La força dels consumidors capgira el mercat

No som prou conscients del poder que tenim com a consumidors per incidir en l’economia. Però ens ho hem de començar a creure: la ciutadania pot capgirar el mercat i fer que el comerç de proximitat i sostenible sigui encara més important.

 

La pandèmia ens ha fet redescobrir la importància de la comunitat i de la proximitat. Les restriccions en la mobilitat ens han fet adonar que dependre de productes que venen de l’altra punta del món no té cap sentit. De fet, encara estem patint retards en els subministraments i el comerç de productes per culpa del confinament global que hem viscut i dels embolics geopolítics, que no s’aturen mai. 

Quan parlem de productes de proximitat, sovint només pensem en els productes alimentaris, però també cal pensar en els serveis: la telefonia, l’atenció sanitària, l’energia, les finances… Tots aquests serveis els acostumen a oferir grans corporacions que tenen les seves seus fora de Catalunya i, per tant, no inverteixen els seus beneficis en la ciutadania de Catalunya. 

En canvi, si contractem els serveis en companyies, empreses o cooperatives de Catalunya, els beneficis que s’obtenen sí que s’inverteixen a casa nostra, i també contribueixen a donar feina a milers i milers de persones.

 

11Onze és la fintech comunitària de Catalunya. Obre un compte descarregant la super app El Canut per Android o iOS. Uneix-te a la revolució!

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Cultura

Aposta pel mercat català i compra en línia

3min lectura

Durant les festes nadalenques és probable que recorrem...

Comunitat

Per una compra conscient, regals solidaris

3min lectura

Que si té de tot, que si serà de la seva talla, que si li agradarà…

Sostenibilitat

“Compra la roba que t’agradi, però que duri”

3min lectura

La indústria de la moda és una de les més contaminants...



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Pere SorianoPere Soriano says:
  2. Daniela SimónDaniela Simón says:
  3. Manuel Bullich BuenoManuel Bullich Bueno says:
    Manel

    Totalment d’acord

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Celebrem que ho vegis així. Moltes gràcies pel teu comentari, Manel!!!

      Fa 2 anys
  4. Ricard Calvo VilanovaRicard Calvo Vilanova says:
    Ricard

    Molt Ben definit

  5. Joaquin Lopez ArandaJoaquin Lopez Aranda says:
    Joaquin

    Interessant.

  6. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    La manera individual de consumir fa pinya amb altres i per tan s’enten incideix al tot

    • Mònica Cornudella says:

      Exacta Alícia, ens movem en massa i per tendències, i és important reflexionar en les conseqüències de les nostres decisions de compra i a on volem que quedin els beneficis. Bon Any Nou!

      Fa 2 anys
  7. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta

App Store Google Play