grup-de-persones grup-de-persones

Neobancs: Què ofereixen?

Un neobanc és un banc basat en les tecnologies financeres del terme anglès fintech (financial technology) que opera només digitalment o a través d’una aplicació mòbil, pot oferir la majoria dels productes i serveis que un banc convencional, menys les branques físiques. Es tracta de companyies relativament joves, la denominació de neobanc data del 2017.

 

Les estructures bancàries, així com les necessitats de la població, han canviat exponencialment durant els últims anys. Si abans era recurrent anar al banc personalment per fer gestions, ara podem dur a terme les mateixes operacions des del sofà de casa. Atès el nou context tecnològic, els bancs tradicionals, els de tota la vida, es van posar mans a l’obra per posar a disposició del públic un model bancari digital que permetés fer un nombre considerable d’operacions bancàries des de qualsevol lloc.

Gràcies a aquesta adaptació, van sorgir bancs digitals preparats per afrontar les noves inquietuds de la societat. Però malgrat suposar una agilització d’alguns tràmits bancaris, els bancs digitals actuen com a filials d’altres més grans que ja disposen d’una trajectòria concreta. És justament aquí quan neixen els neobancs; una estructura bancària que comença de zero i que, a més, té com a pilar fonamental l’ús de la tecnologia fintech per donar servei als seus clients.

Durant els últims anys, a Europa ja hem començat a treballar amb neobancs aprofitant la tecnologia del mercat. Però, què ofereixen exactament els neobancs? Quines són les diferències entre la banca tradicional i un neobanc?

  • Productes i serveis més àgils

Tots sabem quines operacions pot efectuar un banc tradicional i quines gestions es poden portar a terme. El gran repte per ells, de fet, va ser intentar traslladar al món virtual tots els tràmits que, habitualment, es portaven a terme a les oficines i van aconseguir-ho parcialment. Encara hi ha operacions que requereixen una visita al banc perquè no es poden realitzar des d’una tauleta o mòbil. Obrir un nou compte, és un d’ells.

Els neobancs en canvi, compten amb una estructura molt més simplificada respecte a la banca tradicional. Això implica que no ofereixen tots els productes o possibilitats d’entitats més veteranes, però si han aconseguit aglutinar un bon grapat de serveis amb processos més senzills. En altres paraules, ofereixen un ventall de productes més reduït però a la vegada, més resolutiu. Obrir un compte corrent, transferències de diners, gestió de targetes o sol·licitar un crèdit són només alguns dels tràmits als quals els clients tenen accés en qualsevol moment. Per aquesta raó, els neobancs guanyen cada cop més adeptes entre petites o mitjanes empreses i joves; prefereixen efectivitat i rapidesa en les seves operacions per sobre de la quantitat.

  • Zero comissions o quasi zero

Segurament més d’un cop heu sentit remugar a algú a causa de les comissions que demanaven els bancs per gestionar els tràmits. Aquestes despeses són presents per la banca tradicional perquè necessiten posar-li un cost a la gestió dels seus agents, mantenir les seves sucursals i el mateix banc. És aquí precisament on trobem un dels trets diferencials més rellevants. A diferència d’aquests, els neobancs suposen una reducció considerable de les comissions, ja que l’ús de la tecnologia suposa l’eliminació de les despeses que han d’afrontar les grans entitats bancàries.

Tot plegat ha provocat que els bancs més veterans intentessin reduir també les seves despeses per tal de poder oferir uns preus més competitius, però no han aconseguit equiparar el seu cost zero pel que fa a les gestions ni les seves elevades tarifes d’estalvi. És per això que actualment, el model dels neobancs guanya adeptes

  • L’autonomia del client

Aquest és, sens dubte, un dels factors més diferencials entre la banca tradicional i els neobancs. Mentre que els primers es caracteritzen per tenir poca autonomia i, en conseqüència, treballen cada dia per millorar els seus serveis digitals i així guanyar més independència; els neobancs ofereixen des d’un principi la llibertat absoluta a través d’eines tecnològiques molt avançades que ajuden als clients a controlar els diners.

El desavantatge d’això, però, és que en moltes ocasions els neobancs no compten amb un servei de comunicació interpersonal entre el client i el mateix banc. Les interaccions són limitades i molt enfocades als serveis d’atenció al client darrere de les quals poden haver-hi màquines. En aquest sentit, els bancs tradicionals sí que tenen la capacitat de construir relacions més sòlides entre clients i els agents. Pel que fa a les seves filials digitals, malgrat no disposar d’una persona física, compten amb franges horàries de serveis d’atenció al client per poder solucionar qualsevol dubte o problema de forma personalitzada.

 

11Onze des del 15 de març del 2021 està formant als seus primers 50 agents perquè donin un servei personalitzat als futurs clients, oferint tots els avantatges d’un neobanc amb un tracte de persona a persona.

 

 

Equip Editorial Equip Editorial
  1. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    alicia

    Aquesta atenció personalitzada d11Onze es el que el fa un neobanc diferent suma’t a la comunitat fintech catalana
    Fa que sigui un neobanc mes humà
    Gràcies

    • Pere Saus MarinPere Saus Marin says:
      Pere

      I si m’ho permets Alícia, jo hi afegiria la informació que donem ( transparència ) l’ètica que seguim i la formació que donarem i donem als nostres clients perquè tinguin clares les coses i decideixin per ells mateixos. ^_^

      Fa 1 setmana
  2. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:

Deixa una resposta