CLOSCA: Inspiració i sostenibilitat en una ampolla

El seu disseny és atractiu, innovador i funcional. Però si l’ampolla Closca no fos tan maca, segurament també l’escolliries pels valors de la seva marca.

 

Closca és una empresa valenciana emergent que, impulsada per la sostenibilitat i el respecte al medi ambient, ha creat dos productes icònics d’èxit: el Closca Helmet, un casc lleuger i segur, que es pot plegar; i la Closca Bottle, d’acer inoxidable i tèrmica, per endur-nos aigua a tot arreu. La seva última creació és la Closca Mask, un cuidat disseny per protegir-nos.

Aquesta inspiració pel canvi en la manera de produir, afrontant el desafiament de ser respectuosos amb la natura, va portar Closca a ser l’única empresa de l’Estat espanyol escollida per Richard Branson, filantrop i fundador de Virgin, per ser present el passat 2019 en la trobada Finding my virginity, orientada a buscar líders per les empreses del futur.

El seu fundador i director executiu, Carlos Ferrando, defineix l’enfocament de la companyia com: “inspirar el canvi d’actitud i ajudar a resoldre els grans desafiaments actuals, mitjançant el disseny i la innovació”. Un disseny de qualitat que ha obtingut premis com el RedDot Design Award pel Closca Helmet i la Closca Bottle.

  • Closca Bottle, beure aigua pensant en el futur

Fabricada en acer inoxidable, els seus materials estan absolutament lliures dels components tòxics invisibles del plàstic, com el bisfenol A (BPA) i els ftalats, amb un resultat saludable per les persones i bo pel medi ambient. No afegeix sabors estranys a l’aigua i la seva capacitat tèrmica permet mantenir el seu contingut fred durant 24 hores i 12 hores calent. A més, una innovadora solapa de silicona permet enganxar-la allà on sigui per portar-la més còmodament.

Però la innovació va més enllà del seu disseny, amb el llançament de la Closca Water App: l’ampolla inclou una connexió NFC que et permet trobar el punt més proper on podràs reomplir-la d’aigua, gràcies als acords als quals ha arribat Closca amb molts establiments.

  • Sinergies per avançar i canviar actituds

Hidrosalud és, per exemple, una de les empreses amb què Closca ha decidit unir les seves forces, amb l’ambiciós objectiu d’engegar accions que permetin acabar amb la contaminació plàstica. Hidrosalud és fabricant i distribuïdor de purificadors i dispensadors d’aigua, amb un compromís pel subministrament d’aigua km zero, l’eliminació dels plàstics i de la contaminació.

Aquestes dues companyies unides, i a través de la Closca Water App, ens permeten fer el monitoratge de tot el plàstic que estalvies cada cop que omples la teva ampolla i ens conviden a formar part del moviment #MyLastPlasticBottle.

El mateix esperit els porta a l’aposta per la mobilitat sostenible i a la col·laboració amb els millors fabricants de bicicletes elèctriques, com ara Angell Bike, que ha escollit el Closca Helmet i la Closca Bottle com els millors complements per als seus vehicles e-bike, els més lleugers del mercat. La idea de fons d’aquesta col·laboració: el compromís amb el nostre planeta.

11Onze també ha escollit Closca per al disseny de les seves ampolles corporatives, atreta per aquest mateix propòsit de crear una comunitat que posi en acció les millors idees. Projectes innovadors que canviïn les coses, com eliminar el plàstic dels nostres usos quotidians i estalviar milers de tones de CO₂ en emissions.

 

Vols ser el primer a rebre les últimes notícies sobre 11Onze? Clica aquí per subscriure’t al nostre canal de Telegram

Si t'ha agradat aquesta notícia, et recomanem:

Economia

Economia i biodiversitat

7min lectura

L'economia depèn de la biodiversitat

Sostenibilitat

Dia mundial del reciclatge

2min lectura

La petjada que marca el futur

Comunitat

Compres de proximitat

4min lectura

Una aposta per una economia sostenible i saludable



Equip Editorial Equip Editorial
  1. Manuel Bullich BuenoManuel Bullich Bueno says:
    Manel

    Bon disseny i a més a més sostenible, q més és pot demanar.
    Per cert és poden aconseguir aquestes ampolles amb el vostre disseny?

