Brava Fabrics, de Barcelona al món

Brava Fabrics és una empresa de proximitat que van iniciar el seu recorregut empresarial el 2015 a Barcelona. Des de llavors, la start-up d’Ivan Monells i Ramón Barbero no ha deixat de créixer fins a convertir-se en un autèntic referent de la moda sostenible arribant fins a Alemanya o el Regne Unit

 

Algun cop has vist pel carrer samarretes amb estampats de bicicletes, síndries, ànecs de goma o gambes? Si la resposta és “sí”, és molt probable que hagis estat davant d’una de les confeccions de Brava Fabrics. Els seus fundadors, Ivan Monells i Ramón Barbero van decidir unir els seus coneixements d’economia i enginyeria informàtica i industrial per crear aquesta marca barcelonina. Amb una inversió de 25.000 euros i l’ajuda de dos crèdits van poder crear la seva pròpia empresa conjunta. Un cas d’economia tèxtil de proximitat d’èxit, perquè ja des dels seus inicis, va aconseguir més de 150.000 euros en vendes.

  • La distinció com a tret identificador

La seva voluntat des d’un principi va ser distingir-se d’altres marques de roba. Ho van aconseguir a través d’estampats variats i fora de la convencionalitat, orientat cap a un públic més transgressor. Van començar estampant a samarretes dibuixos com cafeteres, cérvols i fins i tot, cares de gos. L’objectiu era clar: que el públic distingís una camisa Brava d’un altre, i així va ser. L’impacte va ser tal que, ben aviat, van passar de crear només samarretes a estendre l’oferta innovant amb peces com corbates, camises, jerseis i pantalons. Unes peces de roba que van arribar a travessar fronteres amb les compres en línia arribant a altres països europeus on també van tenir molt bona acollida. En concret, i des dels seus inicis, han aconseguit prop de 60.000 clients i més de 4,5 milions d’euros en vendes. Però això no acaba aquí, Monells i Barbero van declarar al portal 1,2,3, Emprendre que tenen com a objectiu arribar als 23 milions en 2023.

  • Una moda sostenible és possible

Un aspecte que tenien clar des d’un principi, és que volien que Brava Fabrics fos una marca ètica i ecològica. Per fer-ho, van determinar que la matèria primera amb la qual es confeccionen els seus productes seria de proximitat, com per exemple, el cotó. Aquest és 100% orgànic i certificat, és a dir, que es cultiva sense l’ús de químics. Precisament per treure de l’equació components com fertilitzants, herbicides o fungicides artificials, els processos són més lents respecte al mètode convencional i també més car. Tot i això, s’asseguren que no estan fent malbé el medi ambient i que les condicions de la gent que treballa recollint-lo són ètiques.

  • Talent + treball = èxit laboral

Malgrat començar des de zero, l’esforç i les idees innovadores els han portat a crear més de mil productes de dinou categories de roba diferents. Tot això sense deixar d’aportar el seu granet de sorra a la sostenibilitat del planeta. De fet, la seva trajectòria ha cridat l’atenció d’inversors com ABAC Nest i Siesta Ventures (NYC) que, actualment, aposten per la marca barcelonina. De tenir només dues persones, han passat a comptar amb 20 treballadors que els ajuden a crear, dissenyar i confeccionar peces de roba implementant la tecnologia i marcant el seu propi estil. De moment compten amb dues botigues físiques, una a Madrid i l’altre a Barcelona malgrat que el 97% de les seves vendes provenen de la pàgina web Brava Fabrics.

Brava Fabrics ha posat de manifest que la creació d’una marca pròpia i de proximitat no implica perdre de vista la sostenibilitat i l’eticitat dels seus processos de treball. Amb esforç i de molt treball, emprendre i triomfar és possible.

Equip Editorial
  1. Albert Chic Giménez says:

Deixa una resposta