financeres que, a través d’aplicacions mòbil o operativa en línia, permeten gestionar les finances particulars amb un sol clic. El ventall de productes que pot oferir una fintech és igual o superior al dels bancs tradicionals, des de comptes corrents, targetes o transferències fins a productes d’inversió o operacions de crèdit.
- Tecnologia al servei de les persones. En general, la digitalització busca facilitar l’experiència del client i, fer servir intel·ligència artificial ens ajuda a predir i organitzar les finances personals. En el cas d’11Onze, a aquest factor s’ensuma un altre igual d’important: empoderar l’usuari per oferir-li el control de les seves finances, tot aportant-li tot el coneixement necessari per ajudar-lo a prendre la decisió que més s’adapti a les seves necessitats.
- Flexibilitat i agilitat. Aquests són dos dels requisits indispensables per als clients de banca. I aquests són dos pilars bàsics en l’experiència del client per a les fintech. La tecnologia facilita part d’aquesta feina gràcies a una metodologia a partir de la qual operar esdevé d’allò més senzill.
- L’atenció personalitzada. Però què passa si no me’n surto amb les noves tecnologies? O si necessito assessorament personalitzat? En aquest punt no existeix una resposta uniforme del sector, i caldrà investigar què ofereix cada entitat quant a experiència d’usuari. En el cas d’11Onze, la fintech traspassa la pantalla per arribar a l’usuari de la forma més personalitzada i propera possible. Des del xat fins a l’atenció telefònica, l’atenció al client serà de tu a tu. A l’11Onze marcarem un precedent poc comú en el sector fintech.
- Un món de possibilitats. Les fintech trenquen amb les fronteres territorials per oferir una plataforma financera d’abast pràcticament mundial. En el cas d’Europa, apareixen diversos sistemes generalitzats, com la SEPA (la zona única de pagaments en euros), que permet fer transferències, domiciliacions i pagaments amb targeta a qualsevol país membre de forma ràpida i senzilla. Actualment, tenir comptes corrents en altres països membres no afecta la ciutadania a l’hora de fer les seves gestions diàries o contractacions, ja que les fintech permeten fer-ho de forma segura i amb un sol clic.
- Valors i compromís social. És una tendència a gairebé tots els sectors econòmics: creix l’interès dels clients per les empreses amb valors. Contribuir al desenvolupament social, prendre consciència i actuar per frenar l’impacte mediambiental o aportar transparència sobre on van a parar els ingressos que genera una empresa són alguns dels aspectes que valoren els usuaris. La nova banca, entenent-la com aquella que evoluciona a partir del sistema bancari tradicional, haurà de tenir en compte aquest compromís que exigeixen els usuaris si vol esdevenir l’alternativa i no limitar-se a continuar el llegat dels bancs tradicionals.
Si vols que el teu negoci faci un gran salt, utilitza 11Onze Business. El nostre compte d’empresa i autònoms ja està disponible. Informa-te’n!
Moltes gràcies a l’equip d’11onze per tota la feinada i ben feta.
Mentre el canvi generacional va fent la seva feina, va molt bé que aneu repetint i o ampliant la informació sobre les Fintech.
Hi ha una generació encara activa a la qual li convé perdre la por de no saber qui i on té els diners. Dono per fet que pensa que ho sap quan entra a una oficina bancària i toca una taula, tot i que no sigui veritat.
La presencialitat sempre dona més confiança, pel simple fer de poder veure i toca la persona que t’està parlant. Nosaltres ho suplim amb projectes com “11Onze a casa” i el nostre compromís amb l’atenció al client. Que t’haig d’explicar a tu, Mercè. Gràcies!
Cada dia tenim més ganes que arribi el 1-O.
I tant, Vicenç! És un sentiment del tot compartit!
👍
💛
👍
💛
Bon resum
Gràcies Edu💛
Això és el que necessitem, si senyor ✊
Gràcies, Faust, sempre amb il·lusió.
Doncs farem el fintech
Recorda J. Carles apuntar-te a la cua.
Important no perdre el contacta personal i telemàtic
Doncs sí Ricard, s’ha de poder combinar les dues coses , ens veiem per la Plaça!!
L,Important és no perdre mai el tracte de persona a persona per les persones. Perquè ja sabem que l’important no és començar bé, sinó al llarg del temps seguir igual que al principi, O millor.Perque ja sabeu que tots tenim dubtes i ens agrada una atenció i solució en qualsevol moment, avui i d’aquí 3 anys.
totalment d´acord Josep , nosaltres som una comunitat feta per persones i volem ajudar a les persones , gràcies per la teva confiança!! Ens veiem per la Plaça
Il·lusio personal i de pais !!!
gràcies, Miquel per la teva confiança, ens veiem per la Plaça
Això pinta molt bé! moltes gràcies i enhorabona per la iniciativa!
Gràcies per les teves paraules i la teva confiança, Jordi.
Hola Jordi , gràcies per ser-hi, ens veiem a l Plaça!!
Estic molt il·lusionat esperant l’1 d’octubre
La il·lusió és mútua, Joan Carles. Gràcies per la confiança!😉
Molt be 👍
Gràcies, Josep!!!
Per fi, la banca que volia, valors ètics, bona tecnologia i totalment catalana fora de l’ abast d’ Espanya
Gràcies per ser-hi, Josep! 💛
I si volem treure diners en efectiu d’un caixer, podrem fer-ho? Heu fet algun acord amb 4B o Caixers 6000?
Dispondrem d’accés a tots els caixers i altres punts com ara benzineres, supermercats etc. L’accessibilitat al diner és un pilar d’11onze. I no deixarem els pobles sense accés fàcil com és el cas ara mateix.
Empoderament i agilitat en la gestió dos conceptes que m’interesen. Per això, ja faig cua.
Gràcies Francesc! Contents que ja estiguis fent cua.
Més que una Fintech/Banc sembla un somni….
Gràcies Edu! És una Fintech a punt de “néixer”😉
El fet de saber que es pot contactar amb un agent en un moment donat,dona tranquilitat
Gràcies a vosaltres per ser-hi també sempre!😀
Encara em pregunto: per pagar a un comerç, a través de targeta, mòbil o altres, el comerç necessita un receptor o datàfon. Onze en disposarà? Onze cobrirà aquest servei al comerç?
Segueix les notícies a la plaça Lluís aviat et parlarem d’11onze pay.
👍
Gràcies, Joan!!!