L’ansietat financera existeix i no ets l’únic que l’ha patit algun cop

Nervis, preocupació, mal de cap o càrrega muscular. Aquests són només alguns dels símptomes que genera l’ansietat financera, és a dir, la preocupació constant en matèria econòmica. Un problema real que condiciona la vida de les persones, però que podem reduir amb paciència i gestió personal

Algun cop has evitat entrar al teu compte bancari per por a veure la quantitat de diners que tens? Has sentit culpabilitat quan has gastat diners en algun servei o objecte material que no fos estrictament necessari? Sents angoixa quan reps una carta del banc? Si has contestat “sí” en alguna d’aquestes situacions, efectivament, has patit la popular ansietat financera. Un problema que ha impactat encara més en la salut de la societat a causa de la pandèmia i que es manifesta també físicament a través d’insomni, contractures musculars i l’estrès entre d’altres. La mala notícia és que aquesta ansietat no desapareixerà d’un dia per l’altre; la bona notícia és que podem aprendre a controlar-la per intentar conviure amb ella.

  • Detecta l’origen de la por i comença a treballar per solucionar-ho

Tot té un origen i segurament hi ha un problema o preocupació en concret que et generi la major part del malestar. Encara que costi, és important detectar què és per poder gestionar-lo. Per fer-ho, podem escriure en un paper allò que ens passa pel cap fins a acabar trobant quelcom més ens trastoca. Per exemple, la inestabilitat laboral és una de les més recurrents; la por a quedar-se sense feina. En aquest cas i per començar a gestionar-ho, podem començar a buscar feina de forma activa o bé, fer un pressupost mensual dels diners que podem gastar a final de mes. L’objectiu és poder fer petits passos com aquests que ens ajudin a reduir la preocupació d’origen i així saber que ja estem fent alguna cosa per solucionar-ho.

  • Comprendre millor les teves pròpies finances

No és estrany rebre una carta del banc amb tot d’inicials i paraules sobre economia que ens deixi fora de joc. No, no ets menys intel·ligent que la resta, és completament normal no dominar aquesta mena de vocabulari. Conèixer i investigar una mica més sobre economia també ens pot ajudar a saber què està passant amb els teus ingressos o quins tipus de productes estàs contractant i per tant, més tranquil·litat. Llegir de tant en tant premsa econòmica o portals d’Internet on expliquin amb claredat termes o clàusules en les quals estàs involucrat és un dels recursos que ens pot ajudar en aquest aspecte. Amb deu minuts cada dia és suficient!

  • Stay positive! – Sigues positiu!

Sabem perfectament que és fàcil dir-ho i molt difícil portar-ho a terme, però una mentalitat positiva ens ajudarà a combatre la nostra ansietat. En comptes de donar-li voltes a la mateixa preocupació pensant que no se solucionarà, intentar entendre que el flux de diners puja i baixa i que, moltes vegades, ni tan sols depèn de tu. La situació econòmica sempre pot millorar i amb ella, les oportunitats laborals. Mentrestant, i per mantenir a ratlla l’ansietat, podem portar a terme activitats que ens ajudin a relaxar-nos i generar endorfines que ens mantinguin positius. L’exercici físic, el ioga o hobbies que requereixin treball manual ens poden ajudar a concentrar-nos i minimitzar els nostres problemes del dia a dia.

En resum, les claus per gestionar l’estrès causat per l’ansietat financera són bàsiques però, a la vegada, essencials. No existeix cap fórmula màgica, amb paciència i petits passos aconseguiràs mantenir a ratlla l’ansietat que no et permet gaudir de les petites coses.

Equip Editorial

    Deixa una resposta