    • Mònica Cornudella says:

      Sí Manuel, són boniques, funcionals i sostenibles, què més volem? No les comercialitzem, però prenem nota de la teva petició i suggeriment, mai se sap!

      Fa 2 anys
  2. Daniela SimónDaniela Simón says:
  3. Joan Santacruz CarlúsJoan Santacruz Carlús says:
  4. Laura León AmatLaura León Amat says:
    Laura

    M’agrada molt el lligam i Sinergies amb altres empreses que tenenobjectiu comú i així fer creixer el compromís de cadascú. Ah! I el nom de closca m’encanta

    • Jordi CollJordi Coll Planas says:
      Jordi

      Sí, Laura, són bones col·laboracions i amb interessos mutus… Moltes gràcies pel teu comentari.

      Fa 3 anys
  5. alicia Coiduras Charlesalicia Coiduras Charles says:
    Alicia

    M’agrada l’article com estar explicat, l’informació que heu donat i si caldria anar a minvar els residus (plàstic al màxim)
    Si tots ho fem millorarem el nostre ecosistema, caldria ara que es va a les platges vigilar els plastics i residus

    • Amadeu Vilaginés says:

      Sí, correcte Alicia. Els residus que acaben a la platja durant l’estiu són molt nombrosos, així que caldria estar atent i evitar-los al màxim! Gràcies pel comentari!

      Fa 3 anys
  6. Jordi FerréJordi Ferré says:
    Jordi

    Que bo que penséis en la sostenibilitat i el medi ambient. Tothom hauria de fer el mateix.

    • Amadeu Vilaginés says:

      Molt d’acord Jordi! Cuidar el medi ambient és cosa de tots.

      Fa 3 anys
  7. Laura CarlúsLaura Carlús says:
    Laura

    L’enhorabona per voler influir en estils de vida sostenibles i promocionar empreses compromeses de debò 👍👍👍

    • Marifé FariñasMarifé Fariñas says:
      Marifé

      Moltes gràcies, Laura! Petits gestos poden suposar una diferència. ; )

      Fa 3 anys
  8. Mercè ComasMercè Comas says:
    Mercè

    Es molt bonica i funcional. Amb el temps podria indicar també on hi ha fonts d’ aigua potable, si és que en queden . Seria una manera de promocionar-les 😅
    El problema dels plàstics és educacional . Depèn més de la conscienciació personal que no pas de les administracions. S’ ha de canviar el xip de l’utilitzar i llençar. Ha esdevingut una qüestió de mandra, de facilitat en la compra, buscar-ho tot fet, manipulat i envasat. I ja no parlem de l’ incivisme al desfer-nos dels objectes. Gràcies per buscar sinèrgies. D’ això tracta també la Plaça

    • Marifé FariñasMarifé Fariñas says:
      Marifé

      Moltes gràcies, Mercè, per les tevas aportacions! Reciclatge i sostenibilitat tenen a veure, com ben dius, amb l’educació. Hem d’educar a nostres fills desde petits a tenir cura del planeta. Aquesta ampolla, a part de ser bonica i útil, és sostenible, què més es pot demanar?

      Fa 3 anys
  9. Miquel Pérez CorralMiquel Pérez Corral says:
    Miquel

    Molt interessant, el progrés al nostre abast!

    • Marifé FariñasMarifé Fariñas says:
      Marifé

      Gràcies, Miquel, certament és molt interessant que tinguem la possibilitat de cuidar el planeta a les nostres mans.

      Fa 3 anys
  10. Josep RuaixJosep Ruaix says:
    Josep

    👍 Molt be

    • Marifé FariñasMarifé Fariñas says:
      Marifé

      M’en alegro que t’hagi agradat l’article, Josep!

      Fa 3 anys

Deixa una resposta

App Store Google Play