L’art de crear una marca

Durant tots els anys de la meva trajectòria professional en el món del disseny he estat en diferents sectors, com la moda, restauració, salut… Però mai m’havia imaginat que acabaria en el sector financer. De fet, al principi em va espantar una mica. Com havia de canviar de rumb cap a un sector on el disseny no és precisament un aspecte que es tingués massa en compte? M’avorriria? Podria ser creativa? Em tallarien les ales? Tenia moltes preguntes que només sabria respondre si em llançava cap a una idea que ja vaig veure des del principi que seria diferent.

 

Laia Gubern. Directora d’art

 

Primer repte: Canvi de sector, nova categoria

Des que vaig conèixer la idea, vaig veure que es tractava d’un nou concepte. Òbviament, estava dins del sector de les finances, però hi havia molt més. Es tractava de crear comunitat, de portar a la gent tot aquest coneixement necessari per poder gestionar els seus diners. De baixar conceptes que ens fan creure dificilíssims a una realitat que, ben explicada, és molt senzilla. De crear confiança i de transmetre que, a 11Onze, la base són les persones.

La gran diferència que vaig notar des del principi és que, com a directora d’art i dissenyadora, tenia accés i era part de l’equip on s’estava construint tot. I això ha sigut clau en el desenvolupament i experiència, ja que pots enfocar la teva feina des d’una altra perspectiva. Normalment, els dissenyadors estem acostumats a treballar en equips creatius on rebem ‘briefings’, encàrrecs d’altres departaments, i treballem. Aquí a 11Onze és diferent, i és un canvi que sembla circumstancial, però per mi ha sigut essencial.

Entendre el negoci, saber com funciona, ser part dels desenvolupaments de producte, de contingut, saber quins seran els pròxims passos… Com a dissenyadora, pots aportar des de l’inici, no només estem per fer boniques les coses. Estem per millorar l’experiència de l’usuari, per simplificar, per solucionar, sí, també fer que visualment tot sigui més atractiu per qui ens mira.

I aprendre, una de les coses que més he fet des que vaig començar la meva aventura a 11Onze, i no pas coses de disseny, sinó de la resta. De processos, de persones, del món… i de finances! La gran eina que estem construint a La Plaça, des d’11Onze, ha fet que m’adoni de la gran falta que fa que des de petits ens ensenyin els bàsics per poder prendre les nostres pròpies decisions. Està sent un màster accelerat on a la vegada que aprenc, m’ho aplico i ho explico.

 

11Onze: Fiable, memorable i flexible

Independentment del sector on et trobis, si vols diferenciar-te dels teus competidors, atraure el teu públic objectiu i convertir-lo en client, necessitaràs una identitat de marca sòlida. Una bona marca ha de ser memorable i que comuniqui l’essència, la història i els valors de la marca alhora. És igual si treballes per a una empresa a gran escala o una petita, la importància de tenir una identitat de marca coherent i que arribi a la gent és la clau. I amb la creació de la marca d’11Onze, va ser tot un repte.

La creació de la marca d’11Onze va més enllà del logotip. És una combinació de tots els elements combinats, inclosos els colors, logotip, el to, el ‘look&feel’, el tracte i servei… En resum, és com els nostres clients ens poden identificar. El poder del ‘branding’ és poder crear credibilitat i confiança que s’estén més enllà dels problemes que resolem i dels productes que tenim.

I sumant tots aquests elements, fa una mica més de dos anys, es va crear el que ara, quan pensem en 11Onze, ens ve al cap, el que ens fa sentir. Durant tot aquest temps hem estat plantant llavors per fidelitzar al client i demostrar amb fets tot el que hem dit que som.

Què faig a 11Onze

La meva tasca principal a 11Onze es basa a cuidar i evolucionar la marca. I com es fa això?

Primer, és essencial que es mantingui la coherència visual a tot el que veieu d’11Onze, tant cap a fora, com cap a dins. Que d’un cop d’ull es pugui identificar fàcilment. Al meu departament ens encarreguem de dissenyar materials o recursos per les diferents àrees de l’empresa, des d’un simple visual per xarxes socials, un canvi de disseny a l’app d’El Canut, una campanya de màrqueting o una presentació interna. Sempre sent part des de l’inici de cada acció o material.

I segon, és anar evolucionant i adequant la marca a la vegada que va creixent. Per entendre’ns, des que es va llançar La Plaça l’abril de 2021, hem anat afegint diferents productes i serveis, i s’ha anat fent d’una manera que l’univers 11Onze s’ha anat ampliant a poc a poc, sense desestabilitzar les nostres bases i mantenint la mateixa coherència que he anat repetint.

Hi ha una gran feina de disseny, estratègia i contingut que s’està fent per anar donant a la nostra comunitat els millors productes i serveis, i per això tenir un bon ‘branding’ és clau. Però la cosa més essencial és estar rodejat d’un bon equip de persones, que anem tots pels mateixos objectius i ens esforcem pel que volem que acabi sent 11Onze. I tot això és el que fa que la feina valgui la pena i passi a ser part de tu.

11Onze és la fintech comunitària de Catalunya. Obre un compte descarregant la super app El Canut per Android o iOS. Uneix-te a la revolució!

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

11Onze

Laus de Bronze per al disseny d’11Onze

3min lectura

El disseny ‘responsive’ i l’experiència d’usuari d’11Onze

11Onze

El valor estratègic del disseny

3min lectura

Donar resposta a problemes i aportar un valor afegit a la gent

Episodi 14 | La Plaça, un disseny d’èxit mundial

1min lectura

La web d’11Onze, La Plaça, ha estat nominada als Premis



Laia Laia
  1. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta

App Store Google Play