“Hem de cuidar el sector primari”

Amb la crisi agroalimentària i la pujada de preus generalitzada, molts consumidors s’han refugiat en les marques blanques per estalviar en la cistella de la compra. Però, quines conseqüències té aquest canvi de tendència en els nostres hàbits de consum per a l’economia local i el medi ambient? Com podem estalviar practicant un consum conscient? Núria Rambla, assistent executiva d’11Onze, ens ho explica en un nou episodi de l’Estat de la Nació.

 

La crisi sanitària va canviar els hàbits de compra de molts consumidors, que mostraven una creixen preferència pels productes de proximitat i comerços locals. Tanmateix, la creixent inflació, la crisi agroalimentària i la davallada del poder adquisitiu de moltes famílies estan provocant un nou canvi de prioritats cap a compres centrades en el preu, substituint productes de primeres marques per uns altres de marca blanca.

Des del punt de vista del consumidor, l’estalvi que comporta adquirir articles de distribuïdor a un preu inferior és el clar avantatge de les marques blanques. D’altra banda, el baix preu d’alguns d’aquests productes pot venir donat pels menors costos de producció en el país d’origen, però també per la rebaixa del que es paga al productor. Com apunta Rambla, “la marca blanca és la que escanya més al pagès i al productor.

El consum conscient i el futur del sector primari

El conflicte a Ucraïna ha posat de manifest el valor estratègic del sector primari. Difícilment es pot fer front a una crisi agroalimentària si no tenim una producció local que cobreixi les necessitats del territori o, si més no, ens serveixi per negociar millors condicions a l’hora de comprar productes d’importació que han assolit preus desorbitats.

Com detalla Rambla, “el sector primari és un 20% de la nostra producció”. D’aquí la importància de cuidar-lo i “intentar que no desaparegui”. I afegeix: “Si tot ho estem consumint de fora, serem totalment dependents de l’exterior i molt més vulnerables. Gent de fora decidirà els canvis de preus”.

La decisió final de si ens decantem per marques blanques, productes de proximitat o el comerç local depèn de la situació de cada família, però des d’11Onze volem posar el nostre granet de sorra oferint els consells, les eines i productes per empoderar els membres de la nostra comunitat a prendre el control de les seves finances.

 

11Onze és la comunitat fintech de Catalunya. Obre un compte descarregant la super app El Canut per Android o iOS. Uneix-te a la revolució!

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Economia

Productes de proximitat

7min lectura

L’aposta per la compra de proximitat és la primera peça per contribuir a un

Economia

La pagesia reclama més regulació

4min lectura

Denuncien les males pràctiques de les grans distribuïdores del

11Onze

11Onze s’escampa per Europa

3min lectura

Ara qualsevol persona de la Unió Europea o el Regne Unit



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Jordi MorenoJordi Moreno says:
    Jordi

    Doncs sí, si no cuidem el nostre entorn més próxim, malament. Cal cuidar-lo 👍

    • Mireia Cano says:

      Cal cuidar-lo, i tant. Així de senzill i de complex a la vegada!

      Fa 2 anys
  2. Pere SorianoPere Soriano says:
    Pere

    Ja hi ha marca blanca que promet proximitat i preu just. Això ha d’ajuda ha tothom al nostre entorn.

    • Jordi CollJordi Coll says:
      Jordi

      Doncs sí, Pere, això ens pot anar bé a tots, bon producte i a bon preu. Moltes gràcies pel teu comentari!!!

      Fa 2 anys
  3. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    Hi hagut una tendència a consumir allò que és fàcil i ràpid, els cal tornar en aquell temps que perdin alguna cosa d’una col en podem treure molts plats sans i diferents ,gaudir del menjar sa ,assoborejar-lo

    • Càrol RafalesCàrol Rafales says:
      Càrol

      I a banda d’ajudar al comerç local, contribuïm a millorar la nostra salut amb el que dius, Alícia. Gràcies pel teu comentari!

      Fa 2 anys
  4. Manuel Bullich BuenoManuel Bullich Bueno says:
    Manel

    Molt encertat el q ens exposa la Núria.

    • Càrol RafalesCàrol Rafales says:
      Càrol

      Coincideixo amb tu, Manuel. Hem de començar a virar cap a un consum cada cop més local, de forma que, com diu la Núria, la crisi que s’espera sigui una mica més lleu en el nostre entorn.

      Fa 2 anys
  5. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Potser no s’és prou conscient de la importància d’una bona alimentació, principalment en els infants i el cost no es té com a primera i essencial despesa.

    • AlbertAlbert says:
      Albert

      Del tot d’acord, Mercè. Ben segur que podem prescindir de despeses no essencials per a dedicar-les a això que sí que és essencial; ens hi va la salut i la nostra pagesia i ramaderia.

      Fa 2 anys

Deixa una resposta

App Store Google Play